Ga naar inhoud


Dreambox 8000 start niet meer op


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Hetzelfde, adri.

Dus, pijltje ingedrukt, de power toets achteraan aangeswitched, blijven vasthouden, komt op het scherm "dreambox powered by Dream multimedia", en dat verandert daarna niet meer tot ik hem afleg.

Klinkt als bootloader defect, evetueel met dreamup te repareren, maar je zei al dat dit niet werkt.

Anders ben ik bang dat het toch waarschijnlijk een nieuw moederbord zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb alles een beetje gelezen wat hier allemaal geschreven is.

Dit zelfde heb ik een keer mee gemaakt met een andere dm box.

Ik heb toen het onderstaande gedaan.

En dat heeft mij geholpen die box weer aan de praat te krijgen.

 

 

Probeer eens met DreamUP_1_3_3_12.

Com poort selecteren.

De box met lan kabel verbinden.

Aanvinken met netwerk.

ip ingeven van jou pc .

Bad sectoren repair aan zetten.

 

Dan met dreamup box conecten.

Dan de box aan zetten .

 

En kijken wat hij dan doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het kan de voeding zijn, het is zeker mogelijk, maar eerst 70€ uitgeven, en dan zien dat het iets anders is...

 

Die kabel die ik gebruik is misschien geen goede null modem kabel.

Ik weet dat ik lang geleden al eens zo'n probleem gehad heb, toen na een verkeerde flash, maar ik weet niet goed meer welke kabel ik toen gebruikt heb, en of ik die nu nog heb liggen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn eigen bericht van toen teruggevonden hier op dit forum.

Het blijkt wel degelijk een andere kabel geweest te zijn, want dat was een zelf in elkaar gestoken kabel van een vriend, en ik vermoed dat de kabel waarmee ik nu geprobeerd heb, die is waarvan ik toen (zo'n 6 jaar geleden of zo) schreef dat het niet werkte, want deze ziet er zeker niet zelf in elkaar gestoken uit.

Maar toen had ik wel een ander symptoom : er stond toen NO CA ... op het schermpje.

Nu heb ik gewoon het Dream multimedia logo.

Een vriend van mij gaat per post een paar null-modem kabels opsturen, en waarschijnlijk kan ik dit weekend een voeding testen, dankzij een behulpzaam iemand op dit forum.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reeds verscheidene toestellen met dezelfde symptomen binnengekregen. Het was steeds een µP defect.

 

Indien zo, is het toestel niet meer te herstellen.

Dream heeft geen voorraad meer van dit onderdeel en kan het toestel ook niet meer herstellen.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

zorg dat je netwerk kabel erin zitten enz 

zet nu eens de spanning uit 

druk op een toets vooraan op de ontvanger en blijf die ingedrukt houden 

zet de spanning terug aan aan de achterkant 

blijf het inhouden tot je ontvanger in de stopmodus komt te staan ...als je dat krijgt dan gaan we pas verder

 

 

post-41606-0-83370500-1477592385.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zorg dat je netwerk kabel erin zitten enz 

zet nu eens de spanning uit 

druk op een toets vooraan op de ontvanger en blijf die ingedrukt houden 

zet de spanning terug aan aan de achterkant 

blijf het inhouden tot je ontvanger in de stopmodus komt te staan ...als je dat krijgt dan gaan we pas verder

Dat is zowat een van de eerste dingen die ik geprobeerd had, maar dat werkt niet.

Ik heb het daarnet nog eens geprobeerd, eerst eens met het bovenste toetsje, dan nog eens met het onderste, maar er komt geen reactie van het toestel, er verschijnt geen STOP op het schermpje, enz.

Het bootlogo blijft gewoon staan, of de netwerkkabel nu in- of uitgeplugd is.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja wat nu gezongen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zoals gezegd, ik ga eerst een met een goede seriële kabel proberen of ik contact kan krijgen met de box.

Als dat lukt, zet ik er de bootloader weer op.

Lukt dat niet, dan ga ik waarschijnlijk met een andere voeding proberen, maar ik vind het wel raar dat dat logo er wel steevast opkomt.

Maar als het dat niet is, zie ik nog een paar mogelijke oorzaken :

 

- frontpaneel, reset toets zit vast, ben daar niet zo handig in om dat los te krijgen om te zien of het dat is.

- de Xilinx chip, als het die is, einde verhaal zo te horen.

- de microprocessor (gaat het hier opnieuw om die Xilinx chip?), in dat geval opnieuw einde verhaal

- een of andere andere component op het moederbord, ook in dat geval zal het wel einde verhaal zijn.

 

Ik weet of er iemand aan nog iets anders denkt?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat komt er op jou scherm te staan voor dat er dream multymedia komt te staan 

zie je de bootloader nog 

dit gaat wel vlug ...enz er zou toch heel effe 84 of een vorige versie moeten komen ..misschien 

dus spanning uit en dan terug aan en kijk wat er op het scherm allemaal nog kan komen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat komt er op jou scherm te staan voor dat er dream multymedia komt te staan 

zie je de bootloader nog 

dit gaat wel vlug ...enz er zou toch heel effe 84 of een vorige versie moeten komen ..misschien 

dus spanning uit en dan terug aan en kijk wat er op het scherm allemaal nog kan komen 

Neen, dat komt er allemaal niet op, Dream Multimedia is het eerste en het laatste dat erop komt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...