Ga naar inhoud


slecht ontvangst door diseqc switch


Fotmaesron
Ga naar oplossing Opgelost door Fotmaesron,

Aanbevolen berichten

Je vraagt of het belangrijk is of alle diseqc-switches in dezelfde volgorde zijn aangesloten?
In eerste instantie niet maar het is net wat je zelf al schrijft, moet je toevallig eens een box van TVV of CD testen, dan is het soms noodzaak dat ze in de volgorde staan:
Astra 19,2 op 1
Astra 23,5 op 2
Astra 28,2 op 3
Hotbird 13 op 4
Maar ook als je zelf je ontvanger eens om wilt wisselen van de ene naar de andere plek om te testen of ze evenveel signaalkwaliteit geven op de verschillende aansluitingen, is het handig als de diseqc-switches allemaal hetzelfde zijn aangesloten anders moet je de volgorde in de tuners anders in gaan stellen.
Daarom hou ik zelf altijd bovenvermelde volgorde aan zodat uitwisseling van je eigen ontvangers of van iemand anders geen enkel probleem op levert.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar geef ik u helemaal gelijk in. En dat was oorspronkelijk ook. IK heb 1 box veranderd omdat ik dat toen nodig hadden, maar ok, ik moet er eens werk van maken om die andere 3 te veranderen.

1 astra1

2 astra3

3 astray

4 hotbird

Lijkt mij ook de beste volgorde.

 

Ik heb ondertussen de zenderlijst kunnen veranderen zodat ik astra 2 ook kan ontvangen op vu +4K

 

Dan nog alleen kiezen tussen triax of spaun switchen.

2x Dreambox 800;Vu+ solo2;Vu+solo 4K; Wave Frontier 90 : Astra1, Astra2, Astra3, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp, is er toch weinig verlies door de switches? Dan is er volgens mij ook weinig aanleiding om de switches te vervangen; dat zal ook weinig verbetering geven.

 

Welk probleem is er nu nog over?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij zijn de switshen niet stabiel, beeld komt en gaat op de dreamboxen, 23.3db dan 0 dan terug 23.3db soms lang geen beeld, rechtreeks op de lnb is het ok.

Op de vu+ 4k kan het soms lang duren voor hij schakelt van 23.5 naar 19.2

2x Dreambox 800;Vu+ solo2;Vu+solo 4K; Wave Frontier 90 : Astra1, Astra2, Astra3, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Fotmaesron

Als je een multiswitch overweegt zou ik eerst deze test eens lezen. Het Zwitserse merk Axing komt weer als testwinnar uit de bus.
De Axing SPU 910-09 met 10 uitgangen koop je al voor €180,- in Duitsland.

Ik denk wel dat je de lnb's moet vervangen door quattro-lnb's.
 

 

SATVISION-Multischalter 2 satellieten test.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alle switches tegelijkertijd dezelfde problemen geven, is dat wel erg toevallig.

Het probleem is pas ontstaan, na het monteren van de octo lnb's schreef je.

 

Als er werkelijk een compatibility probleem is tussen die twee, lijkt het me waarschijnlijker dat je schakel-problemen zou hebben, dan ontvangst-problemen, zoals je beschrijft.

 

Wat soms het geval is bij zo'n tijdelijke terugval naar 0 dB, is een contactprobleem van de middenader van de F-connector: die is dan ofwel te kort (net geen contact), ofwel te lang (zorgt binnenin de switch voor een extra contact op een verkeerde plaats).

Kan je dat controleren door te foemelen aan de draden en F-connectors, en te kijken of daardoor wellicht je 0 dB-probleem optreedt?

 

 

Op de VU+ bovendien: Kan je proberen of dat verbetert door de diseqc repeat aan te zetten in je configuratiescherm?

 

 

Groet,

A33

 

Edit:

PS Als je vier LNBs wilt blijven gebruiken, moet je naar een 17/x (bijv. 17/8) multiswitch.

Aan een 9/8 of 9/10 switch heb je dan niet veel.....

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 En stroomvoorziening .

 

Er zijn ook receiver-gevoede multiswitches, bijv van Jultec.

Duurder in aanschaf, maar uiteindelijk goedkoper doordat ze niet permanent stroom trekken. (Tenzij je natuurlijk 24/7 kijkt....)

 

Een nieuwe multiswitch zal vast een oplossing bieden.

Maar omdat het nog onduidelijk is, waardoor precies je probleem nu ontstaat, en of dat misschien heel simpel op te lossen is, zou ik het een nogal drastische maatregel vinden.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kost wel 210€

Voor dat geld kunt u een leuke satelliet meter kopen. Die op diseqc kan testen of deze nog goed functioneert.

 

volgens mij zijn de switshen niet stabiel, beeld komt en gaat op de dreamboxen, 23.3db dan 0 dan terug 23.3db soms lang geen beeld, rechtreeks op de lnb is het ok.

Op de vu+ 4k kan het soms lang duren voor hij schakelt van 23.5 naar 19.2

Het lijkt dat schotel nog niet optimaal is uitgericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...