Ga naar inhoud


Welke (Xtrend ?) receiver nu na een Topfield SRP-2401CI+ en TF-4000/5500PVR ?


LEM

Aanbevolen berichten

Nee, ik wissel regelmatig.

Vandaar dat ik de stelling ook aandurf dat de Dreambox beter is dan de Vu+.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar nou weet ik nog niet van jullie of de VU+ machines ook met dat systeem zijn uitgerust dat er een copyright of namaak bescherming in de vorm van een "security board" in zit dat op een gegeven moment tot problemen lijdt ?

 

En waarom de ET9500 moderner lijkt dan de ET10000 hoewel die laatste door mensen als het topmodel wordt aangemerkt.... Is dat alleen vanwege het aantal tuners dat erin kan of is er nog een andere reden voor ?

 

En wat betreft de Dreamboxen, wat is momenteel dan het topmodel ? Qua kwaliteit kan ik me wel voorstellen dat het op de Topfields lijkt.

 

Tonskidutch, u heeft gelijk dat ik mezelf nog wel even bezig houdt met de vraag welke, maar zoals gezegd, de online beschikbaarheid van de ET-9500 is momenteel wat beperkt als je er niet meer dan 200 voor uitgeven wilt als je ziet dat ze voor zelfs 159 weggegaan zijn.

aangepast door LEM

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben destijds begonnen met een behoorlijke dosis nieuwsgierigheid naar sat-ontvangst (was FM-DX'er).

Wat had ik veel fun in mijn ontdekkingsreis, wilde alle facetten onderzoeken en keek het minst naar het merk. 

Het waren allerlei "kastjes" en "setjes" waarin je de nieuwe mogelijkheden toch zelf moet onderzoeken. Ik

herinner mij de Sky-UK setjes met een kleine schotel en een LNB met circulaire polarisatie tot aan Nokia's

met omgebouwde module (soort van CI) of Echostar met prachtige voorzieningen t.b.v. de draaiende schotel. 

 

Ook de (1e) stap naar een PVR's middels Topfields 5500/7000 en de Dream-achtige modellen van Vu en Xtrend

zijn de revue gepasseerd, maar belangrijk hierbij is dat ieder merk wel zijn betere en minder goede kanten heeft

waarbij ik nooit zorgen heb gemaakt over eventueel slijtende voedingen/elco's of security voorzieningen.

 

Nu mijn vraag, waarom benadruk je zo de lichtelijke minpuntjes van sommige merken terwijl je een STB wil hebben

die zo'n ouderwetse CI (nodig omdat Topfield in het verleden is blijven hangen) voor je CDS-kaart moet onder-

steunen terwijl je diezelfde kaart gewoon in de kaartsleuf kunt gebruiken zonder CI ? Zo zijn er nog wel een 

aantal opvallende merkwaardigheden (o.a. hoog budget voor schotel t.o.v. laag budget voor STB) te ontdekken

binnen je eisenpakket. Derhalve zou ik je adviseren, koop voor minder dan 100 euries een ZGemma, ontdek wat

er allemaal wel mogelijk is met satelliet (en kabel) ontvangst. Kijk vooral naar kwaliteit en mogelijkheden en maak

aan de hand van die ervaringen een nieuw wensenlijstje die overeenkomt met de huidige stand van techniek,

maar blijf niet "hangen" en vergelijken aan zo'n hopeloze ouderwetse Topfield.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

zit allemaal tussen uw oren beste Eduard07

u mag dat in een nieuw topic uitleggen

 

Nieuwe baan bij Sat4all?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

50

Ik heb geen ervaringen met de Xtrend 10000 maar overwoog wel die te kopen toen het erop leek dat mijn Xtrend 9500 na meerdere reparaties toch nog steeds niet zonder föhn meer wilde opstarten. Maar toen ik me eens ging verdiepen in de nadere commentaren viel deze ontvanger voor mij meteen af: er stond heel duidelijk dat je er geen blindscan mee kon uitvoeren. Ervan uitgaand dat dat nog steeds zo is zou ik die ontvanger nooit en te nimmer aanschaffen.

