Ga naar inhoud


slecht ontvangst door diseqc switch


Fotmaesron
Ga naar oplossing Opgelost door Fotmaesron,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb maar 1 box waar ik mee experimenteer, daar kunnen meer sat's bij komen de andere zijn om naar tv te kijken daar zijn de 3 astra's voldoende, ik heb daar nog hotbird bij staan maar die word eigenlijk niet gebruikt

2x Dreambox 800;Vu+ solo2;Vu+solo 4K; Wave Frontier 90 : Astra1, Astra2, Astra3, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen het zijn switchen voor 4 sat's  de lnb's zijn 8 uitgangen

 

een foto kan ik nu niet maken ik ben daar niet en straks is het donker, morgen...

ze zitten allemaal in hun doosje en met strips aan de mast vastgemaakt

2x Dreambox 800;Vu+ solo2;Vu+solo 4K; Wave Frontier 90 : Astra1, Astra2, Astra3, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je hebt gelijk. Je hebt maar 4 lnb's.

Op de lnb's is niets aan te merken.
Wel vraag ik me af wat de kwaliteit van een Megasat 4/1 diseqc-switch is.
Ik zie die in Duitsland al voor €3,85 te koop bij afname van 3 stuks. Daar zit €0,62 BTW op (19%). Dus voor € 3,23 moet die gemaakt worden, verdient Megasat er aan en verdient ook de handelaar er nog aan.
Wat kunnen ze dan nog voor componenten gebruiken in die diseqc-switch.
Dat kan nooit van enige kwaliteit zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... maar de problemen zijn vooral begonnen vanaf ik lnb's met 8 uitgangen gebruikt heb

 

Wellicht zit het probleem eerder daar dan bij de switches?

Octo LNB's leveren meestal meer problemen dan gewone quads of twins of singles, als je de forums leest.

 

Maar goed, octo's vervangen door quattros en dan een multiswitch erbij is ook bepaald niet goedkoop.

Of je moet nog een oplossing kiezen van quad LNB's en dan een doorlus of priority switch, maar dat geeft beperkingen die je wellicht niet wilt.

 

Maar ik zou er niet bij voorbaat van uitgaan, dat met een andere switch alles beter wordt; helaas...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor uw VU's zijn de Spaun switches niet geschikt

daar kunt u beter de Triax MFD41D nemen

voor de LNB's met meerdere uitgangen indien die niet gebruikt worden zijn er kunststof afsluit dopjes die men vanaf het begin moet gebruiken

of de f-connectors met een propje siliconenkit als waterdichting

 

 

ik heb zelf ook een dure humax quadro lnb gehad die was na twee jaar helemaal gecorrodeerd omdat er geen doppen op de vrije uitgangen zaten 2003

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet je dat tonski ,dat voor de VU's  de Spaun switches niet geschikt zijn

de Triax MFD41D zijn ook van prima kwaliteit 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...