Ga naar inhoud


big bi visio sat


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank u , ga er zaterdag aan beginnen , ik heb er nu 8 lnb's in zitten maar ga dit naar 5 stuks terugbrengen . Heb net 3 ultra black inverto lnb's besteld .die ga ik erin plaatsen .weet jij toevallig of ik de 3 poorten die ik niet gebruik, op de diseqc switch .nog speciaal moet afdoppen . Of kan er niks gebeuren mocht ik toevallig met de afstandsbediening op een niet aangesloten poort van de switch afstemmen.

 

Mvg Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even goed kijken welke satellieten je gaat gebruiken, dan rekenhulp van Cahors gebruiken. Zorg ook voor een stabiele en zuiver waterpas gestelde mast. 

Afdoppen, kan maar hoeft niet, als er niets zit en je gaat zappen gebeurt er niets.

 

In principe zit er een behuizing over de schakelaar meen ik, ik heb de schakelaar ook mooi aan de achterkant van de beugel gestopt, zit een grote zwarte plaat op de beugel van de BigBisat.

 

De ontvanger moet je ook goed vertellen hoe de installatie is uitgericht anders geen beeld, dus instellen en onthouden of opschrijven voor welke poort je een satelliet gebruikt. Ik werk altijd van oost naar west dus Astra 2 (28.5 oost is meest oostelijke van mijn opstelling) op 1 en dan zo verder richting het westen todat ik Hotbird op 4 heb (voor mij de meest westelijke satelliet) maar kan ook net zo goed andersom zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje heel erg bedankt voor jouw hulp !!!!!!! Ik heb vandaag de antenne omgestyld. Met jouw berekeningen erbij .en het resultaat is geweldig !!!!!!! ik heb nu veel sterker signaal op alle satelietten. En heb er geen meter bij gehad onvoorstelbaar !!!!! Ik ben zo blij ,geweldig bedankt kerel . Voor al uw hulp nogmaals bedanktpost-103894-0-39545400-1478359079_thumb.jpg

aangepast door RicardoBelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Geweldig om dit topic te lezen, daar ik ook van plan ben om een Cahors Big Bisat aan te schaffen.

Mijn droom opstelling wordt: 8.0W - 5.0W - 9.0E - 13.0E - 16.0E - 19.2E - 23.5E - 28.2E.

Volgens de Cahors softwear zou deze opstelling geen probleem zijn.

Op mijn huidige Bisat G4 gebruik switches van Maximum 4.1, die ik prima vindt voldoen.

Heeft Maximum ook switches 8.1, want die worden hier niet genoemd.

Alvast dank voor jullie antwoorden.

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling.

Zojuist gezien dat maximum deze 8.1 switch ook heeft, maar de uitgangen komen

van 3 kanten en de vierde kant gaat naar de receiver.

Dat is natuurlijk niet echt handig in verband met beschutting tegen de regen.

Wel vond ik deze van Hama met alle 9 aansluitingen aan de onderkant, die wel goed

tegen regen is te beschermen.

post-80532-0-20421500-1484697144_thumb.jpg

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig om dit topic te lezen, daar ik ook van plan ben om een Cahors Big Bisat aan te schaffen.

Mijn droom opstelling wordt: 8.0W - 5.0W - 9.0E - 13.0E - 16.0E - 19.2E - 23.5E - 28.2E.

Volgens de Cahors softwear zou deze opstelling geen probleem zijn.

Op mijn huidige Bisat G4 gebruik switches van Maximum 4.1, die ik prima vindt voldoen.

Heeft Maximum ook switches 8.1, want die worden hier niet genoemd.

Alvast dank voor jullie antwoorden.

Op 8 west ga je volgens mij heel weinig of zelfs niets vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk deze gegevens eens even van 8 west: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-8-West-B.html
Dan zie je in de eerste kolom dat er de volgende footprints bestaan:
- het begint met de C-band waar je schotel ongeschikt voor is.
- Dan de MENA-beam, klik er even op en je ziet dat die voor Noord-Afrika bestemd is.
- Dan de East-beam, je ziet dat die op Saudi-Arabia gericht is.
- Dan de MENA ku, lees verderop.
- bij 12623V de Europe-beam, klik daarop en klik dan op official footprint, dan zie je dat Nederland 54dBW heeft, prima te ontvangen dus.
- Nu zie je op die zelfde site links ook staat Mena ku-band. Ook die is op Noord-Afrika gericht.

Zoals je ziet kun je dus alleen ERT World ontvangen op 12623V. van de 8 west.

Verder zie je dat je vijf smalle lnb-houders moet gebruiken met lnb's met een hals van 23mm. Klik even op de afbeelding.
 

post-60869-0-31489700-1484727773_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

 

Bedankt voor je uitleg.

De Big Bisat Alignment Software , die je op #43 hebt bijgevoegd had ik ook exact

zo ingevuld en uitgeprint.

Staan de graden (zoals 20,89 bij Astra-2 op de rail aangegeven.

En wat betekent -3.25 graden in de opstelling.

NL staat niet in de lijst, dus ik heb ook BE ingevoerd, dat maakt kennelijk geen verschil.

Het gaat tenslotte om de juiste Longitude & Latitude.

Ik ging er vanuit dat je alles wat in geel en lichtgroen (HD) staat aangegeven

ontvangen kon.

Jammer want er stonden veel HD zenders tussen. Dat wordt dan helaas geen 8.0W.

Kan ik op 5.0W wel de Franse & Italiaanse HD zenders ontvangen of zijn die hier weer gecodeerd.

Als ik links op Super klik (dat wist ik niet) krijg ik de footprint van heel Europa te zien.

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...