Ga naar inhoud


Dreambox 8000 start niet meer op


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Als je de seriële kabel hebt, kijk eens met Putty wat voor data er uit de RS232 poort komt rollen, vaak kun je daar wat mee.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mocht dat mijn box zijn dan had ik al lang de voedingsspanningen eens uitgemeten, en de voeding en het moederbord eens grondig gecontroleerd op los gekomen soldeerlassen.

Niet iedereen heeft dat materiaal (multimeter?) in huis of weet hoe hij dat precies moet opsporen.

Ik heb nooit electronica of electriciteit gehad, dus...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier onlangs ook nog een topic over gemaakt. Ik had precies hetzelfde probleem, echter bleef mijn scherm zwart. Het enige wat oplichte was het blauwe led aan de voorzijde. Het ligt echt niet aan de voeding, anders had het niets gedaan. Het zal idd wel iets met de moederbord zijn en reparatie daarvan is het echt niet waard. Nulmodem kabel en het vervangen van de voeding had ik al gedaan zonder succes.

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder test niet geheel te zeggen.. Er verschijnt immers nog Dream Multimedia. Dat impliceert dat de CPU, de First Stage Loader en (een deel van) de flash nog wel werkt. Op zich is dat nog hoopgevend.

 

Er is een gerede kans dat de SSL defect is. In dat geval zóu een seriele flash nog best kunnen werken (zonder SSL is de *stop* modus niet mogelijk)..

 

Zou daar best graag naar willen kijken. Heb alles hier in huis..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier onlangs ook nog een topic over gemaakt. Ik had precies hetzelfde probleem, echter bleef mijn scherm zwart. Het enige wat oplichte was het blauwe led aan de voorzijde. Het ligt echt niet aan de voeding, anders had het niets gedaan. Het zal idd wel iets met de moederbord zijn en reparatie daarvan is het echt niet waard. Nulmodem kabel en het vervangen van de voeding had ik al gedaan zonder succes.

 

En waarom zou dat niet aan de voeding kunnen liggen?  Als een deel van de voedingslijnen niet genoeg spanning of stroom levert kan de box best deels werken maar niet door de boot heen komen.

 

Ik zou eerst kijken of dit software matig is en anders koop een multimeter voor een tientje (zo'n ding is altijd makkelijk) en meet de spanning door.  En als je daar geen zin in hebt kun je de box laten repareren of je koopt iets anders.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet iedereen heeft dat materiaal (multimeter?) in huis of weet hoe hij dat precies moet opsporen.

Ik heb nooit electronica of electriciteit gehad, dus...

Hier is maar een advies mogelijk, ga met de ontvanger onder je armen naar een kundig persoon, de aanbiedingen staan al hieboven gemeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zou dat niet aan de voeding kunnen liggen? Als een deel van de voedingslijnen niet genoeg spanning of stroom levert kan de box best deels werken maar niet door de boot heen komen.

Nou mijn box deed zowel met het oude als nieuwe voeding niets. Dus aan de voedingslijnen heeft het niet gelegen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, die vriend van mij heeft mij 3 kabels opgestuurd, en met de 3e kabel (een speciaal type dat precies ontworpen lijkt te zijn als null modem kabel (ofwel is dat zowel 9 als 25 pins serieel, ofwel serieel en parallel, want aan elke kant zitten 2 types fiches) heb ik resultaat!

Hij vindt de Dreambox, en ik kan er nu zelfs aan vanaf de router (nadat ik de bootloader geflashed heb).

Dus misschien heb ik geluk en is het opgelost na het flashen van de nieuwste OpenPLi.

Ik leef op hoop :D

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

op goed geluk dat je hem nu weer kan gaan flashen 

en dat hij blijft spelen :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mooi zijn, ik wil ooit wel eens een nieuwe kopen, maar ik zou toch graag weten wat die Goliath is voor ik iets bestel.

En als ik nu moet kopen, met misschien een 9000 die eraan zit te komen, en een VU+ Ultimo 4K riskeer ik echt wel van het verkeerde te kopen.

 

btw : het gaat nog eventjes duren tegen dat ik het zeker weet (ongeveer een uurtje), verstrooid geweest, ben via die seriële kabel aan het upgraden :D

 

Maar ik denk dat dit wel aantoont dat in mijn geval het niet de voeding zal geweest zijn.

Hopelijk boot hij straks, anders zal ik nog willen dat het de voeding geweest was.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-67749-0-45215400-1477678813_thumb.pngWow, voor het eerst in lange tijd heb ik weer iets op het scherm. De nieuwe achtergrond van OpenPLi 4.0 met name.

Datum staat op 01/01/1970.

Afstandsbediening reageert niet goed, maar dat was ook zo toen ik herstartte en het probleem begon.

Geen idee of die afstandsbediening defect is, nieuwe batterijen haalden niets uit (rode EXIT toets werkt heel slecht bijv., veel andere toetsen werken wel normaal).

Ik zie dat hij de harde schijf nog herkent, en kan een lijst van opnames oproepen.

Ben alvast weer een zenderscan aan het doen van zenders op kabel en sat.

Ik denk dat ik erdoor ben, ik hoop het in elk geval :)

 

Het toont voor mij wel aan dat de Dreambox 8000 een robust toestel is, het kan wel eens kuren hebben, maar meestal krijg je hem toch weer aan de praat.

Vergelijk dat met die standaardboxen waar je als gebruiker niets mee kunt, en ook niets kunt verhelpen, en dan weet je waarom dit zoveel meer kost.

Hopelijk gaat hij nu weer een aantal jaar mee.

Dat van die systeemklok, betekent dat dat er ergens een batterij leeg is, die moet vervangen worden?

 

Ik wil ook iedereen bedanken die constructief geholpen heeft bij het zoeken naar een oplossing.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een defecte SSL#84 (en waarschijnlijk corrupte flash). Zie post #35...

 

De AB zou gewoon vuil kunnen zijn. Deze is gelukkig eenvoudig te openen en te reinigen. Géén oplosmiddelen gebruiken! Gewoon de contacten met een schone gum schoonmaken en met doekje nawrijven. De carbonkopjes voorzichtig schoonwrijven. Mag evt. Met een vochtige doek... Vochtig hè, niet zeiknat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...