Ga naar inhoud


UK beam ontvangst in Spanje


jwfw

Aanbevolen berichten


Intelsat 907 is een alternatief voor diegenen die op het Iberisch schiereiland de Astra2 UK beam niet meer kunnen ontvangen, hoe groot de schotel ook is. Bijvoorbeeld voor de ontvangst in Zuid portugal en zo.

De ontvangst via Intelstat907 heeft echter z'n beperkingen.

1. Het is ilegaal. Oók voor privé ontvangst thuis. Het is inbreken op een gecodeerd signaal.

2. Zoals Sprietje al opmerkte, het zenderaanbod is beperkt. Maar omdat het een alternatief is voor een aantal belangrijke zenders op de UK beam acht ik dit overkomelijk.

3. De ontvangst van de UK TV signalen via Intelsat 907 is geen abc-tje. Er moet nogalwat in de software van de ontvanger gesleuteld worden om een en ander voor elkaar te krijgen. De meest eenvoudige manier lijkt nog te zijn met een Satcrypt ontvanger, maar je moet dan nog steeds een redelijke kennis en ervaring hebben met het (her)programmeren van een decoder.

4. Door te kiezen voor 3. zit je wel met een extra decoder naast de TV.

 

@Sprietje

De reception reports van satandpcguy houden óók op in Februari/Maart 2014, nog geen 2F info. Dat is trouwens de installateur met wie ik contact heb gehad over die LNB keuze. Heel behulpzame en serieuze man, mijns inziens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ceesv op 2 oktober 2016:

UK beam in Spanje?

Al een klein wonder dat hij ontvangst heeft.

Een grotere schotel zal meer signaal opleveren, het is maar wat je ervoor over hebt.

 

@ Cees

Het wonder(tje) ontrafeld. ik zit in de West-lob van de UK-beam van Astra2 zo ongeveer halverwege Madrid en Lissabon. De rode banden zijn de null-zones. Voor een stabielere ontvangst zou, zoals je al opmerkte, een grotere schotel verbetering geven. Voor mij is dat minder interessant maar anderen die de UK-beam willen ontvangen hier in spanje kunnen hier wellicht hun voordeel mee doen.

 

Astra2-reception-map.jpg

Note: De hier getoonde waarden zijn géén exacte waarden maar gebaseerd op de footprint simulator van Jens T. Sætre.

 

Voor een nadere uitleg over side lobs zie deze link.

 

Opmerking, de Oost-lob en de West-lob gedragen zich omgekeerd. Is het bij mij overdag zwakker tot geen signaal en 'savonds en 'snachts een beter signaal, bij de Oost-lob is het omgekeerde het geval, in de avond en nacht zwakker tot geen signaal tov overdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...