Ga naar inhoud


Philips Model No 19PFL5522D/12 schakeld niet meer automatisch naar het signaal


Miauw

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ja, naar een service monteur gaan en hem de instellingen laten uitvoeren die hier beschreven zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, naar een service monteur gaan en hem de instellingen laten uitvoeren die hier beschreven zijn.

 

Dat wordt een beetje duur voor zo'n klein oud TV-tje.

 

Ik wil toch een poging doen, die melding:

 

 

Voorkeurslijst is leeg

 

Geen lijst van TV-zenders beschikbaar, gebruik het

installatiemenu om de diensten toe te voegen aan de lijst.

 

Hoe stel je dat in, want daar zit denk ik het probleem voor ik verder kan.

 

Het volgende stukje in de melding:

 

 

Als er geen digitale kanalen worden gevonden, drukt u

op de toets A/D om naar de modus Analoog te

schakelen.

 

Dan moet ik het TV-tje op een aangesloten Ziggo kabel aansluiten, die is hier afgesloten, helaas heb ik geen sleutel van die kast om mij even aan te sluiten, dus dat wordt even het TV-tje een keer meenemen als het andere niet wilt helpen.

 

Ik vind het vreemd dat het niet lukt, want ik heb al meerdere malen analoog via de antenne ingang de video aangesloten, dat is ook een analoge zender, dus mijn vermoede is de dat in de eerste melding van dit bericht het probleem zit.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zo zijn dat je nooit via de kabel hebt gekeken, alleen via hdmi ? En dit probleem is gekomen nadat je per abuis de zenderzoek functie hebt gebruikt ?geen zenders is een lege lijst. Nooit zenders gezocht betekend dat de digitale / analoge lijst niet bestond. Dus opstarten op hdmi.

 

De virgin mode ( zo kwamje tv nieuw uit de doos) activeer je door de optiecodes opnieuw in te voeren . Het kan niet zo zijn dat dit bij jou niet lukt. Snel genoeg indrukken, zonder te lange pauzes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt een beetje duur voor zo'n klein oud TV-tje.

 

Ik wil toch een poging doen, die melding:

 

 

 

Hoe stel je dat in, want daar zit denk ik het probleem voor ik verder kan.

 

Het volgende stukje in de melding:

 

 

 

Dan moet ik het TV-tje op een aangesloten Ziggo kabel aansluiten, die is hier afgesloten, helaas heb ik geen sleutel van die kast om mij even aan te sluiten, dus dat wordt even het TV-tje een keer meenemen als het andere niet wilt helpen.

 

Ik vind het vreemd dat het niet lukt, want ik heb al meerdere malen analoog via de antenne ingang de video aangesloten, dat is ook een analoge zender, dus mijn vermoede is de dat in de eerste melding van dit bericht het probleem zit.

.

 

Als je die video recorder nog hebt kun je die via de rf aansluiten , af laten spelen en de tv anallog laten zoeken .

Dan moet die i.i.g. dat kanaal vinden , meestal kan. 36

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zo zijn dat je nooit via de kabel hebt gekeken, alleen via hdmi ? En dit probleem is gekomen nadat je per abuis de zenderzoek functie hebt gebruikt ?geen zenders is een lege lijst. Nooit zenders gezocht betekend dat de digitale / analoge lijst niet bestond. Dus opstarten op hdmi.

 

De virgin mode ( zo kwamje tv nieuw uit de doos) activeer je door de optiecodes opnieuw in te voeren . Het kan niet zo zijn dat dit bij jou niet lukt. Snel genoeg indrukken, zonder te lange pauzes

 

Ik heb dit TV-tje gekregen, volgens mij heeft deze eerst analoog en later digitaal op de kabel aangesloten gezeten. Bij mij volgens mij eerst via de scart met Seca2 decoder en ik meen met uitrichten van de schotel op de RF om 20 meter kabel aan te kunnen sluiten om het TV-tje bij de schotel te kunnen gebruiken.

 

Ik weet niet waar "Digital TV" voor staat, HDMI? Digitenne? Digitale kabel?

 

Eerst had ik er geen last van, tot ik zo dom was om er een Marantz receiver model NR1501 er tussen te zetten, vanaf toen ging het verkeerd.

 

Ik krijg na de meldig "Digital TV"

 

Voorkeurslijst is leeg

 

Geen lijst van TV-zenders beschikbaar, gebruik het

installatiemenu om de diensten toe te voegen aan de lijst.

 

Als er geen digitale kanalen worden gevonden, drukt u

op de toets A/D om naar de modus Analoog te

schakelen.

 

 

Welke voorkeurslijst, die van Canaldigitaal?

 

Als ik op AV druk, dan krijg bik de volgende lijst:

 

Bronlijst:

TV

Ext1

Ext2

Ext3

Ext4

HDMI1

HDMI2

Digital TV

 

Wat houdt in dit geval Digital TV in waar de TV automatisch naar toe gaat?

 

 

.

 

Als je die video recorder nog hebt kun je die via de rf aansluiten , af laten spelen en de tv anallog laten zoeken .

Dan moet die i.i.g. dat kanaal vinden , meestal kan. 36

 

 

Nog wel, iemand is voor mij bezig te inventariseren wat er op de videobanden staat, ik ga bezig om te kijken hoe ik VHS-C bandjes in een normale band te stoppen en ik moet nog even uitzoeken hoe ik die 6 VHS-C bandjes naar digitaal overzet. Daarna is het einde video, maar ik kan deze gebruiken om via de RF wat testen uit te voeren.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Wat houdt in dit geval Digital TV in waar de TV automatisch naar toe gaat?

