Spring naar bijdragen
SouLGuY

DAB+ NL zenders te ontvangen in Antwerpen ?

Aanbevolen berichten

SouLGuY    5

Collega woont op een flat in Deurne (Antwerpen), wil zijn stereo installatie vernieuwen en zou daarbij kiezen voor een model met DAB erop. Hij is een grote fan van de Nederlandse zenders. Kan hij die DAB+ NL  zonder een extra antenne probleemloos ontvangen ? Iemand ervaring ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
pitje1    0

http://fmscan.org/net3.php?r=d&m=m&itu=HOL

De NPO kanalen zijn waarschijnlijk te ontvangen, maar de Comm (sky,Veronica, etc) zijn veel zwakker en waarschijnlijk ook

afgeschermd naar het zuiden !

Ten zuiden van Leuven (bosrijk gebied) heb ik  "detectie" van alle DAB nl kanalen met een 6 elem VHF antenne verticaal opgesteld op ca 12 M hoogte incl voorversterker. Het signaal is echter te instabiel.

Uitproberen zou ik zeggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SouLGuY    5

Even opmerken dat er geen mogelijkheid is voor het plaatsen van een andere / hogere antenne. Hij moet het doen wat bijgelevert wordt bij de hifi installatie. De man woont op het tweede verdiep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
astro iris    82

Moet kunnen lukken, ik merk op de ontvangstkaarten dat Deurne Antwerpen juist aan de rand ontvangstgebied ligt. Goes is een mogelijkheid ook Roosendaal zou kunnen. Hangt af in welke richting appartement vrij zicht heeft. Noord en Noord-West zijn een must. Ik weet niet wat bijgeleverd wordt aan antennes voor DAB+ ontvangst, maar ik zou toch maar eens googelen wat zowat op de markt is.

bewerkt door astro iris
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mits goeie tuner en niet teveel afgeschermd in je woning door te dikke muren en isolatie enz.

Zou eens iemand zoeken in de vriendengroep of via iemand in de buurt die met zijn ontvangertje wilt testen of het lukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
astro iris    82

Gewoon een receiver met internet radio kopen. Heb je zomaar Nederlandse radio en nog tig duizend zenders.

Klopt, maar als je ze gratis uit de lucht kunt plukken, waarom dan op internet streamen, geeft weer meer internet gebruik en sommigen zitten maandelijks al dikwijls aan hun limiet. Niet iedereen heeft in zijn contract onbeperkt data gebruik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
drz    23

In de auto prima te ontvangen! Dus zeker op twee hoog. Overigens, een goede binnenantenne zal uitkomst bieden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Psychosammie    85

Klopt, maar als je ze gratis uit de lucht kunt plukken, waarom dan op internet streamen, geeft weer meer internet gebruik en sommigen zitten maandelijks al dikwijls aan hun limiet. Niet iedereen heeft in zijn contract onbeperkt data gebruik.

We hebben het over gebruik in huis. Bestaan er nog datalimieten dan? Maar ik denk niet dat internet radio een aanslag op je limiet doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alex1970    97

Bestaan er nog datalimieten dan?

In België wel.

Zelf een binnenantenne maken kan ook, werkt vermoedelijk vele malen beter dan de meegeleverde antenne:

http://www.***geen-reclame***/slechte-dab-ontvangst-huis-even-knutselen-dan

Daarnaast genoeg antennes te kopen die binnen te gebruiken zijn en ook buitenantennes kan je binnen gebruiken.

Opstelling is een kwestie van uitproberen, als het kan voor het raam in de richting van Nederland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Codx    46

We kunnen hier natuurlijk wel een heel verhaal gaan houden maar is het al gelukt of wat heeft die al geprobeerd?

we zitten al bijna een maand verder en geen feedback?

bewerkt door Codx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden