Ga naar inhoud


Energieleverancie nieuwe all-in-1 provider


Prawo

Aanbevolen berichten

Van online.nl naar Tele2.

 

In "online.nl jaagt klanten weg" gaf ik Tele2 als alternatief aan.

 

Ik zit ook te denken weg te gaan bij Online.

Zag net een reclame voorbij komen van mijn energieleverancier NLE, all-in-1 voor € 29,95 per maand. Met 90 Mb internet. Via KPN net. De prijs zal na een jaar wel omhoog gaan vrees ik.

Tegen Online met 10 Mb voor nu nog € 19,95 per maand.

 

Iemand een idee of dit een goed plan is of dat me allerlei overstapellende op de hals haal?

Hun modem is iets van een V-box las ik. Is dat iets?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze zijn gewoon reseller van kpn. Je krijgt dus dezelfde hardware. Ik zou het gewoon proberen. Je kunt altijd weer weg na een jaar.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat daar ook van zei: de klantenservice van NLE is heel goed.

En inderdaad, na een jaar zien we wel verder. Mij gaat het vooral om veel sneller internet, de rest is bijvangst.

 

Tele2 komt voor 90 Mb overigens echt duurder uit dan NLE nu. Bovendien krijg ik als bestaande klant € 25 korting.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je een bestelling doet wil je je informeren en antwoord hebben op specifieke vragen.

Het eerste waar ik naar kijk is contactgegevens.

 

-Er is geen emailcontact op jouw initiatief mogelijk, ze geven geen emailadres. Dat is tegen regels van de ACM (zie punt 3)

-Er is wel een webformulier waarin je om contact kunt vragen. Maar daarvoor moet je een klantnummer opgeven, dus eerst klant worden.

 Daar heb je niets aan, want dit paard wordt achter de wagen gespannen.

-Er is een forum voor vragen, maar daar moet je je eerst inschrijven. Je kan er wel als gast lezen.

-Voor Overstapservice verwijzen ze naar COIN, maar die lijken zich vooral (enkel?) bezig te houden met telefoonnummerportering....;

 of je ook op ze kan/moet vertrouwen voor opzeggen van je huidige internetprovider is me niet duidelijk.

 

-Waar is het tarievenblad? Ik zou graag weten waar ik over een jaar aan toe ben.

 Ik zie veel (warboel) over energietarieven, maar geen lijst voor internet gerelateerde zaken.

 

 

Voorzover ik begrijp kost het basispakket (bij  mij 36 Mb/s effectief) altijd €29,95 in het eerste jaar. Altijd met interactieve TV-basis en keuze tussen wel of niet telefoon. Extra betalen voor buiten-basis-zenders en belpakketten.

Je krijgt een modem, TV-settop, en een WiFi versterker.

Al met al wel veel spullen voor je geld. Wat moet al dat voordeel na 1 jaar kosten???

Je wordt kwa Voorwaarden overgeleverd aan KPN.

 (goed doorspitten, ze kunnen misschien verschillen van andere KPN-eigen Voorwaarden)

 

@Pravo

check hier even of die 90Mb/s er bij jouw wel in zit: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

ik kan krijgen

ADSL2+ 17 Mbit/s of VDSL2* 36 Mbit/s

en VVDSL 100Mbit/s komt pas volgens jaar (2017).

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo

check hier even of die 90Mb/s er bij jouw wel in zit: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

ik kan krijgen

ADSL2+ 17 Mbit/s of VDSL2* 36 Mbit/s

en VVDSL 100Mbit/s komt pas volgens jaar (2017).

 

Daar rolt bij mij onderstaande uit:

maar betekent dat nu of ik 12 of 90 Mb heb?

 

 

Actuele Beschikbaarheid

Wat Koper Beschikbaar small_green_check-dc16badf9096513d8d9a89

Distributiepunt(en) Zt-AAU, Zt-C

Internet Snelheid 90 Mbit/s iTV 2 HD

 

Wat FttH Beschikbaar small_red_cross-071283d743840326bd0f5ca9

Distributiepunt(en)  

Internet Snelheid - iTV -

 

Technologie Internet Snelheid

ADSL2+ 12 Mbit/s

VDSL2* 90 Mbit/s

Bonding* -

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Telfort glasvezel krijg ik daar 100/100 internet en telefoon voor.

