Ga naar inhoud


et9500 geen puls CanalDigitaal


Esco

Aanbevolen berichten

Eigenlijk heb ik al vanaf het moment van aanschaf (april2016) van de ontvanger het probleem dat de CD-smartcard de tweemaandelijkse puls niet krijgt en de zenders op zwart gaan.

 

CD zegt hierover op hun site:

 

Oplossing beelduitval

Tijdelijke oplossing
Voor een snelle, maar tijdelijke oplossing, kunt u onderstaande handelingen verrichten. Door middel van de volgende stappen kunt u uw smartcard alsnog tijdelijk (tot de volgende automatische verlenging van de card) heractiveren:

- Plaats de smartcard in een gecertificeerde ontvanger (bij buren, familie of bekenden of uw dealer)
- Vraag een heractivatie-pulse aan
- Na de heractivatie in de gecertificeerde ontvanger, zal de smartcard ook in uw niet-gecertificeerde ontvanger weer beeld geven.

 

Verder zegt CanalDigitaal dat dit alleen beeld geeft tot de volgend heractivatiepuls!

 

En inderdaad als ik een heractivatie aanvraag en thuis de kaart in een oude SAB cisk explorer stop krijgt de kaart na enige tijd de puls. Op de camping in buitenland moet ik ook regelmatig een puls aanvragen en dan een Nederlandse kampeerder zoeken en vragen of mijn kaart enige tijd in zijn ontvanger mag zitten. Erg lastig allemaal.

 

(Ik gebruik Oscam en een twin LNB op astra1 en Astra3.)

 

Over enige tijd als Astra1 geen Nederlandse kanalen meer heeft kan ik niet meer met die oude (sd)SAB ontvanger de kaart updaten.

 

Mijn vraag hebben anderen met Xtrend et9500 dit probleem ook?

Kan het aan de instellingen liggen?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Esco

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

welke oscam heb je in de extrend staan anders die eens updaten 

anders eens cccam 2.21 in je ontvanger zetten 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of niet de goede configuratie, oude versies van OScam konden ook je kaart updaten (of het moet stokoud zijn).
Updaten van de ontvanger en OScam kan natuurlijk nooit kwaad.

Maar post je oscam.server, oscam.user en oscam.config hier eens, dan kunnen we daar in ieder geval een klap op geven of dat in orde is of niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11214
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = sci0
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0100
detect                        = cd
mhz                           = 500
group                         = 1
auprovid                      = 00006C
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

 

Met deze Oscam Server config loopt de updates vlot binnen, had met dezelfde config en een ander oscam versie slechte resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

auprovid                      = 00006A  CD-smartcard

auprovid                      = 00006C  TVV -smartcard

----------------------------------------------------------------------

[reader]
label                         = sci0
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0100
detect                        = cd
mhz                           = 500
group                         = 1
auprovid                      = 00006A 
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Met deze Oscam Server config loopt de updates vlot binnen, had met dezelfde config en een ander oscam versie slechte resultaten.

Met alleen de server config ben je er nog niet.

 

Lijkt me handiger dat TS reageert met zijn config...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late reactie op jullie hulp - antwoorden. (Kon niet eerder reageren.) Alvast bedankt, fijn toch zo'n forum waar men elkaar helpt!!!

 

@ Alex:   post je oscam.server, oscam.user en oscam.config hier eens.    

*   Jullie hebben zo'n mooie overzichten, hoe halen jullie dat uit de receiver. Vast niet overgetypt neem ik aan, hoe doen jullie dat,  dan post ik die overzichten ter beoordeling?

 

@ Smetje:   anders eens cccam 2.21 in je ontvanger zetten.      

*   Ik las op nogal wat plaatsen dat cccam verouderd zou zijn en niet meer bij gehouden worden als je problemen hebt je daarom juist oscam moet gebruiken?

*   Ik heb beide in de receiver zitten. cccam omdat ik na aanschaf dacht dat ik dat er zelf in moest zetten en daarna ontdekte dat als je openpli hebt geïnstalleerd dat oscam daar bij in zit. Heb momenteel dus oscam 'aan staan'. Las ook dat je niet beide cccam en oscam in een receiver moet zetten omdat dit conflicten kan geven, maar zou het niet zo zijn dat als je kiest voor een van de twee 'aan te zetten' dat de ander geen invloed heeft?  Lijkt mij logisch.

 

@ Lunico:  nadat een verse Oscam met de goede configuratie erop geplaatst werd zijn de updates nu wekelijks te zien, werkt voortreffelijk nu.   

*    Volgens de site van CD komen de updates van de kaart om de twee maanden. Jij zegt ze wekelijks te zien. Hoe kan dat. Of snap ik iets niet?

 

Waar en hoe kan ik zien welke versies ik heb? Kan dat in de menu's van de receiver of via het netwerk.

