Ga naar inhoud


big bi visio sat


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Weer bedankt voor je reactie.

 

Ik heb de SAB switch bekeken en daar komen alle aansluitingen uit de voorkant.

Ik heb nu mijn Maximum 4.1 switches in plastic voorraad doosjes van Blokker ondergebracht, omdat ik de bijgeleverde plastic kapjes veel te klein vindt.

Zo heb ik ze pas echt tegen hoosbuien beschermd.

Omdat ik nieuwe 8.1 switches ook weer op deze manier wil bevestigen,

kan ik alleen maar modellen gebruiken met alle aansluitingen aan de onderkant,

zoals de Hama Miniatuur van #39.

Hopelijk krijg ik nog een antwoord op mijn eerder gestelde vragen over 5.0W

en de 3,22 graden. (Nu dus 5,91)

post-80532-0-48400700-1484749721_thumb.jpg

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt het dus zo:

Ik zie dat je Eutelsat 9B ook hebt weggelaten in jouw aangepaste opstelling,

daarvan is toch wel redelijk veel te ontvangen.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu Astra 4-A aan toegevoegd.

 

http://pointage.visiosat.com/Affichage.aspx

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dirk044

Hier de nieuwe berekening van Cahors met de 9e en 4,8e er bij.
Zoals je ziet maakt het voor de elevatie, de Azimut en de schotelskew helemaal niets uit. De elevatie blijft op 29,68 graden, de azimut 169,88 en de schotelskew op -5,91 graden.
De twee buitenste satellieten bepalen namelijk de elevatie, de azimut en de schotelskew.
 

post-60869-0-34247000-1484851913_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee buitenste satellieten bepalen namelijk de elevatie, de azimut en de schotelskew.

 

 

Nou, zo algemeen geformuleerd is dat natuurlijk niet helemaal juist.

 

Voor het goede begrip:

De twee buitenste satellieten bepalen de schotelskew.

De (eventueel fictieve) satelliet in de richting van de schotel-arm bepaalt de elevatie en de azimut.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de rekenmethodiek die Cahors gebruikt voor de BigBisat.

 

Dan nog klopt het niet helemaal wat jij schreef.

 

De BigBisat calculator neemt een 'bestaande' satelliet op uit zijn eigen rijtje, om de schotel uit te lijnen ("Align"). In jouw plaatje de 13oost. Die bepaalt elevatie en azimuth voor de schotel.

De twee uiterste LNBs zitten daardoor niet precies symmetrisch verdeeld over links en rechts.

 

Neem je ook een satelliet op op 12oost, dan neemt die die als centrale LNB, en krijg je bijgaande plaatje. Elevatie en azimuth van de schotel zijn aangepast aan de 12oost, en worden dan dus NIET bepaald door de uiterste satellieten!

Heb je een rechte multifeedbeugel, die de kromming van de Clarke Belt niet volgt, dan zou je de elevatie eventueel wat kunnen aanpassen (middelen) met die van de uiterste satellieten. Omdat de beugel van de BigBisat wat gekromd is, is dat bij die schotel minder nodig.

 

 

In theorie is de ideale schuinstand alleen afhankelijk van de twee uiterste satellieten, en zou die dus met 12oost of met 13oost in het midden precies gelijk moeten zijn.

Omdat de multifeedbeugel aan de beide uiteinden ook nog een lichte kromming heeft naar boven toe, vermoed ik dat de calculator die (vanwege die niet symmetrische verdeling van de uiterste LNBs) in de berekening van de schuinstand ook nog meeneemt, en dat daardoor bij 12oost centraal een iets andere waarde voor de schotel-tilt ontstaat dan op jouw eerdere plaatje met 13oost centraal. Maar dat is (slechts) mijn vermoeden, dat heb ik verder bij deze calculator niet uitgeprobeerd of zo.

 

 

groet,

A33

post-40446-0-56343300-1484911464_thumb.png

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alleen dat Hotbird 13 in het midden, is de elevatie nog steeds 29,68 graden zoals in de drie vorige voorbeelden van mij ook te zien was.

 

Ja precies.

Waardoor de elevatie (en de azimuth) dus niet van de gekozen uiterste satellieten afhangt, maar alleen van de 'centrale satelliet'.

Dit in tegenstelling tot wat je eerder schreef.

 

Q.E.D.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat hangt er van af met welke maat schotel je dat vergelijkt.
Je moet je bedenken dat bij een multifocus schotel, elke lnb maar een gedeelte van de schotel gebruikt. Bekijk ook de tekening die ik heb gemaakt van de Visiosat Big Bisat. De versterking die een multifocus schotel geeft is dus een stuk minder dan de afmetingen doen vermoeden.
Zie ook de bijlage van een professionele multifeed schotel.
 

post-60869-0-09719200-1484928803.png

post-60869-0-40131800-1484928833_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi plaatje. Meer versterking is altijd beter, maar wat is genoeg om niet in de problemen te komen?

 

Dan vergelijk ik het met een 85cm schotel van Swaiger in multifeed. Zo'n big bisat is wel makkelijk te installeren. Makkelijk voor een noob :D

 

Het beste zou zijn 1 LNB en een motor vind ik. Maar de vraag is of dat niet voor geluidsoverlast zorgt bij de buren en of de motor niet gaat roesten.

 

Wil de komende weken eindelijk een nieuwe schotel hebben, maar het is lastig om een besluit te maken.

aangepast door ps4gamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...