Ga naar inhoud


Eigen playlist maken


Aanbevolen berichten

Ik probeer een eigen playlist te maken voor meerdere mediaplayers van zowel pop als klassieke muziek. Omdat ik een eigen opbouw van de muziek wil hebben, denk hierbij aan een begin met rustige muziek en dan verder met wat meer power en tot slot weer rustig afbouwen, nummer ik de gewenste muziek chronologisch met een progje. Dat lijkt niet te werken dat wil zeggen, chronologisch klopt het maar met de afspeel volgorde niet, en ik heb het vermoeden dat de tag-gegevens van de mp3's hier debet aan zijn. De nummering op de cd prevaleert hier? Met het zelfde progje kan ik in de tag's gaan zitten klooien maar waar moet ik dan beginnen, iemand een idee en een beschrijving van wat er moet veranderen om mijn volgorde van afspelen te laten prevaleren?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Flash Renamer van rlvision, een fijn programmaatje!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deel van de rips die ik gemaakt heb met iTunes destijds hebben dat probleem met tags ook.

Ik heb toen de Amarok genomen onder linux OpenSuse en de nummers apart geript dus niet een hele CD in een keer!

 

Dat was iets meer werk maar een playlist samenstellen ging wel eenvoudiger.

misschien dat het proggie rlvision dat ook kan, moet je eens proberen.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ga ik proberen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het meest gebaat ben bij een eigen nummering. Kun je het (number) ook verwijderen, zodat er chronologisch wordt afgespeeld? 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dit niet helemaal. Een playlist zorgt ervoor dat je nummers op de aangegeven volgorde worden afgespeeld. Daar hoef je toch niet je bestanden voor te renamen of de tags te wijzigen?

 

Ik gebruik MediaMonkey en daar kan je m3u bestanden mee maken.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak een eigen lijst met favoriete muziek en zet die in een chronologische volgorde. Ik ga eens kijken of ik een playlist kan maken met die m3u extensie. Bedankt voor de suggestie!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij veel muziek bestanden hebt in mp3 of flac formaat dan kan ik je MediaMonkey als muziekbeheerder en afspeler zeer aanbevelen. De gratis versie biedt al zeer veel mogelijkheden.

 

Playllist hebben meestal het m3u formaat. MediaMonkey kan die aanmaken. Ik heb zelf de Pro versie dus ik weet niet of het ook kan met de gratis kan. Probeer het en je weet het.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heet die versie inmiddels Media Monkey Gold?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.mediamonkey.com/wiki/index.php/Skinning

 

Er zit een dark skin al in gebouwd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...