Ga naar inhoud


QNAP NAS snel inrichten, ook voor opnames


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik heb een kleine Tutorial voor het snel inrichten en configureren van een NAS gemaakt.

merk QNAP TS251+

 

andere QNAP's zijn identiek qua procedure.

 

afgezien van de meervoudige harde schijven als JBOD of RAID1 voor 2 schijven kies ik bewust RAID1

andere RAID configuraties voor veelvuldige harde schijven behandel ik niet.

 

setupNAS.pdf

  • Like 1

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s.

als alternatief, voor een automount via het netwerk / gedeelde mappen, is er ook de mogelijkheid voor een auto.network aankoppeling op uw enigma2 receiver

dan hoef je enkel een van deze onderstaande regels in etc/auto.network schrijven

 

herstart de receiver en de verbinding is vanaf nu altijd actief

 

het voordeel is dat uw receiver niet blokkeert indien er tijdelijk geen verbinding is met de NAS

zodra de NAS weer online is kun je weer opnames maken

QNAPTON -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.0.10:/Public

of !

QNAPTON -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.0.10:/Multimedia

ciao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s.

als alternatief, voor een automount via het netwerk / gedeelde mappen, is er ook de mogelijkheid voor een auto.network aankoppeling op uw enigma2 receiver

dan hoef je enkel een van deze onderstaande regels in etc/auto.network schrijven

 

herstart de receiver en de verbinding is vanaf nu altijd actief

 

het voordeel is dat uw receiver niet blokkeert indien er tijdelijk geen verbinding is met de NAS

zodra de NAS weer online is kun je weer opnames maken

QNAPTON -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.0.10:/Public

of !

QNAPTON -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.0.10:/Multimedia

ciao

Tonskidutch help even verder, eerst een map in etc aanmaken of kan de file er meteen ingezet worden? Ik heb hier een TS 119 als NAS staan met mijn relevante media.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het eerst geprobeerd met de netwerkbrowser?

want je mag maar een aankoppel methode gebruiken op dezelfde NAS map

dus als je de auto.network methode kiest zul je de andere eerst moeten verwijderen

 

p.s. Waterpas , gebruik je VTI of Openpli

de beschreven snel methode is voor VTI

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Openpli en ik heb het nog niet geprobeerd. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercie, ga ik proberen!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine aanpassing van bericht #6

 

de methode gaat ook met Openpli 4.0

indien je vooraf de module autofs uit de feed laad  (die is er standaard niet voorgeinstalleerd zoals bij VTI)

net gelezen op Openpli.org

 

die methode auto.network is voor centen spaarders welke hun NAS ook wel eens uitschakelen om stroom te sparen

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ga je weer een en ander door elkaar halen?

dat is een startscript en is zeer zeker niet auto.net of auto.network

 het boven beschreven alternatief is niet voor u weggelegd beste Portuuno gebruik gewoon de netwerkbrowser

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...