Ga naar inhoud


Eerste UHD zender in DVB-S2X gespot.


ceesv

Aanbevolen berichten

Toch wel vreemd dat in geen enkele technische specificatie van de  LG65UH950V staat vermeldt dat er een DVB-S2X tuner in zit.

Ik kon er ook niets over vinden , maar ben blij dat hij het doet :)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kon er ook niets over vinden , maar ben blij dat hij het doet :)

Kan jij dan kiezen bij het toevoegen van een ferquentie uit dvbs2x. Ik heb daar op mijn oled 55e6v alleen dvbs2 of dvbs staan.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan jij dan kiezen bij het toevoegen van een ferquentie uit dvbs2x. Ik heb daar op mijn oled 55e6v alleen dvbs2 of dvbs staan.

post-36746-0-88572200-1480529258_thumb.jpg

 

heb niet de mogelijkheid daar uit te kiezen

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachicon.gifIMG_1908.JPG

 

heb niet de mogelijkheid daar uit te kiezen

Welke heb jij dan gekozen. Als ik die ferquentie invoer krij g ik er geen signaal op

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mereltje schreef op 30 Nov 2016 - 19:09:

 

    attachicon.gifIMG_1908.JPG

 

    

 

    heb niet de mogelijkheid daar uit te kiezen

 

Welke heb jij dan gekozen. Als ik die ferquentie invoer krij g ik er geen signaal op

aangepast door mereltje

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens kingofsat is op 1 november SES Ultra HD demo van start gegaan met de volgende parameters.

 

19.2°E Astra 1L 11552.75 H 23 Astra 1L DVB-S2X QPSK 25500 11/20

 

Op de Vu Solo 4K uiteraard (nog)? geen beeld.

DVB-S2X beperkt de bandbreedte van UHD signalen door de toegepaste verdere ontwikkeling van de  modulatie.

 

Net zoals we bij de overgang van SD naar HD omschakelden van DVB-S naar DVB-S2 modulatie lijkt nu aan de vooravond van UHD TV de omschakeling aanstaande van DVB-S2 naar DVB-S2X.

 

Wat de consequenties zijn voor de early adapters met de huidige generatie UHD ontvangers is onduidelijk.

 

De huidige te ontvangen UHD FTA demo zenders geven steeds meer programma content.

De laatste loot aan deze stam is Clubbing TV 4K360 op Hotbird.

 

UHD1 heeft intussen een aantal keren per week UHD specials

Van 8 - tot 20 uur is het aanbod FTA te ontvangen, van 20 tot 8 uur heb je een HD+ module en kaart nodig.

 

weet niet wat je bedoeld met uhd ontvangers

cob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

UHD betekent Ultra High Definition, de opvolger van HD TV.

Sommigen noemen dit ook 4K tv, maar dat is een industrieel formaat voor bioscopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De Solo 4Kkan er vooralsnog niets mee.

FEC 11/20 kent die nog niet.

Als er blindscan op zit mogelijk wel.

Mijn Clarketech kan standaard ook geen 9/10 aan,maar toen ik een blindscan deed kon ik de kanalen die dit gebruiken gewoon kijken.

 

Hmm,misschien te kijken met een usb-tuner.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laat een ding buiten beschouwing.

De moderne chipsets in de 4k ontvangers geven bij HD uitzendingen een beter beeld als een "gewone"HD ontvanger.

 

Ik kan noch bevestigen, noch ontkennen dat ze bij HD uitzendingen een beter beeld dan een gewone HD ontvanger geven.

Feit is wel dat ik door bezoeken aan mede-hobbyisten heel vaak tot de conclusie kwam dat ik lang niet de enige ben die het kunnen ontvangen van zenders leuker en belangrijker vind dan het op een heel fors scherm in de meest perfecte kwaliteit te kunnen zien. Ik zou niet graag het aantal hobbyisten dat ik ken de kost geven die op een klein 19 inch schermpje of zelfs een glasbak naar de beelden kijkt die worden binnengehaald.

