Ga naar inhoud


GSO aansluiting - wel signaal in slaapkamer maar niet in de woonkamer


rivella1985

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb 1 en 4 omgewisseld inderdaad. In de woonkamer nog steeds geen signaal.

Sluit ik de tuner weer aan in de slaapkamer dan heb ik wel signaal. Daar lijkt het omdraaien van de kabels geen effect te hebben.

Ik heb ook alle andere kabels omgewisseld en nog steeds geen signaal.

 

Ik heb aan de VVE gevraagd hoe de situatie is en zij gaven aan dat de oplevering iedereen een signaal heeft gekregen.

Waarschijnlijk heeft de vorige bewoner dus een extra splitter laten plaatsen om ook het signaal naar de slaapkamer te krijgen.

Ik heb zowel als in de woonkamer als in de slaapkamer inderdaad twee dozen met daarbij erop satelliet tv en radio erop.

aangepast door rivella1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste rivella1985

 

Een Alcad ME-214 is een combiner / splitter om de signalen van de kabel en signalen van de satelliet samen te voegen of te splitsen.

Zover ik kan zien zit die er twee maal in hoewel ik van de onderste het typenummer niet kan lezen.

 

Onder die twee Alcad ME-214 zit nog iets waar drie kabels op aangesloten zitten. Wat staat daar op, merk en typenummer?

 

Verder is de groene coaxkabel aangesloten op een wit kastje. Graag hiervan het merk en typenummer.

 

Links van dit witte kastje zit kastje met een groen lampje. Graag ook hiervan het merk en typenummer.

 

En dan zou het fijn zijn als je al die kastjes een even tekent en aangeeft hoe de coaxkabels allemaal lopen en waar ze naar toe gaan, dus aangeven deze gaat naar de woonkamer, slaapkamer enz.

 

ik ga dit nu even doornemen en plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet zeker dat ik het goed heb, ik zit wel in de buurt denk ik

 

1 en 4 schotel aan sluiting

3 en 6  uitgang  slaapkamer of woonkamer

2 en 5 upc aan sluiting

 

Metalen kasje met groene lampje is een verdeel versterker  antennesignaal UPC

 

 

 

Ik denk dat je hiermee gelijk hebt.

Om alle kabels om te draaien heb ik de bovenste splitter los moeten maken omdat anders kabel 5 tekort was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje raar... De aansluiting die je nu aangeeft is gewoon de UPC/Ziggo kabelingang! Deze komt binnen vanaf de groene grondkabel. Deze gaat naar de versterker IN. Van daaruit naar de splitter. De kabelsplitter gaat tot 1Ghz (grofweg). De TV wordt gemixed met SAT en als totaal via de middenconnector van de ME-214 aangeboden aan de AOP in de kamer en slaapkamer. Vanaf de GSO komt er maar sat verbinding binnen via de uncommitted SUR. Dit zal de enige kabel zijn die SAT signaal aanbied.. Gewoon kabel die naar de slaapkamer gaat (vanuit 1 van de ME-214's) in de ander ME-214 schroeven.... Wel even de apparatuur uitzetten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er komen twee kabels naar boven (zie foto). De twee kabels komen uit de grond waar het grijze omhulsel omheen zit.

 

Bedoel je nu te zeggen dat ik alles moet unpluggen en alleen de twee kabels (of één van de twee) moet aansluiten aan de linkerkant dus 1 of 4. En de rest alles eruithalen.

 

Begrijp ik dat goed?

post-103547-0-41527800-1476819255_thumb.jpg

post-103547-0-73128700-1476819262_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Probleem is dat ik niet weet welke kabel naar de slaapkamer gaat omdat dat allemaal is weggewerkt en ik allen een wandcontactdoos heb in zowel de woon en slaapkamer. Bij het omwisselen op de ME-214 van kabel 1 en 4 heb ik op allebei de kabels signaal in de slaapkamer maar geen signaal in de woonkamer.

 

Beetje raar... De aansluiting die je nu aangeeft is gewoon de UPC/Ziggo kabelingang! Deze komt binnen vanaf de groene grondkabel. Deze gaat naar de versterker IN. Van daaruit naar de splitter. De kabelsplitter gaat tot 1Ghz (grofweg). De TV wordt gemixed met SAT en als totaal via de middenconnector van de ME-214 aangeboden aan de AOP in de kamer en slaapkamer. Vanaf de GSO komt er maar sat verbinding binnen via de uncommitted SUR. Dit zal de enige kabel zijn die SAT signaal aanbied.. Gewoon kabel die naar de slaapkamer gaat (vanuit 1 van de ME-214's) in de ander ME-214 schroeven.... Wel even de apparatuur uitzetten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 3 en 6 van de slaapkamer of woonkamer zijn, en om wisselt ,dan moet je 

sat ontvangst in de woonkamer hebben ,zo niet ,dan is er wat met de kabel die naar

de woonkamer gaat

 

Dat betekent dus dat 1en 4 van af de schotel komen

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...