Ga naar inhoud


Hulp gevraagd bij volledige installatie Triax met 4lnbs in Haarlem


Rolando

Aanbevolen berichten

Je weet niet hoe snel ik kortsluiting kan maken, beetje mr Bean acties uit het verleden whaha

 

Tip: Trek altijd de stekker uit je ontvanger als je de coax kabel aansluit of af koppelt.

 

Als ik je goed begrijp wil je de kabel rechtstreeks van de schotel naar de huiskamer brengen. 

Persoonlijk vind ik het mooier als je de kabel eerst naar de meterkast brengt en dan naar de huiskamer. Dan kun je eventueel later ook makkelijker wijzigen en bijvoorbeeld combineren met de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je weet niet hoe snel ik kortsluiting kan maken, beetje mr Bean acties uit het verleden whaha

 

Tip: Trek altijd de stekker uit je ontvanger als je de coax kabel aansluit of af koppelt.

 

Als ik je goed begrijp wil je de kabel rechtstreeks van de schotel naar de huiskamer brengen. 

Persoonlijk vind ik het mooier als je de kabel eerst naar de meterkast brengt en dan naar de huiskamer. Dan kun je eventueel later ook makkelijker wijzigen en bijvoorbeeld combineren met de kabel.

 

Mijn meterkast zit twee etages lager, ik krijg de TV kabel vanuit de muur in de huiskamer en daar heb ik ook mijn internet router.

Niet voor mij erg praktisch om dat anders te gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet of dat zo'n ideaal advies is. Een ononderbroken kabel aan één stuk van schotel naar ontvanger sluit onnodige extra verliezen onderweg uit, om nog maar niet te spreken van het feit dat elke extra verbinding een extra kans betekent op een storing. Je verhaal duidt niet op een wens om op korte termijn nog veel meer te willen gaan plaatsen of uitbreiden, in dat geval zou ik zeker afzien van onnodige extra doorverbindingen.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk hoe korter de kabel, hoe kleiner de verliezen en minder kans op storingen.

Maar bij zwaar onweer etc. vindt ik wel handig dat ik de kabel makkelijk kan ontkoppelen.

Bovendien bij een triax 88 is het verlies aan signaal door 1 extra koppeling te verwaarlozen.

Dat de AOP in dit geval in de woonkamer zit maakt de situatie natuurlijk anders.

aangepast door dutchandrew
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Nou het is gebeurd, ik heb perfect ontvangst van alle 4 de satellieten en dit keer wel met Triax Lnb houder in plaats van een SAB houder die ze mij onder dezelfde noemen geleverd hadden.

Bedankt Alex1970 :)

Voor alle hulp en installeren van het gebeuren!

aangepast door Rolando
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...