 

Soms is het een kwestie van ruimtegebrek (niet iedereen heeft een zaal als hobbyruimte) en vaak is het ook een centenkwestie. Vandaar dat ik veel sympathie heb voor mensen die zich bij veranderingen afvragen hoeveel programma's ze eventueel nu weer mislopen door een te vroege of verkeerd ingeschatte ontwikkeling.

 

Om een paar concrete voorbeelden te noemen: Ik kocht een Openbox SX6 omdat deze als eerste en enige streams kon weergeven. Pas later werd bekend dat het om maar een heel beperkt type streams ging en juist de meer interessante West Europese programma's er doorgaans niet mee konden worden gezien en ook nooit zullen omdat het andere hardware vereist.

 

Er zijn intussen wat verschillende types 4HD ontvangers en zelfs ook al eentje met de 2sx norm. Maar je hoort ook nog steeds over het feit dat bepaalde aanbieders overwegen een afwijkende 4HD norm te adapteren die dan niet kan worden weergegeven. En dan heb je nog die toch wel zich steeds meer uitbreidende T2-MI norm die net als de S2-PLS norm ook niet zomaar softwarematig aan een ontvanger kan worden toegevoegd.

 

Wat mij betreft ontneemt het me voorlopig alle animo om "met mijn tijd mee te gaan".  Als ik van tevoren had geweten dat mijn huidige ontvanger uitsluitend wat Oekraïense streams en enkele commerciële Italiaanse prutzendertjes die ook in gewone norm via Hotbird ontvangen kunnen worden als extra's zou hebben dan had ik er nooit voor gekozen. De wetenschap dat 4 HD nog lang geen norm is waar je in de huidige tijd programmatisch gezien al veel van zult kunnen genieten weerhoudt me ervan om er ook maar aan te denken. Ik stapte bijtijds in toen met DAB-radio werd uitgezonden en zit nu volstrekt onnodig met een witte olifant omdat Technisat mijn ontvanger wel kan maar niet wil upgraden naar DAB+. Daarom zal ik pas vernieuwen op het moment dat er een norm al zodanig ingevoerd is dat er een scala aan programma's mee kan worden gevolgd. Hoewel... dat is nog geen enkel houvast, ik ontving vele tientallen programma's in DAB en toch verdween ook die norm als sneeuw voor de zon. We leven nu eenmaal in een tijd dat de consumentenbelangen ondergeschikt zijn aan vernieuwingsdriften. Als het zo doorgaat dan komen we wellicht in een tijd terecht dat geen enkel duur toestel dat we kopen nog meer dan een paar jaar na aankoop houdbaar is. Leuk voor het milieu, trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wil je zeggen dat de Openbox SX6 de programma's op 5W niet kan ontvangen?

Probeer je DAB-ontvanger nog te verkopen in de UK, daar is nog volop DAB.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens deze foto kan de Vu wel Dvbs2X aan

Hier iets meer info: http://www.***geen-reclame***.com/showthread.php?p=2036725431

Als ik het goed begrijp is er dus een speciale tuner nodig die de Vu solo 4K nu niet heeft, misschien is het mogelijk die tuner te plaatsten in het verwisselbare slot in de toekomst?

Ik heb tot op heden nog geen enkel merk gezien die tuners heeft die Multistream/MIS/PLS/MI-T2, ACM, 16/32APSK, en dan nu DVB-S2X ondersteunen behalve de Openbox (maar ik begreep dat die bijv. de streams op 5W al niet aankan?) en de Octagon SF4008 4K.

Nu dan ook bij VU+? Zou eens tijd worden voor de gerenomeerde merken.

Maar een bevestiging dat ik bijv. de Franse en Italiaanse zenders op 5W zou kunnen ontvangen, of DVB-S2X heb ik nog nergens gelezen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...