Ga naar inhoud


Storing op sommige duitse zenders


Hovel

Aanbevolen berichten

Sinds midden augustus hebben wij storing op sommige Duitse zenders, zdf hd, zdf-info hd, zdf-neo hd, ...

Het geluid loopt vóór op het beeld en het beeld is dikwijls schokkerig en heeft veel blokvorming. Niet om aan te zien of horen.

 

Het eigenaardige is dat het alleen voorkomt op ZDF gerelateerde kanalen.

 

Voordien hadden wij altijd goed beeld op deze zenders. Het enige wat voor zover ik weet veranderd is is nieuwe firmware voor de tvvlaanderen digicorder (Philips DSR8121) (24 Augustus).

 

Enig idee?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Schijnt een bijwerking van de Canaldigitaal software updates te zijn, er zijn meer meldingen met soortgelijke klachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "wachten" kun je het beste doen door hem een jaartje op te bergen en vandaag een niet-gecertificeerde ontvanger met CI-slot (voor moduleTVV) te kopen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "wachten" kun je het beste doen door hem een jaartje op te bergen en vandaag een niet-gecertificeerde ontvanger met CI-slot (voor moduleTVV) te kopen.

tja, een niet-gecertificeerde ontvanger, daar had ik ook al aan gedacht, voor een ander tvv abonnement voor een andere woning, maar er ben er nog niet uit.

Als ik het goed begrijp kan men met een CI module maar één kanaal gelijktijdig decoderen en wij willen graag gelijktijdig een kanaal kijken en een ander opnemen. Ik weet niet of het nog mogelijk is om de tvv kaart te gebruiken in de kaartlezer(s) van een niet-gecertificeerde ontvanger?

 

Wel kom Hovel

 

weet je zeker dat de schotel goed staat uitgericht

Ja de schotel staat goed uitgericht. Ik heb zopas een groter schotel geïnstalleerd (88cm). De ontvangs van Astra-3 is nu beter maar het probleem op de ZDF... kanalen blijft.

 

Schijnt een bijwerking van de Canaldigitaal software updates te zijn, er zijn meer meldingen met soortgelijke klachten.

Daar was ik al bang voor.

 

Dan kan je wachten dat ze er wat aan gaan doen,of een betere ontvanger kopen

Voorlopig wachten we af. Het probleem doet zich o.a. voor bij "ZDF-HD" maar we hebben nu ontdekt dat er ook een SD versie is "ZDF" en daar is het ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik het goed begrijp kan men met een CI module maar één kanaal gelijktijdig decoderen en wij willen graag gelijktijdig een kanaal kijken en een ander opnemen.

hallo Hovel,

 

het is NOG niet nodig een CI+ module te gebruiken in een alternatieve niet gecertificeerde satelliet receiver.

Op dit moment werken TVV kaarten ook in de zogenaamde enigma2 receivers met een adequaat ingerichte softcam (dus software plugin)

 

wat let je?

 

Daarnaast moet gezegd worden en gewaarschuwd dat TVV of CDS geen support geven op gebruik in combinatie van niet gecertificeerde apparatuur. SO WHAT.

Op dit Forum zijn bijna 75% gebruikers die zich niet storen aan die misplaatste klantbinding.

 

In ieder geval zouden je problemen dan voorbij zijn qua klachten over ontvangst en of muxing storingen!

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er wordt gemompeld dat er in November een nieuwe software update uit zou kunnen komen voor deze ontvanger.

Er wordt niet bij vermelid in welk jaar dat plaats gaat vinden.

Het is nog maar de vraag of daarmee deze problemen worden opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Hovel

 

deze transponder werkt met variabele  bitrate , verdeeld over de verschillende zdf  kanalen. Deze vorm van modulatie is wel degelijk binnen de  dvbs2 norm maar niet alle ontvangers zijn hierop voorzien, mijn oude technomate kon hier niet mee om , en de software update heeft dit probleem nooit volledig opgelost, slechts gedeeltelijk. Dit was op de ZDF  transponder  dus ook 3sat. Wat ik nooit begrepen heb is dat dit officieel nooit kon bevestigd worden via lyngsat of king-of sat maar wel degelijk veel heeft teweeggebracht dat alle producenten hierop hun aanpassingen moesten doen. Heel eigenaardig is dat er ook geen enkel ander voorbeeld van deze vorm van modulatie te vinden is geweest en dat niemand anders dit ooit heeft ingevoerd.  Vanzelfsprekend waren de Duitse producenten  Vantage  Maxidigital  , Kathrein , enz er als de kippen bij om dat in orde te brengen.

herberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit echt een raar bericht. Ik kijk al jaren met grote regelmaat naar de ARD en ZDF en hun extra zenders op mijn Dreambox 8000. Nog nooit enig probleem ondervonden op deze zenders..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De installatie staat in Spanje. Regio Alicante. We hebben 4 jaar een standaard tv vlaanderen schotel gehad (60 cm) met twin / duo lnb uitgericht op 19,2. Geen probleem op de duitse zenders. Enkele maanden geleden begint zich een fenomeen voor te doen waarbij op de duitse zenders het beeld af en toe hapert alsof de digicorder niet kan volgen. Na enige tijd viel dan de digicorder uit en herstarte met init. Na de augustus update van tvv begint het in het begin gemelde probleem. Het beeld loopt enkele seconden achter op het geluid en er treed regemating blokvorming op. Niet om aan te zien.

 

Verleden week een nieuwe schotel (88 cm) geplaatst met bijpassende lnb ( twin / duo ). In de eerste plaats om een betere ontvangst te hebben op 23,5. Dit is verbeterd maar het probleem op de duitse zenders blijft. ARD, ZDF, ARD-HD zijn ok. ZDF-HD, ZDF-neo HD, ZDF-info HD, ... hebben het probleem.

 

De schotel is uitgericht op 19,2 omdat ik hem op 23,5 niet juist uitgericht krijg.

 

Ik vermoed dat het probleem de digicorder is (philips dsr8121) We hebben er in het verleden al meer problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hovel

 

het probleem zit hem in de software en de hardware.  Hierbij is veel rekenkracht nodig van de processor  waardoor het probleem ontstaat dat oude ontvangers daar niet op berekend zijn om deze binnen de nodige gevraagde tijd uit te voeren ; Vandaar blokkerig hakkelend beeld en geluid. Dit is dus langs geen kanten op te lossen tenzij je voor deze zenders naar de Sd versie kijkt zolang de Sd versie nog uitgezonden wordt ( dit zal echter nog een tijd het geval zijn , de Duitsers kennende. ik heb gelezen dat ze bij Ziggo DVB-C hetzelfde gedaan hebben met hetzelfde probleem als resultaat . Zo nu ben je weer helemaal bij . Hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een 7121, voor de update van eind augustus geen problemen met o.a. de ZDF zenders. Na de update blokvorming en schokkerig beeld. CD heeft beloofd dat dit probleem met een nieuwe update verholpen gaat worden. Maar wanneer, dat weten ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...