Ga naar inhoud


Middengolf ontvangen waar moet ik om denken


muppet

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een buizen radio deze wilde ik weer aansluiten.

Waar kan ik de benodigde zender info vinden op het internet.

Wat is de beste manier om een antenne te maken vroeger had ik een draad antenne maar is dit de beste manier.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en kijk hier voor de antenne voor am en fm bereik

post-41606-0-75217700-1478087471.gif

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een draadantenne buiten zal beter werken als een loopantenne binnen, alleen al vanwege het hedendaagse hoge storingsniveau door alle schakelende voedingen en computers in huis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Elco's van oude buizenradios zijn inderdaad weer te formeren.

In kleine stapjes over meerdere uren verspreid langzaam de spanning omhoog regelen.

 

Mocht het mis gaan, er zit een veiligheidsventiel in, maar het geeft wel een hoop troep.

Dus niet in de huiskamer uitproberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k) bedankt voor de foto

zwarte teerlaag is niet heel duidelijk herkenbaar op je foto in het donker, maar zo'n trafo is in real life heel goed herkenbaar.

die elco's kun je beter direct vervangen of is dat ongehoord in buizenradioland?

 

p.s.

mijn schoolkamaraad met wie ik nog regelmatig contact heb, heeft een soort PMMA / Polycarbonaat couveuse gemaakt voor reparaties en metingen, daar die ooit eens de resten van een buizenradio in zijn gezicht kreeg - een veiligheidsbril van PMMA is het minste

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een beetje goede wil kan de omhullende bus van de elco gelanceerd worden.

 

Gezond verstand gebruiken in de omgang met deze techniek is van voordeel.

De gebruikte spanningen in een buizenradio zijn levensbedreigend, altijd een hand in je broekzak steken wanneer je in een aangesloten radio werkt.

Ook na het uitschakelen kan je nog een fikse oplawaai krijgen, wanneer de bleeder weerstand oneindig is geworden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Via een regel transformator, over meerdere uren langzaam de spanning verhogen in stapjes van 10 volt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...