Ga naar inhoud


CO(2) detectie toestellen, welke zijn goed?


astro iris

Aanbevolen berichten

Overigens begint dit erg off-topic te raken.

Dit is zeker niet off-topic, we kwamen hierop omdat je je aangeschafte CO melder wel op een plek wil hangen waarbij die het beste werkt. En dat is de plek waarop je tijdig een waarschuwing krijgt. En dan moet je maar eens googelen naar ophanginstructies. Verbazingwekkend hoeveel verschillende adviezen je krijgt. Kan best zijn dat de meeste CO melders niet ideaal zijn maar voor die 26 euries hoef je het niet te laten. aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zeker niet, aanschaf is heel nuttig als je branders in een gebruiksruimte hebt.

En de CO-melder dus hoog hangen omdat hij daar eerder zal reageren.

Heb zelf in huis gelukkig als gassen-vormings-bron alleen een speciale verwarmings-combi-ketel in een aparte ruimte met invoer van buiten en afvoer naar buiten. Naast m'n lief maar die produceert CO2. :grin: Koken doen we op inductie.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Naast m'n lief maar die produceert CO2...

 

Maar ook methaan... :sick:

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/296982-moppen-deel-4/page-63?do=findComment&comment=2407278

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus

 

Het eerste de beste zoekresultaat zegt het volgende:

 

Hoe hoog moet een koolmonoxidemelder hangen?

 

Het beste kunt u de koolmonoxidemelder op +/- 1.5 meter boven de grond plaatsen. Men houdt ook wel eens aan tussen heup en schouder hoogte. Koolmonoxide is bijna even zwaar als lucht en zal dus snel met de luchtstroom in uw huis worden meegenomen ipv direct stijgen of dalen. Kies altijd een plek waar de melder niet vochtig wordt en geen stof aantrekt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie

 

Heb ook even gegoegeld want het verbaasde me.

Maar hoog dus, als je even verder leest, tenzij het CO-producerend apparaat in een andere ruimte staat want dan zal het door een luchtstroom meegevoerd moeten worden en dan mengt het vanzelfsprekend.

Vandaar dat dan die kleine anderhalve meter wordt aanbevolen, oftewel neushoogte als je zit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

CO is per definitie lichter, dus stijgt tov lucht.

Daarnaast mag je verwachten dat CO warmer

is dan lucht en zal het nóg lichter zijn.

Dus hoog is goed.

Goed beschouwd is op neushoogte te laat, tenzij de

melder onder het gevaarlijke niveau af gaat...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw verhaal klopt misschien alleen in de ruimte waar het gasapparaat staat en waar geen luchtstromen zijn. Dat is meestal niet het geval. Denk aan slaapkamer en woonkamer met CV.

 

CO is wel lichter dan lucht maar het scheelt niets. Namelijk 1,25 kg/kuub tegen 1,293 kg/kuub. En daarom zal CO gewoon mengen in de lucht.

 

Lees hier wat onze vrienden van de brandweer daarover zeggen http://www.brandweergeertruidenberg.nl/Preventie/Koolmonoxide.htm

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de topic-starter het in middels wel begrepen heeft, Psychosammie.

 

(In een woonkamer of slaapkamer hoef je je trouwens als je CV hebt met de ketel op zolder o.i.d. geen zorgen te maken over CO zolang je niet aan de tabak gaat. Leuk verder, die internet-links.)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hoorden drie jaar geleden tijdens een bezoek bij onze ouders een melder in de woning beneden (dachten wij).

Met z'n tweeën gingen wij door het trappenhuis van het appartementsgebouw naar de verdieping beneden...

De loeiende sirene was zo luid dat ik mijn oren dichthield met de vingers .

De melder hing op 2metertwintig in de Traphal boven de woning voordeur.

 

Toen na heel veel bellen en op de deur bonken deze open ging en de oude dementerende vrouw vroeg wat er aan de hand was kwam ons de zwart blauwe rook tegemoet.

Dat had zij niet eens waargenomen. Alles liep met een sisser (verkoold avondeten in de magnetron) af.

 

Omdat we toch veel zorgen hadden over brand (met je ouders van 90 in de bovenwoning) hebben we de verhuurder erop gewezen dat die brand en rookmelders in de traphal verkeerd hangen. Ze hangen nog steeds verkeerd.

Maar alle bewoners hebben meegedaan aan een actie van de Brandweer en iedereen heeft brand en rookmelders per vertrek tegen het plafond laten installeren. Op aanwijzing van de brandweer.

Het zijn gecombineerde CO CO2 en infrarood melders. Ik zal er de volgende keer als ik er been eens een foto van maken.

 

De kosten waren 45€/stuk inclusief montage.

zoveel over de plaatsing.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het mij om gaat is dat CO / CO2 een serieuze zaak is. Ik vind het dan ook verontrustend dat er zoveel tegenstrijdige en soms zelfs pertinente onjuistheden op internet te vinden zijn voor wat betreft het op de juiste plek ophangen van de melder.

 

Je kan immers niet even testen of hij wel goed hangt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een groot risico is de schijnveiligheid.

 

Er zijn melders in omloop geweest, waarin slechts een batterij en knipperend lampje zat, pure oplichting.

Plaatsing is net zo belangrijk.Bij een niet goed functionerende meter kan men andere waarschuwingsignalen negeren, immers de melder is stil.

 

Een goede melder is zeker aan te bevelen, echter er hangen er genoeg aan het plafond waarvan de batterijen leeg zijn.

 

Periodiek testen met een rookpot of CO spuitbus is minstens net zo belangrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij als leek wellicht niet naar genoegen van de Brandweer.

 

Dus vraag je de Brandweer preventie Coördinator.

 

mocht er eens bij aanwezig zijn toen onder aanleiding van de brandweer enkele Archief stellingen aangestoken werden, om te zien of die brand lang zou duren! Nou dat was niet verkeerd al die jarenlange ervaring en empirische kennis hoe de brand zich zou uitbreiden en ontwikkelen.

Behalve dat de Kanaalplaatvloeren al na 22 minuten bezweken waren en toen kwam er weer voldoende O2 in het brandcompartiment dus fikte langer dan verwacht. { de voorgespannen elementen hebben de wapening onder in en die smelt }

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...