 

 

als je de specificaties leest dan staat dat erin.

 

digital tv = dvb-t

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit TV-tje gekregen, volgens mij heeft deze eerst analoog en later digitaal op de kabel aangesloten gezeten. Bij mij volgens mij eerst via de scart met Seca2 decoder en ik meen met uitrichten van de schotel op de RF om 20 meter kabel aan te kunnen sluiten om het TV-tje bij de schotel te kunnen gebruiken.

 

Ik weet niet waar "Digital TV" voor staat, HDMI? Digitenne? Digitale kabel?

 

Eerst had ik er geen last van, tot ik zo dom was om er een Marantz receiver model NR1501 er tussen te zetten, vanaf toen ging het verkeerd.

 

Ik krijg na de meldig "Digital TV"is

 

 

 

 

Welke voorkeurslijst, die van Canaldigitaal?

 

Als ik op AV druk, dan krijg bik de volgende lijst:

 

Bronlijst:

TV

Ext1

Ext2

Ext3

Ext4

HDMI1

HDMI2

Digital TV

 

Wat houdt in dit geval Digital TV in waar de TV automatisch naar toe gaat?

 

 

 

 

 

Nog wel, iemand is voor mij bezig te inventariseren wat er op de videobanden staat, ik ga bezig om te kijken hoe ik VHS-C bandjes in een normale band te stoppen en ik moet nog even uitzoeken hoe ik die 6 VHS-C bandjes naar digitaal overzet. Daarna is het einde video, maar ik kan deze gebruiken om via de RF wat testen uit te voeren.

Misschien is het zelfs niet nodig een band af te spelen , op sommige video recorders zit achterop een schakelaar voor een test signaal .

Deze geeft een beeld van 2 vertikale balken , voldoende voor de tv om dat kanaal op te slaan

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de specificaties leest dan staat dat erin.

 

digital tv = dvb-t

 

Duidelijk, maar dat heeft er nooit een Cam en of kaart van Digitenne ingezeten, ik meen wel een zwarte cam met Seca2 kaart van Canaldigitaal.

 

Hoe krijg ik de instelling van Digital TV / Digitenne er af?

 

Misschien toch eens op een analoge kabel aansluiten?

 

Misschien is het zelfs niet nodig een band af te spelen , op sommige video recorders zit achterop een schakelaar voor een test signaal .

Deze geeft een beeld van 2 vertikale balken , voldoende voor de tv om dat kanaal op te slaan

 

Helaas, geen schakelaar, maar beeld moet toch ergens vandaan komen, dus dan maar een band er in.

 

De Video is een Sony Type SLV-SE100A1

 

Een Video met Mono geluid, al is dat niet belangrijk.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digital TV is inderdaad DVB-T, ik heb de zenders gevonden en de FTA kan ik zien.

 

De code "062596" en dan de knop OK wil niet lukken.

 

Er blijft 1 vraag staan:

 

Kan mijn TV-tje van Philips type 19PFL5522D/12 automatisch HDMI en Scart detecteren zodat de TV automatisch naar het aangeboden signaal overschakelt?

 

Edit:

 

Inmiddels heb ik via Facebook ook de vraag bij Philips neer gelegd in de hoop op een positief antwoord, maar mocht iemand nog een tips hebben, graag?!

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een scart kabel met een schakelspanning aan boord zal je tv doen omschakelen naar de scart ingang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een scart kabel met een schakelspanning aan boord zal je tv doen omschakelen naar de scart ingang.

 

Ja, helaas doet deze dat niet meer, met het aansluiten van de Marantz receiver model NR1501 zijn de problemen ontstaan, maar waarom?

 

De Marantz receiver model NR1501 heeft alleen met een HDMI aansluiting aangesloten gestaan, zou die mijn TV-tje ontregelt hebben?

 

Naar aanleiding van mijn bericht naar Philips via Facebook hebben zei met vragen gereageerd, ik heb daar verduidelijking in gegeven, mogelijk hebben ze een oplossing.

 

Echter, als iemand nog iets weet wat ik mogelijk over het hoofd gezien heb of nog niet ondernomen heb, tips zijn nog steeds welkom.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Philips diverse malen vragen gesteld, maar ze komen er zelf helaas ook niet (meer) in uit.

 

Toestel is te oud, links naar waar verwezen wordt werken niet meer, maar misschien halen ze de informatie hier vandaan, echter weten ze niets over de code, wel door de menuknop 5seconden ingedrukt te houden dat er het één en ander in te stellen zou zijn, maar dat werkt helaas niet.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Steve,

 

Dat is de code om in de kanalenlijst van "Digital TV" of te wel DVB-T te komen, je krijgt dat een nette lijst van diverse kanalen mits ik er weer een DVB-T antenne in plaats.

 

Ik vrees dat er wat stuk is, want scart werkt zelfs op oude beeldbuis TV's, mijn vermoede is dat er iets stuk is gegaan, maar wat en hoe los ik dat op?

 

Met Philips zelf kom ik ook niet verder, dus ik ga maar de Medion type MD 81035 afstandsbediening instellen zodat ik hopelijk de A/D toets daar kan vinden of instellen, dan alles op 1 afstandsbediening, want de originele begint het steeds moeilijker te krijgen.

 

Mocht ik nog iets over het hoofd zien, graag reactie.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...