Ga naar inhoud


Tuner vind tweede softcam niet? OCTAGON SF8 +OpenATV4.2


Aanbevolen berichten

Ik Octagon SF8 met OpenATV-v4.2 is CCcam-2.3.0 geinstalleerd en die loopt.

Ik heb een CCcam-v2.21.IPK file geinstalleerd, maar ik vind die niet in de softcaminstallatiemenu

Bij m'n Vu+Duo kan ik kiezen tss beide softcams en dat was hier ook m'n bedoeling, maar lukt me niet?

Doe ik iets verkeer of zie ik iets over hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de CCcam niet via het plugin menu van Open-ATV uit hun feeds, of meteen specifieke ipk voor OpenATV, ginstalleerd hebt, dan mis je de emu opstart scripts.

De emu zal dan niet in het Softcam menu verschijnen.

 

Daarnaast is het met de standaard ipk installaties niet mogelijk om verschillende versies van CCcam tegelijk te installeren.

De bestanden zullen elkaar overschijven en je houdt alleen de laatste versie over, of je krijgt foutmeldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het zo stelt adri is het een kwestie van je eigen script schrijven

een startscript voor softcamkeuze kun je netjes aanpassen (dreambox enigma en enigma2 kennis uit 2006)

 

maar wat moet je met twee verschillende CCcam versies op een receiver?

leg het maar eens uit! Jan Ambers

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij moet je dit vergelijken met een auto met een stuurwiel links voor het linkerwiel en een stuurwiel rechts voor het rechterwiel.

 

En Ben Turpin is de chauffeur. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Vu+Duo kunnen er meerdere softcams ingezet worden en om de beurt afschakelen en nieuwe aktiveren... (met VTI8.0)

Zou wenselijk zijn dat dit bij de OpenATV 4.2 ook kon... ( seems to be Wishfull thinking!)

Dan zal VTI voor elke versie waarschijnlijk een unieke bestandnaam voor CCcam in de ipk hebben staan en de start scripts mee leveren.

OpenATV gebruikt voor zover ik weet altijd de standaard naam CCCam voor elke versie en levert een opstart script, indien je installeert via de OpenATV feeds.

 

P.S. OpenATV 4.2 is al sterk verouderd. De huidige versie is volgen mij 5.3 en 5.4 is al in beta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je laad eens pli in jou ontvanger

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pli kan geen 2 softcams tegelijk meer draaien volgens mij, vroeger heeft dit wel gekunnen.

Met Openatv heb ik dit een paar jaar geleden ook eens gedaan, de ene build ging het wel, de andere weer niet, dus waarschijnlijk zul je eens moeten wisselen van image om te kijken welke het wel doet.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Octagon ST-8 beschikt over een 4digit numm display.

Dat ongebruikt laten tenzij bij het opstarten is doorzonde... (toont 0000 )

Ik heb diverse OpenATV versies geprobeerd de ene al irritanter dan de andere kwa tekortkomingen...

Maar de enige versie die het kanaalnr in display bracht was de 4.2, dus ben ik daarbij gebleven.

Als ik nu Pauli keyb wil installeren via ipk, dan terug lukt da niet...

Wil ik de zenderlijst radio opvragen dan zit de TV zenderlijst én onder de TV en onder de radiotoets...

zappen door de lijst per pag met L of R key gaat nie en met pauli gaat da prima.

CCcam 2.3 op slot1 en CCcam 2.21 op slot2 gaat ook nie enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Octagon ST-8 beschikt over een 4digit numm display.


Dat ongebruikt laten tenzij bij het opstarten is doorzonde... (toont 0000 )


Maar de enige versie die het kanaalnr in display bracht was de 4.2, dus ben ik daarbij gebleven.


Ik heb diverse OpenATV versies geprobeerd de ene al irritanter dan de andere kwa tekortkomingen...


 


Ik vermoed dat ik oop Pli & VTI geprobeerd heb en terug de displayproblemen


Dus blijf ik bij de O-ATV4.2


Link naar reactie
Delen op andere sites

het VTI image voor een Octagon SF8 bestaat helemaal niet!

en dat kan niet eens wegens de hardware verschillen tussen VU+ receivers en die Octagon

 

als je daar mee bezig bent, images voor andere hardware op een octagon laden zul je problemen blijven houden

misschien stopt die ook bij inladen van het verkeerd image

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...