Ga naar inhoud


Overstap van online.nl naar Tele2


Zunigkyk
Ga naar oplossing Opgelost door Zunigkyk,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

het is toch kip simpel? De meeste providers leveren je internet + bellen. Dat is in 10 van de 10 gevallen een voip oplossing. Zodra je die handel geleverd krijgt kijk je of je in je modem die voip registratie kan uitzetten. Indien je provider dat heeft afgeschermd vraag je de helpdesk die voip registratie er uit te halen. Dan heb je nooit gezeik over rekeningen achteraf.

 

Ik heb ooit een migratie gedaan van adsl providers, van demon naar tweak. Dat was een kwestie van nieuw abonnement aanvragen bij tweak en aangeven dat je wilt verhuizen. Al met al 2,5 uur geen internet gehad.

 

Net voordat xms mij wilde migreren naar telfort heb ik een glasvezel migratie gedaan. Ik ging van xms naar tweak. Deze keer op de dag dat ik overgezet werd het modem laten vervangen (van 100 mbps naar 1000 mpbs) en na 1,5 uur was ik weer online. Ik ging 5 euro meer betalen voor 250 mbps tegen 100 mpbs bij xms. Niet heel veel later kon ik kiezen voor 250 mbps voor 35 euro/mnd of 1000 mpbs voor 40 euro/mnd. Dat heb ik later uitgebreid met tv, maar dat heb ik inmiddels weer opgezegd.

 

Als je zoals jij vast zit aan koper zou ik gewoon kijken wat technisch haalbaar is op jouw adres en dan kijken welke provider dat tegen een gunstige prijs kan leveren. Wat al eerder gezegd is, als je met de prijsvechters in zee gaat moet je maar afwachten of dat bevalt of niet. Uiteindelijk zit je er wel meteen een jaar aan vast. Als het goedkoop moet wordt er ergens op worden bespaard. Vaak merk je dat pas als het even niet werkt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Geplaatst: (aangepast)

Update.

Nieuwe poging (mei 2017) om van online.nl (die in een half jaar opnieuw de prijzen fors verhoogt) bij Tele2 te komen.

 

Over online.nl zegt Telecompaper:
De breedbandaanbieder telde eind 2016 zo’n 108.000 dual-play klanten (breedband internet en vaste telefonie) op een totaal van 172.000 breedbandklanten, volgens marktonderzoeksbureau Telecompaper, ofwel 63 procent van het totaal. Zo’n 16 procent van de klanten heeft alleen breedband internet, 21 procent heeft triple play (iclusief tv).

Als online.nl inderdaad van alleen-internet-klanten af wil gaat het om 27520 aansluitingen.
Tele2 wekt (bijna als enige) de indruk die klanten van harte te willen. Verstandig, want men heeft er geen omkijken naar.
Veel vergelijkingssites tonen geen Tele2 internet light, waarschijnlijk omdat de aanbrengpremie ontbreekt of te laag is.
Ze zijn het goedkoopste en het aanbod is deze keer helder: zonder alles-in-een gedoe er om heen.
Dus dat heb ik (weer) aangevraagd.
Nu rechtstreeks via Tele2 website. Grote kans dat het nu wel goed gaat omdat er geen vergelijkingssite tussen zit. Ik zie wat ik zelf bij Tele2 invul.
De overstapservice vermijd ik, want die werkt mogelijk toch niet of half-half.
Heb concreet bij online.nl per 31 mei 2017 opgezegd en bij Tele2 per 1 juni 2017 aansluiting gevraagd.
Nu afwachten of Tele2 dat zonder vertraging voor elkaar krijgt.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je NLE wel betrokken in je vergelijking? In veel vergelijkingssites komen ze namelijk niet voor.
Qua snelheid ben ik er flink op vooruit gegaan (van 8 Mb bij Online naar 90 Mb bij NLE). 

 

Ik ben tevreden over ze. Het ompluggen van de kabels van mijn Online Huawei modem naar de nieuwste Experia box V10 was binnen een minuut werkend.
De Siemens Gigaset IP telefoon deed het ook meteen, dat was bij Online helaas anders.

 

Online komt nog wel met allerlei onzinnige vorderingen, maar daar lig ik niet wakker van.

 

Heb Tele2 ligt eens bekeken.
Dat levert mij maar 5 Mb (terwijl ik bij NLE 90 Mb heb, iets wat overigens per adres zal verschillen).
TV is voor mij bij Light niet mogelijk, terwijl NPO 1-2-3 en de twee Belgen (die ik niet FTA via Digitenne kan krijgen) in HD toch wel aanspreken.

€ 22 per maand, zo zuinig wil ik niet zijn zeker omdat er € 25 aansluitkosten bijkomen.

Basis met 50 Mb gaat € 28 per maand kosten, van die € 1,95 meer bij NLE lig ik gelukkig niet wakker.

Is wel iets om in het achterhoofd te houden als NLE de prijzen na het eerste jaar zou verhogen. Ook altijd goed als er nog iets overblijft om op te bezuinigen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@Prawo

 

Je roept steeds over NLE, maar ik wil echt alleen maar kaal internet, zonder TV en/of telefoon.

 

Dat kan ik wel krijgen bij NLE maar ik moet gewoon de prijs voor mét betalen: €29,95.

Voor dat bedrag was bij online.nl blijven à €28,50 nog goedkoper.

 

Beide zijn veel duurder dan Tele2, die kost maar €22/mnd.

Voor Internet light tot 20Mb/s (ze zeggen dat ik hier 16Mb/s mag verwachten); daar heb ik ruimschoots genoeg aan.

 

NLE is dus geen serieuze optie voor mij.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaal internet wilde (en had) ik ook.