 

sorry voor de vele vragen maar is vrij nieuwe materie voor mij :)

Esco.

aangepast door Esco
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier zelfs 3 verschillende cams instaan en waarom zou dat storen 

er is toch maar 1 cam geactiveerd op dat moment 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late reactie op jullie hulp - antwoorden. (Kon niet eerder reageren.) Alvast bedankt, fijn toch zo'n forum waar men elkaar helpt!!!

 

@ Alex:   post je oscam.server, oscam.user en oscam.config hier eens.    

*   Jullie hebben zo'n mooie overzichten, hoe halen jullie dat uit de receiver. Vast niet overgetypt neem ik aan, hoe doen jullie dat,  dan post ik die overzichten ter beoordeling?

 

Met Windows verkenner bijv. ga naar \\<IP-adres van de receiver>\Root\etc\tuxbox\config\oscam

Daar staan (o.a.) die bestanden.

 

Met DCC is het misschien iets makkelijker?

 

Ook kan je de inhoud van de bestanden vinden in de webinterface van OScam bij 'Files'. Even kopiëren en plakken in een tekstbestand. Gebruik voor die bestanden Notepad++.

Ga daarvoor met een browser naar <IP-adres van de receiver>:1620

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een link om wat dieper in Oscam te kunnen kijken met Webif: https://www.sat4all.com/forums/topic/320000-oscam-configureren-via-webinterface/

Ga ik doen en laat van me horen.

Esco.

 

ik heb hier zelfs 3 verschillende cams instaan en waarom zou dat storen 

er is toch maar 1 cam geactiveerd op dat moment 

Ja dat is wat ik ook al dacht, "er is er maar 1 geactiveerd".   Er word van alles geschreven en dan ga je twijfelen. Nu dus niet meer :)

Esco

 

Wat ik merk is dat de via de updates mijn kaart telkens voor 2 maanden verder geactiveerd blijft, en elke week schuift dat zo op.

Waar kun je dat zien die wekelijkse update ofwel dat de datum opschuift?  Als ik dat weet kan ik als ik jullie tips heb opgevolgd zien wat het resultaat is en ook nu al vooraf kijken wat nu de datum is. Interessant.

Esco

 

 

Met Windows verkenner bijv. ga naar \\<IP-adres van de receiver>\Root\etc\tuxbox\config\oscam

Daar staan (o.a.) die bestanden.

 

Met DCC is het misschien iets makkelijker?

 

Ook kan je de inhoud van de bestanden vinden in de webinterface van OScam bij 'Files'. Even kopiëren en plakken in een tekstbestand. Gebruik voor die bestanden Notepad++.

Ga daarvoor met een browser naar <IP-adres van de receiver>:1620

Zo ik kan weer even vooruit met alle tips :)   Laat weer van me horen.

Esco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga je nu natuurlijk niet zien, eerst moet je Oscam configuratie op orde komen, en van die twee maandelijkse puls is niets van waar hoor, nu is het zaak je bestanden in oscam te kopiëren en hier even te plakken, dus nu even op naar Webif en daar naar de files  OSCAM.conf  -  OSCAM.user - OSCAM.server , van deze de inhoud hier plaatsen, dan kunnen we daar mee aan de slag.

aangepast door Lunico
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Met Windows verkenner bijv. ga naar \\<IP-adres van de receiver>\Root\etc\tuxbox\config\oscam

Daar staan (o.a.) die bestanden.

 

Met DCC is het misschien iets makkelijker?

 

Ook kan je de inhoud van de bestanden vinden in de webinterface van OScam bij 'Files'. Even kopiëren en plakken in een tekstbestand. Gebruik voor die bestanden Notepad++.

Ga daarvoor met een browser naar <IP-adres van de receiver>:1620

 

Zo ik kan weer even vooruit met alle tips :)   Laat weer van me horen.

Esco

 

 

Doe nou geen moeite met andere softcams als je al OScam hebt. Met OScam moet het gewoon goed komen.

Werkt bij mij ook en bij zovelen.

 

Om aan die bestanden (oscam.server, oscam.user en oscam.comfig) te komen heb je misschien nog wat extra hulp nodig?

 

Hier vind je het IP-adres van je ET9500:

Ga naar Menu>Instellingen>Systeem>Netwerk>Adapterinstellingen>IP-adres

post-40400-0-68163200-1479130042_thumb.jpg

 

Er vanuitgaande dat je een Windows PC/laptop hebt:

Start Windows Verkenner en typ in je adresbalk \\192.168.1.11\Root\etc\tuxbox\config\oscam

(192.168.1.11 uiteraard vervangen voor het IP-adres dat je zelf gevonden hebt met bovengenoemde methode) en druk op Enter.

post-40400-0-43309700-1479130655_thumb.jpg

Dan zal je daar de bestanden vinden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...