Ga naar inhoud


overschakelen internet provider


dirocca

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

ik zit met een probleem in verband met het overschakelen naar een andere internet provider.

 

huidige situatie; tv vlaanderen (basic+)

                          telenet internet.

 

nu zou ik voor internet willen overschakelen naar tv vlaanderen.

wij hebben een telefoonlijn binnen liggen, maar om deze terug te openen heeft tv vlaanderen

het "cid" nummer nodig van deze lijn en die zou ik moeten verkrijgen van proximus.

 

nu komt het; proximus weigert mij deze te geven, ik ben naar 3 verschillende proximus winkels

geweest, heb verschillende dagen uren lang aan de telefoon gehangen, men verbind mij soms tot

10 maal toe door om dan gewoon botweg de telefoon dicht te gooien.

 

heeft er nog iemand dit meegemaakt?

weet er misschien iemand hoe ik aan dat nummer geraak?

 

hulp zou bijzonder welkom zijn, ben ten einde raad.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites


bedankt Tonsky, maar blijkt dat het nu net voor België niet goed werkt. :eek:

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hier in nederland is de telefoonlijn van kpn. Ik weet niet hoe dat in .BE is geregeld, maar is er niet een instantie eigenaar (Belgacom) van die lijn die je de vraag kan stellen?

 

ergens op een forum gevonden:

 

Zelfs zonder voice op de lijn, zou 1924 moeten werken:

  • sluit een analoog toestel aan, rechtstreeks op je VDSL2 lijn (of via de RJ11 bus op de NTP).
  • je hoort nu een soort bezettoon, die na een tijdje (30 sec of zo) overgaat in een soort kiestoon.
  • bel nu 1924. Je zal een computerstem horen die jouw lijn nummer uitspreekt.

of het werkt weet ik niet, maar je kan het altijd proberen :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in nederland is de telefoonlijn van kpn. Ik weet niet hoe dat in .BE is geregeld, maar is er niet een instantie eigenaar (Belgacom) van die lijn die je de vraag kan stellen?

dat is het hem juist, dat is proximus ( vroeger belgacom).

door dat ik naar de concurrent ga (tvv), weigeren ze mij dit "cid" nummer te geven.

ik moet zeggen dat tvv in deze zeer vriendelijk was, blijkbaar is proximus wettelijk niet

verplicht dit nr aan de concurrent te geven( wat zij dan ook halsstarrig niet doen), maar zijn zij wel wettelijk verplicht om dit nr

aan mij te geven.

 

men gaat mij toch niet zeggen dat ik een gerechtelijke procedure moet opstarten om gewoon van

provider te kunnen veranderen.

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp heb je nu internet over de kabel. In NL is de kabel primair voor TV en daar doen ze dan al of niet internet bij op.

Tegenwoordig leveren ze er ook telefoon bij via de kabel. Maar het lijkt erop dat jij dat niet hebt.

Voor een NL'er komt het wat vreemd over om de kabel uitsluitend voor internet te gebruiken, want ik neem aan dat je de TV via de satelliet hebt.

 

En nu wil je internet over een telefoonlijn (die je helemaal niet in gebruik had?) hebben. Wellicht denken ze dat je van de ene ISP naar andere ISP op die telefoonlijn gaat.

Als je de vaste telefoonlijn wel in gebruik hebt is volgens mij de CID= Caller ID, oftewel je telefoonnummer op die lijn.

Als je geen vaste telefoonlijn in gebruik hebt is er geen CID, of kan je het telefoonnummer van vroeger geven.

En als je vast belt via de kabel is je CID ook je telefoonnummer.

 

Het kan wel ietwat zot overkomen als je gaat bellen om te informeren wat je CID (=telefoonnummer) is :D

Bij Proximus denken ze misschien dat je ze bij de neus neemt, vandaar 10x doorverbinden.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste leden,

 

hulp zou bijzonder welkom zijn, ben ten einde raad.

 

grtz Philip

Je hulp wordt op prijs gesteld zunigkyk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirocca, je kan altijd dreigen met Test Aankoop en de Ombudsdienst Telecom.

Niet dat ze je daarom vriendelijker te woord zullen staan; maar het kan hen wel aan het denken zetten om de zaak toch iets correcter te behandelen.

 

Of anders, sociale media misbruiken indien je zelf al een account hebt. Ze zullen hun pagina's op Facebook of twitter niet al te graag als een verzamelbak van klachten of opmerkingen zien, dus als je daar je vraag/verhaal post (zonder direct aanvallend te verwoorden) kunnen/zullen ze misschien ook even bezinnen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had problemen met mijn internet de helpdesk hielp mij ook niet verder.

Ik heb toen een bericht op het forum van mijn provider gezet toen belden ze mij.

Het heeft toen nog een hele tijd geduurd maar ze belden mij en het probleem was opgelost.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirocca zou je de aanbieding van TV Vlaanderen nemen waarbij ze reclame maken met TV bij tvvl en internet bij Proximus?

 

Dan zou je dit toch kunnen melden aan Proximus dat je klant bij hen wordt?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe. ;)

 

@Zunigkyk

 

een cid nummer is niet je telefoonnummer op de lijn. ;)  (telefoonnummers kunnen veranderen)

elke telefoonlijn heeft een speciaal nr (cid, een onveranderbaar nummer)) dat is een redelijk lang nummer

meestal in belgie beginnend met het nr 10.

 

@De_Perre

dreigen heb ik al gedaan. :D

als ik effectief klacht neerleg bij één van deze diensten, kan het tot 3 maand duren voor deze in

behandeling wordt genomen. :(

 

@wolverine

als je internet bij tvv neemt ben je klant bij tvv, maar word wel de telefoonlijn gebruikt die

in beheer is van proximus.

daar knelt het schoentje voor proximus, ik gebruik hun lijn maar ben klant bij de concurrent.

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal heb jij een telefoonnummer van telenet.Daar kennen zij dus ook de CID van.Met dit nummer moet TVV het nodige doen om jouw lijn over te zetten van Telenet naar hun diensten.Proximus MAG dit niet vrijgeven door de chinese wall.Kunnen zij hoge boetes voor krijgen.

Het is niet omdat de lijn via Proximus zou zijn dat zij beheerder zijn.Je bent klant bij TVV en zij moeten het nodige doen ,ondanks wat ze eventueel zeggen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejt

 

wij hebben enkel internet van telenet ( kabel), geen vaste telefoonlijn. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik maar denken dat politiekers er voor gezorgd hadden dat overstappen van leverancier in de telecom een pak makkelijker geworden was.

 

Veel schiet er dan niet meer over vrees ik.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik maar denken dat politiekers er voor gezorgd hadden dat overstappen van leverancier in de telecom een pak makkelijker geworden was.

 

Veel schiet er dan niet meer over vrees ik.

dacht ik ook. ;)

dat "vrij " veranderen van telecom/energie provider moet je dus met een korrel zout nemen.

heb net het verhaal op social media gegooid, eens kijken wat dat geeft. :D

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...