Ga naar inhoud


Vooruitspelen werkt niet


Hans19592016

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Welkom, en over welke Rebox ontvanger hebben we het?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan normaal gezien het gedrag van de forward knop instellen.

 

Helaas ligt mijn rebox 9000 al enkele weken aan de kant, dus ik kan het niet even opzoeken.

Maar ik meen me te herinneren dat het tijdens het afspelen van de opname op één van de kleurentoetsen te drukken was (de gele?) en dat je dan iets kon instellen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is een instelling, die je via de afstandsbediening zonder het je beust te zijn, hebt ingesteld.

Bij het ff spoelen kan je ingeven hoeveel de weergave in tijd naar voren springt, en kennelijk is de stapgrootte zodanig, dat die op of voorbij het einde van het programma ligt.

 

Je drukt toch wel op de ff/rew toets?

Meerdere malen indrukken bepaalt de snelheid.

de toets met het enkele pijltje l/r zorgt ervoor dat je naar het volgende programma springt.

 

Ergens kon je ook nog instellen hoever/hoeveel je verspringt.

Ik kijk tegenwoordig met de Solo4k, de Rebox staat in de keuken en wordt niet meer gebruik voor opnemen/weergeven.

 

Met de solo4k werkt alles net even mooier en sneller.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ligt bij CD. Heb hetzelfde probleem en dit gemeld bij Rebox. Daar wisten ze gelijk wat ik bedoelde. Dit was hun antwoord.

 

De rode draad die we hebben kunnen ontdekken is dat dit bij een of twee transponders plaatsvindt, zoals frequentie 12187 (waartoe o.a. NPO1 HD/NPO3 HD etc behoren).

De reden voor deze diverse wijzigingen is de optimalisatieslag die Canal Digitaal maakt/wil maken ten aanzien van de wijze van moduleren.

Door het 'opschonen' van een transponder kunnen er méér services aan een transponder worden toegevoegd.

Plus de andere wijze van filtering die zij per heden toepassen tenslotte, wordt de 'trickmode' van de ontvanger hier of daar in de war gestuurd.

Niet Rebox alléén heeft hier mee te maken.

Hetzelfde issue hebben we ook met een aantal andere merken/modellen satelliet ontvangers kunnen constateren of vernomen van klanten.

 

Er wordt momenteel gekeken hoe we de Rebox ontvangers weer goed om kunnen laten gaan met de veranderde Canal Digitaal werkwijze.

 

We zullen dus nog even moeten afwachten, alhoewel het heel vervelend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees een rode draad en zie groen van ellende

dat is geen uitleg dat is kouterwaals

of het geen u (hetep) schrijft van een officieel e-mail of van eigen gebreide geitenwollensokken komt is niet duidelijk

 

bron vermelding en inzicht in wie wat beweerd of schrijft

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Trickmode?

 

Ah, Wiki helpt...

 

With an analogue system, the visual fast-forward/rewind effect was generated simply by transmitting the frames faster and/or in reverse; there was an inevitable loss of frame synchronization or 'tearing' but this was accepted as the norm. With a digital system, it is unlikely that the decoder can process the digital stream significantly faster than normal, and certainly not backwards. Therefore, only a subset of frames can be presented to the decoder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Het probleem is inmiddels opgelost met de nieuwste software. Zie hieronder het antwoord van Rebox.Heb de software inmiddels geïnstalleerd en het werkt weer zoals het hoort.

 

Er is sinds begin deze week een nieuwe versie ( 3.02.64) beschikbaar, waarbij het spoel/skip euvel is opgelost.

Hier hebben we ook melding van gemaakt op onze website.

Link software: http://www.rebox.tv/?s=3.02.64

 

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste ,

 

Omdat ik in het verleden met mijn REBOX  8000  grote problemen had na het inlezen van nieuwe firmware ( van  een USB -HD ) die halverwege vast liep , ben ik vanaf die tijd erg huiverig om nieuwe firmware

in te lezen .

Nu wil ik voor de REBOX 8220 de nieuwe firmware ivm spoelen inlezen.

Wat is nu de veiligste manier via  WIFI  of een USB stick

 

Gaarne advies

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De veiligste manier is via een stick, zo wordt het ook aanbevolen door Rebox.

 

Maar ik heb met WiFi nog nooit problemen gehad,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RE-8220 heeft (eindelijk) USB-drivers op USB-2.0 niveau. Dat betekent dat de problemen die je vroeger had met USB sticks die niet helemaal of helemaal niet compatibel waren met USB-1.1 voorgoed verleden tijd zouden moeten zijn. Dit geldt in ieder geval voor de channel-up methode, via de firmware verwacht ik eigenlijk hetzelfde. Het inladen van een firmwarebestand over USB is dankzij de verbeterde USB-drivers ook een heel stuk sneller dan bij de oudere ontvangers en het flashen ook dankzij de modernere NAND-flash chips i.p.v NOR-flash chips. Niet schrikken derhalve bij de eerste update: het gaat een stevig stuk rapper, het is nu bijna secondenwerk geworden.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...