Ga naar inhoud


communicatie soms wel en soms niet


mapi
Ga naar oplossing Opgelost door mapi,

Aanbevolen berichten

Heb een netwerk waarin ik Camera's heb zitten. Allen binnen het zelfde IP range 192.168.0.1 - 192.168.0.254

 

de camera's vind ik en krijg ook beeld te zien maar de camera's zijn niet constant online.... de verbinding word steeds verbroken en weer hersteld...  je merkt het bijna niet op de beelden maar ik kan de camera niet in de config aanpassen omdat de communicatie steeds weer wegvalt voordat de handeling is uitgevoerd.

 

Nu twijfel ik of dat de camera is "overleden" ( aanpassingen niet meer mogelijk ) of dat ik eenvoudig weg een verkeerde instelling heb gedaan op het gebied van wat weet ik veel..... :grin:

 

Nu denk ik het eerste maar wil het met enige zekerheid kunnen vaststellen.

 

o ja, pingen naar de camera levert niets op terwijl de camera software toch live beelden laat zien..... :confused:

 

 

  • Like 2

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Over wat voor een camera's praten we hier eigenlijk? Kijk eens naar de voeding van die camera's. Als ze off en online gaan zou het best eens een voedingsprobleem kunnen zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het PoE (Power over Ethernet) camera’s, zo ja zit daar dan wel een goede powerinjector voor.

Zo niet dan is het goed te verklaren dat de camera’s telkens offline gaan omdat deze niet voldoende spanning krijgen.

Is het eventueel, bij een power injector wel de juiste Stroomvoorziening DC 12V/1.0A;PoE (802.3af).

 

Dit is ook allemaal maar gissen omdat er nog niet is aangegeven om wat voor camera’s het gaat.

Hier onder een goede power injector, deze gebruik ik zelf ook (wel met Nederlandse stekker aansluiting).

post-51681-0-40908100-1479144047_thumb.jpg

post-51681-0-24320600-1479144067_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over wat voor een camera's praten we hier eigenlijk? Kijk eens naar de voeding van die camera's. Als ze off en online gaan zou het best eens een voedingsprobleem kunnen zijn.

POE cameras's

 

hoe kom ik daar achter ?.... het zijn 2 camera's en probleem doet zich voor met eender welke camera in gestoken. apart of tesamen

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het wifi signaal wordt weggedrukt door die van de buurman.

Camera's moet je bedraadt aansluiten, zeker in het geval van beveiligings camera's.

Tegenwoordig lopen de inbrekers met een stoorzendertje rond en je ziet nog niks op het opgeslagen beeld.

bedraad LAN POE

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor ethernet kabel heb je van de power injector naar de camera, meet die ook even door.

eeeh weet ik even niet. maar zal meten. Heb echter 2 camera's die beide problemen geven  dus zou idd wel een bepaalde logica in zitten dat de oorzaak elders ligt....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...