Ga naar inhoud


Hoe DM800 en XT5000 configureren voor intern cardsharen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

compleet nieuw op dit forum en hoop dus maar dat ik in de juiste forum zit.

 

Momenteel beschik ik over een CanaalDigital abonnement met een SAT801. Ik wil echter graag ook een TV in mijn schuur en begreep dat ik dat ook kan realiseren met intern cardsharing.

Daarvoor heb ik de beschikking over 2 ontvangers, een Dreambox HD800 en een Xtrent ET5000.

Om intern sharing te kunnen realiseren heb ik begrepen dat ik beide receivers een statisch IP-adres moet geven en vervolgens het CCCam.cfg configureren met 2 regels.

 

Aldus uitgevoerd maar alles wat ik ontvang: GEEN canaal digitaal kanalen. Ben nu al 3 weken aan het stoeien en snap maar niet wat ik fout doe. Mijn gevoel zegt me dat het een configuratieinstelling is of een verschil tussen de Open PLI versies van de beide ontvangers of een verschil in CCCam.cfg.

 

Helaas lukt het mij dus niet om dit werkend te krijgen en hoop dat er in dit forum iemand is die mij kan/wil helpen.

 

Settings van beide ontvangers als bijlage toegevoegd.

 

Oh ja: ik had in principe 2 opties zo heb ik mij laten wijsmaken:

1. extra CD kaart aanschaffen tegen een kostprijs van 75 euro (eenmalig) en 9,50 euro per maand extra

2. intern cardsharing.

 

De 2e optie had mijn voorkeur maar begin nu wel erg te twijfelen.

 

Harry

 

 

routersettings.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké. Een paar tips:

 

De DM800 zou ik opwaarderen naar OpenPli 2.1 (de laatste versie). Ik neem even voor het gemak aan dat je over een originele DM800 beschikt en niet over een clone! (Niet dat dat het i tern sharen in de weg staat, maar flashen/updaten is wat gevaarlijker).

 

Wil je absoluut met CCcam aan de slag dan is het CCcam 2.2.1 óf CCcam 2.3.0 mét een verplichte CCcam.prio

 

Één box wordt de 'server'. Dat is de box waar de daadwerkelijke kaart in zit. In deze box komt de F: regel in CCcam.cfg

De andere box wordt de 'client'. Deze box krijgt de C: regel in de CCcam.cfg

 

Wellicht handig om je CCcam.cfg van beide boxen te tonen.

 

Download de plugin CCcamInfo v1.3 of 1.4 om snel te kunnen zien of je netwerkverbinding werkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is überhaupt cccam wel geïnstalleerd op beide ontvangers?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Op de ET5000 is CCCam 2.2.1 geinstalleerd en op de Dreambox 2.3. CCcam.cfg ziet er als volgt uit:

 

ET​5000 (met card van CD):

 

F: DREAM DREAM

C: <ipadres DREAMBOX> 12000 ET5000 ET5000

 

en de DREAMBOX

 

F: ET5000 ET5000

C: <ipadress ET5000 12000 ET5000 ET5000

 

Als ik FASTSCAN draai ontvang ik 710 kanalen maar geen enkel beeld. Als ik de ontvanger van CD aansluit heb ik keurig beeld. Enige verschil wat ik zie is dat het ontvangstsignaal van de ET5000 wat slechter is als die van de ontvanger van CD (83%)

 

wat zie ik nu toch over het hoofd ?

 

m.vr.gr.

 

harry

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het fout:

 

In de server box alleen de F: regel

F: <user> <password> 2 0 0 {0:0:1}

 

In de client alleen de C: regel

 

C: ipvandeserverbox 12000 <user> <password> yes

 

Handig om de server box in elk geval een vast IP adres te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar mijn defender blokkeerde die sites. Inmiddels de plugin gedownload maar zit nu te stoeien om deze geinstalleerd te krijgen.

Heb de enigma2-plugin-extensions-cccaminfo_svn-2940-r0_all (1).ipk in de TMP directory gekopieerd maar weet niet hoe ik deze nu vervolgens geinstalleerd krijg. Ben geen kenner op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Done, op beide boxen. Morgen ga ik even verder want de kids en mijn vrouw willen graag tv kijken. Dus maar weer terug naar mijn CD ontvanger.

 

Bedankt zover en mocht je nog meer tips hebben hoe ik dan met CCCAMINFo het e.e.a. kan controleren en evt wijzigen hoor/lees ik dat graag.

 

m.vr.gr.

 

harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met CCcamInfo kun je op de client zien of er verbinding is (groen bolletje). Op de server kun je op clients kiezen en daar zie je dan de client verbinding. Beide leeg, dan is er dus geen verbinding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mimisiku,

 

ik zie op de clientkant nu wel de server alleen geen groen maar een paars bolletje van de server

Op de serverkant zelf zie ik:

- bij ALGEMEEN dat er GEEN (0) kaarten worden gezien

- bij KLANTEN: ET5000 (server) en daaronder het ipnummer van de client (de Dreambox)

- bij Actieve Clients: zie ik niets

- bij Server zie ik ook niets.

 

Bij de signaalzoeker, heb de TV op Eurosport 1 NL staan zie ik de volgende signaalsterktes (waarop overigens mij CD ontvanger het keurig netjes doet):

SNR: 78%

AGC: 71%

 

Bij uitvoeren FASTSCAN (op CD) vind ie vervolgens 710 zenders maar helaas geen beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zag dat de CD kaart niet werd gelezen door de ET5000. Dus heb ik die in de DREAMBOX gedaan en de CCCAM.cfgs hierop aangepast. En verdraaid ik heb nu beeld op de ET5000. 

Alleen nog niet op de Dreambox, als ik een FASTSCAN uitvoer op de Dreambox naar CanalDigitaal dan mislukt het zoeken.

Moet ik hier nog iets aanpassen misschien ?

 

m.vr.gr.

 

harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...