 

Voor mij ligt het grootste probleem in het feit dat de makers van de niet zelden peperdure Linux ontvangers zo ongeveer alles belangrijker vinden dan de ontvangst eigenschappen van hun toestellen. Voordat ik mijn 9500 kocht had ik juist op dat thema naar informatie gezocht. Daaruit bleek in diverse buitenlandse fora dat men ontevreden was met de gevoeligheid van de Vu+ tuners en ook dat alleen de Dreambox 8000 en 800 SE van dat merk over redelijk gevoelige tuners beschikten. Omdat mijn ervaringen met ontvangers als de Clarke Tech 5000 en de daarop voortgeborduurde Dr. HD ontvangers qua gevoeligheid en selectiviteit (SR tot circa 300) heel goed waren ging ik ervan uit dat de door Clarke Tech uitgebrachte Xtrend 9000 en daaropvolgende modellen ook wel in die klasse zouden presteren. Helaas bleek dat enorm tegen te vallen, ik kan met mijn 9500 qua prestaties niet in de buurt komen van ontvangers als de bovengenoemde of bijvoorbeeld een AZbox Premium HD. Het enige wat de CT 5000 gemeen heeft met de Xtrends is dat men te goedkope componenten bij de fabricage gebruikte, iets wat je als bezitter duur te staan komt wanneer er steeds meer elco's op je moederbord of powerboard de geest geven.

 

Wat te doen op dit moment? Mijn advies: "blijf zitten waar je zit en verroer je niet!" Er is al eerder gemeld dat Xtrend ook met een 4K ontvanger zal uitkomen (men zei dat dat nog voor de Kerst zou zijn) en de ervaring leert dat nieuwe modellen met nieuwe mogelijkheden niet zelden met zich meebrengen dat modellen van hetzelfde fabrikaat met minder mogelijkheden daardoor ineens een stuk goedkoper worden aangeboden. Op zich vind ik het jammer dat je in reviews van nieuw uitgebrachte ontvangers zelden of nooit iets leest over de gevoeligheid en selectiviteit van de tuner(s) en evenmin iets over de vraag of er hoogwaardige elco's en andere componenten gebruikt werden. Maar misschien wordt dat wel veroorzaakt dat steeds meer niet sat-DX-ers dit soort apparaten kopen. Toch is het ook voor een niet-DX-er van belang om een optimaal gevoelige tuner te hebben, gewoon omdat een standaard schotel bij slechter weer (zware bewolking, regen) toch niet zelden een te krap signaal afgeven en je dus je tv uit mag zetten tot het weer weer opklaart. Hoe groter je schotel maar ook hoe gevoeliger je ontvanger, hoe minder vaak dit zal voorkomen.

 

En o ja, ik heb nog nooit enigerlei probleem gehad met de ingebouwde cardreader in de ET 9500. Niet met de diverse CanalDigitaal kaarten die erin gezeten hebben, en ook niet met een Conax kaart. Maar goed, dat sluit uiteraard niet uit dat een ander misschien minder goede ervaringen opdeed.

73
aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch, Toppers, Gerard 76, Eduard07 en vooral T90user met zijn geweldige, uitgebreide bijdrage over tuner gevoeligheid (op dat soort details ben ik dol), ik ben blij met alle bijdragen en kom er later nog op terug. Ik ben het weekend op pad met mijn zoon en heb daarom tijdelijk minder rust en energie om te reageren op jullie individuele bijdragen hier. Vandaar.

 

