Ga naar inhoud


big bi visio sat


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tussen de Astra 19,2 en 23,5 kom je 7mm ruimte tekort.
Tussen de 9e en 13e kom je 10mm ruimte tekort.

Hoeveel aansluitingen wil je op de lnb's hebben?

En beste edbe, hoe kun je op die site zien of je voor die satellieten vijf Inverto Black Ultra's kunt plaatsen?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RicardoBelli

Mag ik er van uit gaan dat je Inverto Black Ultra's wilt gaan plaatsen omdat je met de huidige smalle lnb's te makkelijk beelduitval hebt bij slecht weer?

Gaat het dan om beelduitval van alle satellieten of met name de Astra 23,5?

Als je voor de Astra 19,2 wilt kijken en opnemen tegelijk, heb je daar geen duo-lnb voor nodig maar een twin-lnb. Dit is een lnb met 2 aansluitingen.
Je zult voor deze lnb dus een extra coaxkabel van de lnb naar tuner B moeten trekken.

Heb je van de huidige smalle lnb's ook een lnb met 2 aansluitingen zodat je die voor de Astra 19,2 kunt gebruiken?
Van welk merk en type zijn die smalle lnb's?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RicardoBelli

Mag ik er van uit gaan dat je Inverto Black Ultra's wilt gaan plaatsen omdat je met de huidige smalle lnb's te makkelijk beelduitval hebt bij slecht weer?

Gaat het dan om beelduitval van alle satellieten of met name de Astra 23,5?

 

Ik heb voornamelijk last van beelduitval op de 28 en 23,5. Op de 28 zit een inverto black multi connect 23mm single. De anderen zijn maximum single rod lnb's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je moet niks doorlussen.
Op tuner B kun je dus alleen de Astra 19,2 ontvangen.
De Hotbid 13 geeft in Nederland een veldsterkte van 52dBW, de 9e 51dBW.
Ik zou daarom voor de Hotbird 13 een smalle lnb nemen en voor de 9e een Inverto Black Ultra tenzij je meer belang hecht aan de Hotbird.

Mijn voorstel is dus:
Astra 28,2/28,5 een Black Ultra
Astra 23,5 een Black Ultra
Astra 19,2 een Venton Rocket Twin
Hotbird 13 een Venton Rocket Single
Eutelsat 9e een Black Ultra

Heb je toevallig ook een lnb-houder met een 23mm klem?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen sprietje ,heel erg bedankt voor deze informatie .als ik het goed begrijp, kan ik er wel een paar black ultra lnb's gebruiken met een grote kop voor 40 mm. Ik heb ergens op dit forum gelezen, dat inverto black ultra de beste zijn klopt dat .want ik wil het nu optimaal in orde krijgen. Hiervoor had ik een channelmaster 120 doorsnede met een jeager motor , met een blauwe mti lnb en het beeld viel zelden uit .zelfs als hij half bedekt was met sneeuw. En dat mis ik aan deze waardeloze antenne. En de lnb houders zijn alle voorzien van smalle lnb's , dus voorzien van opvulringen. Nogmaals bedankt voor uw leerzame hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MTI is ook een hele goede lnb maar heeft een groot nadeel voor multifeed. De kop is namelijk weer 4mm groter in diameter en kan daarom in de meeste gevallen niet dicht genoeg tegen elkaar geplaatst worden.

Dat je met een Channelmaster van 1,2m een stabielere ontvangst hebt, komt meer door de diameter van de schotel dan door de kwaliteiten van MTI.

De lnb's die het dichtste bij elkaar moeten staan zijn de 13e en 9e. Die komen op 50mm van elkaar. Nu is dat geen probleem voor een Inverto Black Ultra en een Venton Rocket want die kunnen op 45mm van elkaar worden afgesteld. Je komt echter wel met de 40mm lnb-houders tegen elkaar want die kunnen als ze in dezelfde richting staan op minimaal 52mm afgesteld worden. Vandaar mijn vraag of je toevallig ook een 23mm lnb-houders had, dan is er ruimte genoeg. Zie de bijlage van een 23mm houder.

Nu is die 2mm afwijking niet zo heel erg maar om maximaal signaal te krijgen zou het mooi zijn geweest. Ik zou er niet speciaal zo'n smalle houder voor bestellen want met bezorgkosten er bij wordt het dan toch duur.

Als je je locatie tot op 2 cijfers achter de komma even op geeft, zal ik je de optimale afstelling laten zien.
 

post-60869-0-47757100-1477732261.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad je bedoelt de totale houder ,natuurlijk is die smaller.mijn coördinaten zijn, longitude = 6.554 latitude = 51.982 zijn de inverto black ultra lnb's alleen in de kleur zwart of ook in wit ??????? ik heb er nu een witte inverto in zitten met smalle kop voor de 28.2 °post-103894-0-10022500-1477734669_thumb.jpg

aangepast door RicardoBelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus je ideale schotel afstelling, zie bijlage.

Schotelskew op 9,55 graden.
In de afbeelding heb ik aangegeven waar je de Black Ultra en waar je de Venton Rocket moet plaatsen, BU en VR.
Tussen de Astra 23,5 en Astra 28,2 kom je een millimeter te kort.
De Astra 23,5 stel je af op positie 4,68, de Astra 28,2 iets verder dan 9,79 dus ergens op 9,8.... Dit is ook het beste want de 28,2e positie ligt voor de drie satellieten 2E, 2F, 2G niet op 28,2 maar op 28,35e.
De Hotbird precies op -6,77 afstellen en de 9e iets verder dan -11,14 want die grote feedhorn vangt de signalen toch wel.

Astra 23,5 op 4,68 is dus 4 hele strepen plus 7,7mm
Hotbird 13 op -6,77 is dus 6 hele strepen plus 8,8mm

En heel belangrijk, de schotel echt optimaal op de Astra 19,2 afstellen want doe je dat niet prcies genoeg, dan lijden daar de overige satellieten ook onder.

Een Inverto Black Ultra bestaat alleen in zwart.
Een Inverto Multiconnect is wit.
 

post-60869-0-29707900-1477736914_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...