 

Dat ligt hier niet en is binnen afzienbare tijd ook niet te verwachten.

Ik vergelijk daarom koper.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daar rolt bij mij onderstaande uit:

maar betekent dat nu of ik 12 of 90 Mb heb?

 

 

Actuele Beschikbaarheid

Wat Koper Beschikbaar small_green_check-dc16badf9096513d8d9a89

Distributiepunt(en) Zt-AAU, Zt-C

Internet Snelheid 90 Mbit/s iTV 2 HD

 

Wat FttH Beschikbaar small_red_cross-071283d743840326bd0f5ca9

Distributiepunt(en)  

Internet Snelheid - iTV -

 

Technologie Internet Snelheid

ADSL2+ 12 Mbit/s

VDSL2* 90 Mbit/s

Bonding* -

 

Bij mij zegt NLE dit:

Verwachte internetsnelheid op jouw adres

We zijn graag eerlijk over de internetsnelheid op jouw adres. Daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket.

36 Mb/s

 

 

Als ze bij jou zeggen dat het 90 Mb/s is dan zou ik daar even een schermafdrukje van maken.

Als het niet aan de gestelde verwachtingen voldoet kan je annuleren. Volgens mij kan dat zelfs nog als dat pas bij oplevering blijkt.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo: Daarom moet je gewoon bij NLE zelf even je postcode en huisnr intypen dan zie je meteen wat ze je kunnen aanbieden.

 

Als ik dat doe rolt er 90 Mb uit.

Bij KPN overigens ook.

Online gaat tot 100.

 

Heb me inmiddels maar bij NLE aangemeld.

Wilde toch al weg bij Online en overwoog EDPnet zodat het aanbod van NLE mooi op tijd komt.

Wacht nu 15-12 af en verheug me al op en snelle Kerst.

Over een jaar zie ik wel wat de kostenontwikkeling dan brengt.

Bij energiecontracten is en zorgverzekeringen is het ook niet onverstandig jaarlijks over te stappen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het allemaal nog eens goed overwegen, lees hier waarom:

....

Maar Peter van Wezel van vergelijkingssite Breedbandwinkel.nl vindt dat geen eerlijke vergelijking. Hij beschouwt het maandbedrag van NLE als een actietarief, en dus is het volgens hem zinniger om naar het totaalbedrag in het eerste jaar te kijken. Dan ben je als klant het minst kwijt bij Tele2, dat voor de eerste drie maanden slechts 10 euro rekent

...

Bron:https://www.businessinsider.nl/nle-telecom-ziggo-internet-bellen-tv-vergelijken/

 

In datzelfde blad staat overigens een wat positiever artikel: https://www.businessinsider.nl/nederlandse-energie-maatschappij-nle-ziggo-kpn-telecom/

 

 

Een onderscheidend aanbod, een goede reputatie en een scherpe prijs. Analist Tim Poulus van Telecompaper denkt dat de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) “goede papieren heeft” om op de telecommarkt te slagen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Op mijn adres vragen ze voor alleen 50/50 internet al 43,50.

 

Ik moet mezelf even corrigeren, ik had niet goed verder gekeken. Voor dat bedrag krijg ik wel voor 1 televisie het basispakket ( zonder opnamemogelijkheid, opnemen en meerdere tv's kost extra ) en een telefoonlijn.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dan op jouw adres niet meedoen met de aanbieding (voor een jaar) van € 29,95 per maand?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hier kan ik bij geen enkele provider een adsl/vdsl internetabo krijgen. Keuze is glasvezel of kabel(=ziggo)

 

Vreemd.

Ligt er helemaal geen koper meer zodat je ook geen gewone KPN telefoonlijn kunt krijgen? Ook nooit KPN vaste telefoon gehad?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...