Ik reageer wel al even kort op wat Toppers vroeg: Ik geloof niet dat er zo'n grote discrepantie is tussen wat ik voor de schotels enzovoorts uitgegeven heb en wat ik aan de ontvangerzijde wil neertellen. Laat me even zeggen dat ik typisch voor de laagste prijzen ga als het nieuw moet zijn, maar zoveel mogelijk tweede- en derdehands aanschaf. Zo zijn veel van mijn Alps LNB's  gewoon eerder gebruikte exemplaren. Ik ga voor Belden H125 alu, maar zoek de goedkoopste per doos van 100meter. Ik schroefde zelf goedkope nikkelen F connectoren die ik waterdicht maakte met Nitto tape. Het kostte klauwen aan tijd, maar was erg goedkoop en degelijk. Okay, nu heb ik Cabelcon connectoren en een speciale tang, maar ook dat "voor weinig". Maximum E-85 schotel ? Tweedehands met Alps en Venton diseqcs erbij. Triax 60cm met muurbeugel ? Van het oud vuil meegenomen. Tweede tegelstatief ? Winkelpand ontruiming. Archsat DJ-85 schotel ? 39 euro in een winkeltje in Den Haag, 29 euro voor mijn eerste tegelstatief. Tegels ? 4x4 stuks 30x30. De straat lag er vol mee ! (geintje). Triax 88 schotel met beugel en een Alps quad  voor 35 euro. Alps SAB 10-1 diseqc voor maar 15 euro. Programmer diseqc 13 euro. Best 4-1 diseqcs voor mijn eerste installatie ? 6 of 7 euro per stuk. Matrix Reborn cams, 2 stuks. 45 euro de twee. Ik heb natuurlijk ook spul over dat ik niet gebruik. Mijn Topfield TF-4000PVR ? Tweedehands uit Leiden. TF-5500PVR via een buitenlandse veilingsite. Prijs is me ontschoten, maar zal interessant geweest zijn. Alleen mijn 2 Topfield SRP-2401CI+'s zijn nieuw uit Duitsland, maar ook laag in prijs.

 

Ik kan nog wel even doorgaan, maar zo bezien geef en gaf ik niet veel geld uit aan de antenne kant van het geheel, toch ?

 

Ik heb 14 jaar naar een elliptische Archsat 91x75 schotel met Gilbertini feedarm gekeken. Twee (te dure) Invacom LNBs, twee Alps Twin LNB, nitto tape en Belden kabel, Best switches en zelfs na storm en regen geen probleem. Nu zijn echter, ook na verhuizingen, de Invacom's overleden (geld niet waard naar mijn gevoel),de Alps onverwoestbaar, de feedarm constructie aan vervanging toe (zat hout en geboord ijzer bij en dat verging te samen) en mijn Matrix Reborn cams werken alleen nog voor SD bij Canal Digitaal, dus voor 50 euro een officiele CAM. Twee maal, dat wel, want twee twintuners.

 

Natuurlijk, ik zal geen cams nodig hebben als de cardreaders altijd blijven werken, maar dat remains to be seen, als ik sommige reviews lees.

aangepast door LEM

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is. Kijk TV via Canal Digitaal. Na jaren een Topfield 6000 PVR zonder enig probleem toch over moeten stappen op HD. Een jaar geleden een XTrend 9200 (met 320Gb interne HD) gekocht. Loopt als een zonnetje maar heeft maar 2 tuners. Vind ik trouwens tamelijk warm worden.

Nu ook de XTrend 10000 met 3 tuners en 1Tb HD. Twee satelliet en één DVT (om Franse zenders te zien). Even een gedoe om te installeren, ben geen grote techneut. Verschil met 9200: start sneller op, meer mogelijkheden, wordt minder warm.

De tijd zal leren hoe die zich houdt. Met de door CD geleverde ontvangers heb ik het even gehad, alleen maar ellende met de Philips DSR8121.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende Xtrends, dreamboxen en Vu-duo's gehad. Met alle merken heb ik hardware problemen gehad die ik met de info op dit forum kon oplossen.(voedingen,elcos,security bordjes,...)

 

Ik heb nu een ET10000, absoluut perfekte box, snelste CPU van alle xtrends, geinstalleerd met 4 tuners en 8 LNBs, draait als een zonnetje. Vooral de hardware transcoder is erg handig als je buitenshuis programmas wil kijken, wat ik vaak doe.

 

Bedenk wel, uiteindelijk draaien alle boxen dezelfde software en zien er dus identiek uit ;-)

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank,voor de opmerking over de ET 10000. Had links en rechts wat rondgezocht en veel positieve reacties..

Iets waar ik niet uit kom, maar niet erg: als ik bj de ET 9200 op een zender kom die niet in mijn Canal Digitaal pakket zit en gecodeerd is, kan ik wel terug naar pakket-zenders maar zie niets meer. Moet dan weer helemaal opstarten om weer beeld te hebben. De ET heeft het niet. Rara hoe komt dat. In beiden gebruil ik geen cam-module maar gewoon de (bovenste) interne lezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...