Ga naar inhoud


Welke (Xtrend ?) receiver nu na een Topfield SRP-2401CI+ en TF-4000/5500PVR ?


LEM

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

Heren, mijn keuze is gemaakt: ik heb de Vu+ Ultimo 4K besteld. Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen, dat de degelijkheid goed is voor jarenlang gebruik. De belofte van een nog betere beeldkwaliteit, zelfs bij SD en HD uitzendingen op een FHD televisie, de FBC tuners, de wifi, bluetooth en IP televisie, hdmi ingang, 2x ci slot + 2x kaartlezer en vooral veel geheugen en processorsnelheid voor decoderen en applicaties, ja, dat moest het wel zijn voor mij. Dus Tonskidutch en Ceesv, jullie hadden toch gelijk. Het is bijna kerst. ;-)

 

Ik heb nu gekozen voor 2 stuks Dual FBC S2 tuners (misschien onnodig, we zullen zien), harde schijf regel ik zelf wel, net als programmering. Er zijn nog steeds dingen die beter hadden gekund, zo had ik ook graag de eSATA en de digital coaxial out gehad, maar ja, het is niet alle dagen feest, helaas.

 

Voor wat betreft de Xtrend machines, de ET10000 en 8500 hadden mijn oprechte interesse, net als de Mutant 4K dat had en ik blijf ze volgen, maar uiteindelijk denk ik met deze wel prijzigere machine meer te kunnen op de langere termijn. Uiteraard mijn hartelijke dank aan allen die mij bij deze keuze geholpen hebben met hun uitleg en persoonlijke ervaringen.

 

Rest mij  nog even te vermelden dat mijns inziens de Topfield SRP-2401ci+ maximaal met 6 satellieten kan werken. Dat is athans mijn ervaring nu. Met de dure EMP-Centauri 16-1 diseqc switch lukte het me niet om meer dan 4 satellieten zichtbaar te krijgen (geen enkele DIP switch stand op de EMP-Centauri bracht hierin verbetering), maar met de SAB 10/1 diseqc switch kun je er 6 schakelen als je een programmer hebt om de modus om te zetten. Goto protocol 1.2 lijkt bij de 10/1 ook wat meer resultaat te geven dan de 16/1. Vreemd.

 

Oh en dan is dit mijn laatste aanwinst, ik weet het, het moet eigenlijk in een eigen topic, maar dat doe ik ook nog wel als ik wat resultaten van mijn experimenten heb. Nu is het vooral een indrukwekkende nieuwe LNB, deze hybride lineaire EN circulaire Invacom.

post-35367-0-46957700-1480256741_thumb.jpg

post-35367-0-87217100-1480256763_thumb.jpg

post-35367-0-76711600-1480256775_thumb.jpg

post-35367-0-56757600-1480256786_thumb.jpg

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...