Ga naar inhoud


Eerste UHD zender in DVB-S2X gespot.


ceesv

Aanbevolen berichten

Je laat een ding buiten beschouwing.

De moderne chipsets in de 4k ontvangers geven bij HD uitzendingen een beter beeld als een "gewone"HD ontvanger.

Hmm, interpolaties, hee, er zit niet plots meer detail in het originele beeld.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, het originele beeld verandert niet, maar de ontvanger haalt wel meer uit het originele beeld.

Zelfs binnen de HD ontvangers is er verschil in beeldkwaliteit, dat hangt samen met de gebruikte chipset.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er nog geen UHD uitzendingen zijn voor de meest bekeken zenders heb je met je USD decoder veel geld uitgeven om HD zenders te ontvangen.

OK, je gebruikt hem dan als een veredelde HD decoder met een wat beter HD beeld maar om daarvoor nou zoveel geld neer te tellen als je HD decoder nog goed werkt is -naar mijn mening- overkill.

De huidige UHD decoders lopen voor op het content aanbod en tegen de tijd dat de content er is kan je de huidige UHD decoders al weer afschrijven.

Toekomstige UHD decoders zijn dan DVB S2X

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een ontvanger kan kopen waar je andere tuners kan inpluggen dat dan die DVB-S2X zijn en de box ermee kan werken dan heb je een leuke ontvanger staan wel,

Maar voorlopig wie ik dit nog niet gebeuren,

En ook een DVB-C2 tuner bv die de hogere band aankan tot boven de 1000mhz voor toekomst gericht te kunnen werken,als die al bestaat voor de ontvangers momenteel.????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er nog geen UHD uitzendingen zijn voor de meest bekeken zenders heb je met je USD decoder veel geld uitgeven om HD zenders te ontvangen.

OK, je gebruikt hem dan als een veredelde HD decoder met een wat beter HD beeld maar om daarvoor nou zoveel geld neer te tellen als je HD decoder nog goed werkt is -naar mijn mening- overkill.

De huidige UHD decoders lopen voor op het content aanbod en tegen de tijd dat de content er is kan je de huidige UHD decoders al weer afschrijven.

Toekomstige UHD decoders zijn dan DVB S2X

Wat een pure onzin zo duur zijn die UHD decoders niet meer daarbij dvb sx2 is iets wat we in NL nog LANG niet hoeven te verwachten.

Dan zijn we jaren verder en word het weer tijd voor een nieuwe decoder.

Of denk jij dat CD op korte termijn al zijn ontvangers gaat vervangen, zoals ik al schreef ik ben er zeker van dat de UHD ontvangers van Sky UK en DE nog niet eens dvb sx2 tuners aan boord hebben.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorlopig geniet ik enorm van elke UHD uitzending.

 

En er zijn steeds meer UHD uitzendingen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Normale" zenders zijn volgens mij niet beschikbaar in UHD...   Zowel Sky UK als DE hebben wel iets in hun aanbod... maar gewone zenders waarnaar ik het meeste kijk, hebben geen UHD variant... Nu denk ik aan Das Erste, ZDF, ORF, SVT etc etc...

Als je een nieuwe receiver moet kopen, omdat de oude het niet meer doet, is UHD iets om te overwegen... dat geef ik toe. Maar een goed werkende receiver wegdoen om een UHD exemplaar te kopen vind ik totaal onnodig.

Dat er verschil in beeldkwaliteit is bij HD receivers mag duidelijk zijn... (al werd dit vroeger blijkbaar ontkend door de hardcore linux gebruikers op dit forum).  Dat was de reden waarom ik destijds mijn Technisat kocht... zeer goede beeldkwaliteit, en goede gebruiksvriendelijkheid, zonder gedoe van constant updaten van software.

Helaas lees je weinig over beeldkwaliteit in diverse tests.... ja, de kreet dat het beeld prachtig is etc etc...  maar geen meetgegevens.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een pure onzin zo duur zijn die UHD decoders niet meer daarbij dvb sx2 is iets wat we in NL nog LANG niet hoeven te verwachten.

Dan zijn we jaren verder en word het weer tijd voor een nieuwe decoder.

Of denk jij dat CD op korte termijn al zijn ontvangers gaat vervangen, zoals ik al schreef ik ben er zeker van dat de UHD ontvangers van Sky UK en DE nog niet eens dvb sx2 tuners aan boord hebben.

 

Je verwoord precies waarom het overkill is om geld uit te geven aan een UHD decoder.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe ontvanger kopen als je oude nog dik in orde is is altijd onzin dat heeft niks te maken met UHD of niet.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je mening hier ga ik zeker wat mee doen!

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik wil de vu plus ultimo 4k gaan kopen. Kan die hier al mee over weg of komen er nog nieuwe tuners voor de vu plus ultimo 4k die je er in kan stoppen die er mee overweg kunnen

aangepast door egbertjan

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is koffiedik kijken, de ontvanger is nog niet te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag al bij een satelliet winkel met de ultimo 4 gespeeld. Ik wil die ontvanger heel erg graag kopen. alleen wil ik in de toekomst ook graag naar 4k kunnen kijken. Dus hoop ik dat deze ontvanger wel met dvbs2x overweg kan.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag al bij een satelliet winkel met de ultimo 4 gespeeld. Ik wil die ontvanger heel erg graag kopen. alleen wil ik in de toekomst ook graag naar 4k kunnen kijken. Dus hoop ik dat deze ontvanger wel met dvbs2x overweg kan.

 

Dus dat had jezelf kunnen uitproberen:

 

 

Vermoedelijk niet want daar staat niets over in de specs.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...