Ga naar inhoud


Radiozender voor Nederlandstalige muziek in de maak.


astro iris

Aanbevolen berichten

Eduard, ik begrijp dat je antwoord over Russische muziek spottend bedoeld is...

En dat is jammer...  ik ben bang dat je geen echte Russische muziek kent...  dat heeft namelijk totaal niets met politiek te maken, of precies evenveel als Nederlandse of Duitse muziek met politiek te maken hebben...  We hebben het dus helemaal niet over politiek, maar over muziek...   en er zijn heel goede zangers en zangeressen en bands daar...  je zou je blik eens moeten verruimen en eens iets beluisteren.

Het is zo dat niet alles goed is, maar dat is altijd zo, de een is grote fan van de heer Hazes en de ander kan hem schieten.....   je moet je er even in verdiepen en er zitten echt mooie nummers tussen.

 

 

Nou, ik word van dat Russische gemauw ook niet echt warm.

Ik ben er niet geboren, niet mee opgegroeid en versta het niet. De russische wodka cultuur is zowieso niet mijn speed.

Terwijl ik er erg vaak geweest ben. Ik had zelfs een appartement in Kiev.

Het was leuk en ik heb er lekker gegeten, gedronken en gedanst vooral in het Cело Цар (Zarendorp).

Maar dan hoor ik toch echt liever een goed stuk jazz muziek en een glas whiskey. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


IJzerbout, smaken verschillen nu eenmaal...  jazz kan mij totaal niet bekoren, Wodka ook niet... eigenlijk geen enkele alko drank...  Midden oosten muziek is ook speciaal...  niet echt mijn voorkeur, maar een paar nummers kan ik dan weer wel waarderen... een aantal jaar geleden was er een nummer van Nancy Agram niet slecht vond ik... toen ik nog Melody Hits op de tv kon ontvangen...

Het mooie van Internetradio is, dat je zo veel verschillende genres in huis kan halen, zonder veel moeite...  Ik wordt vaak melig van het Engelse gewauwel wat je op de meeste mainstreamzenders (NL/SE) hoort...  Hetzelfde met het Songfestival... nu iedereen (of vrijwel iedereen) Engels zingt, is de authenticiteit volledig verloren gegaan vind ik.... Hoe mooi Euphoria van Loreen of Sanna Nielsens Undo ook was...  het is in mijn oren geen Zweedse muziek... die muziek kan net zo goed uit Israel of Ierland komen... De tijden van het zingen in je eigen taal, was wat mij betreft stukken beter.

Ik geniet altijd van niet-engelstalige muziek, en stem graag af op zenders uit verschillende landen die muziek in hun eigen taal uitzenden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou, ik word van dat Russische gemauw ook niet echt warm.

Ik ben er niet geboren, niet mee opgegroeid en versta het niet. De russische wodka cultuur is zowieso niet mijn speed.

Terwijl ik er erg vaak geweest ben. Ik had zelfs een appartement in Kiev.

Het was leuk en ik heb er lekker gegeten, gedronken en gedanst vooral in het Cело Цар (Zarendorp).

Maar dan hoor ik toch echt liever een goed stuk jazz muziek en een glas whiskey. :grin:

 

Tja ik ook niet hoor. Maar ik heb het altijd leuk gevonden om kennis van allerlei muziek uit allerlei landen te nemen.

En ach, wat dat "verstaan" betreft. in de tijd dat ik opgroeide had je veel populaire Franse muziek en Italiaanse muziek maar ik denk dat het aantal Nederlanders dat dat kon  verstaan ook minimaal was.

