Ga naar inhoud


Wat gebeurt er als je na een nieuwe flash een back up terug plaatst?


Emekli

Aanbevolen berichten

Off Topic

die zal beslist eerst uitkomen als de Ultimo 4K en de UNO 4 K op de markt zijn, dus voor kerst of tijdens kerst.

 

Dan wacht ik nog even, kerst kennen we hier sowieso niet.

 

Alleen is het mij toch nog niet 1005 duidelijk of ik nu moet gaan voor volledig image backup of alles apart:

een backup van settings

een backup van configuratie

een backup van plugins

 

Ik ga liever voor het laatste en hoop dat de configuratie van het LCD schermpje daar ook in zit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom niet gewoon beiden?

Met de complete Image back-up heb je een escape voor het geval dat iets gierend fout gaat.

Met de overige 3 opties kun je individuele items terugzetten.

 

Er is geen enkele reden om geen Image Back-Up te maken.

 

Of bij de individuele Back-Up van de configuraties ook een back-up van het LCD scherm is meegenomen zou jij eens kunnen uitproberen.

 

Maak een Image backup én een backup van de configuratie.

Wijzig daarna een essentieel maar wel herkenbaar item in de instellingen van het LCD scherm.

Zet nu de backup van de configuratie terug en controleer daarna of de net daarvoor aangebrachte wijziging niet meer aanwezig is.

Als dat het geval is dan weet je zeker dat de instellingen van het LCD scherm in de backup worden meegenomen.

Zo niet, dan zet de je de Image backup terug en alles staat weer zoals daarvoor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon beiden?

Met de complete Image back-up heb je een escape voor het geval dat iets gierend fout gaat.

Met de overige 3 opties kun je individuele items terugzetten.

 

Er is geen enkele reden om geen Image Back-Up te maken.

 

Of bij de individuele Back-Up van de configuraties ook een back-up van het LCD scherm is meegenomen zou jij eens kunnen uitproberen.

 

Maak een Image backup én een backup van de configuratie.

Wijzig daarna een essentieel maar wel herkenbaar item in de instellingen van het LCD scherm.

Zet nu de backup van de configuratie terug en controleer daarna of de net daarvoor aangebrachte wijziging niet meer aanwezig is.

Als dat het geval is dan weet je zeker dat de instellingen van het LCD scherm in de backup worden meegenomen.

Zo niet, dan zet de je de Image backup terug en alles staat weer zoals daarvoor.

 

Maar...:

Geplaatst: 22 oktober 2016 - 10:33 schreef je;

"Zoals zo vaak al aangehaald heeft het de voorkeur om na een flash waarbij relevante wijzigingen zijn doorgevoerd de Back-up functie niet te gebruiken"

 

Bedoel je dan een Image Backup of

een backup van settings

een backup van configuratie

een backup van plugins

 

Ik zal wel dom overkomen, zo ben ik nu eenmaal geboren.

Heb op TV gebied alleen verstand van (draaibare) schotels installeren.

 

En nog steeds snap ik niet wat er met  nieuwe drivers en andere nieuwe zaken gebeurt.

 

Ik zie het als Windows naar een eerdere datum instellen, dat lukt mij wel, zo haal je er soms ook

fouten uit.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u het netjes allemaal op usb-stick zet is ook alles met een datum en tijd code voorzien.

Dat kun je aan de afbeelding zien die ik in het linkje naar een ouder topic toonde.

Daarmee maak je eigenlijk nooit meer vergissingen.

 

Tenminste als je uitgaat van normale weldenkende mnensen!

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...