Welke snelheid krijg jij voor die € 22?
Want via Tele 2 zou dat bij mij 5 Mb worden.
Nu heb ik 90 Mb en DAT alleen rechtvaardigt mijn overstap en de voor mij meerprijs. De rest vind ik (wel prettige) bijvangst.

 

Bij Online wilde ik juist weg omdat die mij voor eerst € 24,95 en later € 19,95 30 Mb respectievelijk 10 Mb verkocht maar feitelijk slechts 7-8 Mb leverde.
Waarbij de IP telefoon niet eens werkte.

 

Neem je mij kwalijk dat ik al mijn argumenten even op een rijtje zet zodat iedere lezer de gedachtegang kan volgen. Om uiteraard een eigen beslissing te nemen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@Prawo:

Afhankelijk van locatie kan je inderdaad tot andere voorkeuren komen, zo had ik het nog niet bekeken.

 

Tele2 geeft dus wel aan wat ik hier bij nominaal 20Mb/s mag verwachten: 16Mb/s. En dat sluit aan bij wat ik momenteel binnen krijg van online.nl nominaal 10Mb/s: praktisch 18Mb/s down en 0,9Mb/s up.

Online.nl verkoopt nieuw nominaal 30/3 of 50/5, maar zegt er niet bij wat je mag verwachten (netco geeft hier 38Mb/s).

Ze zijn er daar uitgesproken vaag over. Ze verwijzen naar een niets zeggend convenant, waaraan ze echter geen uitvoering geven. 50/5 kunnen ze hier gewoon niet hard maken! Die klantenservice is dus ondanks 43% prijsverhoging niet verbeterd.

 

Tele2 is een ietsje beter door wel in een hoekje 16Mb/s in beeld te brengen. Zonder verder commentaar overigens... (het suggereert slechts wat).

Maar daar heb ik wel even een screenprint van bewaard ;)

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zegt NLE bij jou te kunnen leveren (bij mij stemt dat overeen met wat Netco zegt: 90Mb)?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Wat zegt NLE bij jou te kunnen leveren (bij mij stemt dat overeen met wat Netco zegt: 90Mb)?

U vraagt en wij draaien...:

 

Verwachte internetsnelheid op jouw adres

We zijn graag eerlijk over de internetsnelheid op jouw adres. Daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket.

38 Mb/s

 

P.S.: Zij (NLE) noemen dat "Standaard Internet 50Mb/s down 5Mb/s up".

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je dat meegenomen bij je beslissing voor Tele2?
Dat die het eerste jaar ongeveer € 5,95 per maand goedkoper is (omdat je ook € 25 aansluitkosten betaalt) voor ongeveer de helft minder snelheid (16 i.p.v. 38)?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, 10 Mb/s had ik altijd genoeg aan. En dat kwam hier ook binnen.

Meer is leuk, maar kzal er weinig van merken.

En daarom mag het ook weinig extra kosten, zeker niet als er geen harde snelheidsgaranties voor worden afgegeven.

NLE belooft dus 50/5 terwijl er maar 38Mb/s mogelijk is. Dat weten zij even goed als ik. Ook zij zijn niet zo eerlijk als ik zou willen. Dat speelt mee als je eens ondersteuning denkt nodig te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij beloven ze jou helemaal geen 50/5. Dat zou maximaal mogelijk kunnen zijn.

Je schrijft ook zelf al

We zijn graag eerlijk over de internetsnelheid op jouw adres. Daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen,
maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket.

38 Mb/s

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zij zijn niet zo eerlijk als ik zou willen. Dat speelt mee als je eens ondersteuning denkt nodig te hebben.

 

Vraag is dan of je wel alle argumenten/mogelijkheden goed hebt overwogen, hoofd- en bijzaken voldoende hebt gescheiden voordat je de overstap maakte.

Of toch maar eenvoudig op het laagste bedrag bent gaan zitten.

 

Om je gerust te stellen, ik heb nergens aandelen.

Draag wel waar nodig (wellicht te veel) o.a. uit waar ik tevreden over ben maar laat verder iedereen in zijn of haar waarde en keuze.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vraag is dan of je wel alle argumenten/mogelijkheden goed hebt overwogen, hoofd- en bijzaken voldoende hebt gescheiden voordat je de overstap maakte.

Of toch maar eenvoudig op het laagste bedrag bent gaan zitten.

 

Om je gerust te stellen, ik heb nergens aandelen.

Draag wel waar nodig (wellicht te veel) o.a. uit waar ik tevreden over ben maar laat verder iedereen in zijn of haar waarde en keuze.

Je opende een nieuw topic dat NLE spoedig de prijzen verhoogt. Mijn overweging was dat NLE mij veel meer levert dan ik nodig heb.

Ik zal inderdaad bij Tele2 wel op het laagste bedrag zitten: €20/mnd voor effectief 16-18 Mb/s. Geen TV, geen telefoon(-bundel), wel telefoonnummer.

 

Mijn winst van €10/mnd, 1 jaar lang, beleg ik in 40 aandelen KPN, want die zal via NLE wel flink profiteren. :D

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

De wijzigingen (verhoging?) van NLE waren wel te verwachten.

Degenen die nu nog  instappen houden nog wel een jaar dat relatief  lage tarief.

 

De afweging zal voor iedereen anders zijn.

 

Mijn kinderen zijn hier blij met 90 Mb internet. Wat het einde van het jaar gaat brengen zien we tegen die tijd wel weer.

 

Misschien komt straks Tele2 aan de beurt, wie zal het zeggen.

TV hebben we al genoeg via de schotel waarbij de kinderen nauwelijks lineair kijken. Voor telefoon hebben we voldoende aan onze mobieltjes in combinatie met VoIP. Goedkoper kan niet.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...