Overigens, ik had het genoegen bij de allereerste lading Mammoetwet-leerlingen te behoren. Ik vond Engels een afschuwelijk lelijke taal en nam dat vak dus niet in mijn vakkenpakket. Verstond dus geen woord van wat de Beatles, de Stones, enzovoorts zongen, toch was ik er net zo dol op als al mijn medeleerlingen op school. De teleurstelling kwam pas toen ik in de VS wonend ineens wel alles verstond en erachter kwam dat heel wat muziek die ik op een veel hoger plan had ingeschat ook maar gewoon tekstjes had in de sfeer van "ik hou van jou en ik blijf je trouw". Ik betwijfel sterk dat Engelstalige popmuziek omwille van de teksten zo populair was of is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/1.2805462

Schieten eindelijk wakker in Vlaanderen, in Nederland is dit al bijna volledig uitgerold.

Ja in Nederland zijn ze al verder met dit DAB systeem.

Misschien hebben ze in België wijselijk afgewacht om er nu pas mee te beginnen.

 

In Amerika hebben ze zo'n 10 jaar mobiel / home SATELLIET RADIO ontvangst (SIRIUS SATELITE) met perfect ontvangst in heel Amerika, veel soorten muziek / informatie, etc. etc.

 

Al met al vraag ik mij af waarom in Europa nog geen satelliet radio bestaat. Misschien na dat DAB-DAB + en DAB nog

wat varianten, weten ze niets meer te verzinnen dan stappen ze mogelijk over op SATELLIET RADIO.

 

Gr, R@oul

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nu huidige zenders enkel op dab+ komt, geef ik geen cent uit voor dergelijke ontvanger. 99% van de vlaamse radio zijn niet te beluisteren en muziek draaien is een bijzaak. In hoofdzaak hoor je het geleuter van ( denkende dat ze) dj zijn, masale en hopen reclame belspelletjes en andere zaken dat bij een radio niet thuis hoort.

Men krijgt steeds meer mobiele data, dat een gratise of goedkope streamingsdienst meer waard is, dan een investering in een dab+ ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nu huidige zenders enkel op dab+ komt, geef ik geen cent uit voor dergelijke ontvanger. 99% van de vlaamse radio zijn niet te beluisteren en muziek draaien is een bijzaak. In hoofdzaak hoor je het geleuter van ( denkende dat ze) dj zijn, masale en hopen reclame belspelletjes en andere zaken dat bij een radio niet thuis hoort.

Men krijgt steeds meer mobiele data, dat een gratise of goedkope streamingsdienst meer waard is, dan een investering in een dab+ ontvanger.

 

Ik zou daar juist ontzettend veel voor over hebben. Maar dan wel mobiel. De gedachte dat je NPO 1 t/m 5 overal in Europa zou kunnen beluisteren, en dan ook de BBC, de WDR, SRG en ORF, fantastisch!!!! Ik kan me niets beters voorstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nu huidige zenders enkel op dab+ komt, geef ik geen cent uit voor dergelijke ontvanger. 99% van de vlaamse radio zijn niet te beluisteren en muziek draaien is een bijzaak. In hoofdzaak hoor je het geleuter van ( denkende dat ze) dj zijn, masale en hopen reclame belspelletjes en andere zaken dat bij een radio niet thuis hoort.

Men krijgt steeds meer mobiele data, dat een gratise of goedkope streamingsdienst meer waard is, dan een investering in een dab+ ontvanger.

 

Voor mij is radio toch echt wat meer dan alleen maar muziek afnoedelen. Dat zou mijn geest volkomen afstompen.

Ik wil namelijk weten wat er in de wereld aan de hand is. Nieuws met achtergronden, politieke informatie, cultuur. Klassieke muziek. Verkeersinformatie.

En ik weet zeker dat er in Belgie zulke zenders zijn.

Ik ken het radiolandschap niet in Belgie maar op VRT 1&2 zal er vast wel iets van mijn gading zijn.

En wat is er niet mooier dan via DAB+ naar een klassiek programma of concert te luisteren in bijzonder goede en ruisvrije kwaliteit.

Voor DAB+ hoef je namelijk geen verdere kosten te betalen in de vorm van mobiele (zogenaamde) flatrates.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...