Ga naar inhoud


communicatie soms wel en soms niet


mapi
Ga naar oplossing Opgelost door mapi,

Aanbevolen berichten


Volgens mij kan je er wel van uit gaan dat het een voeding probleem is, zijn het losse power injectoren of heb je een PoE switch.

Zelf denk ik dat je een switch hebt omdat je op beide camera's de storing hebt dus als je die net nieuw hebt ga er even mee terug.

Zijn het losse power injectoren dan zijn ze dus duidelijk te licht, indien nieuw ook terug mer dat spul, bespaar ook niet op de utp kabel.

 

Maar laat even weten hoe het verloop is en wat voor een oplossing er komt of is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een plaatje.

De aders 4, 5 en 7 en 8 zijn voor gebruik met PoE, deze zijn anders gewoon vrij (let er niet op dat ze aangegeven staan in een cross cable op een strait cable is het dezelfde aansluiting dus 4, 5 (+)en 7 en 8 |(-).

Kleurcode 568B aanhouden, oranjewit, oranje, groenwit, blauw, blauwwit, groen, bruinwit, bruin.

post-51681-0-66132800-1479155644.jpg

post-51681-0-77889500-1479156105.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

OK, ik ben eruit....

 

I had nog een zelfde camera liggen die ik ooit verkeerd besteld had ( zonder POE ) , ik heb daar de print uitgehaald waar de data op zou moeten staan...... ( die met de batterij ) .... En jahoor. camera laat zich aanpassen. blijft mooi online en zo verder.....  Tevens nu ook ontdekt dat van de raspberry pi 3 die ik gebruikte als server voor de camera's de voeding is opgeblazen ..... helemaal dood dus.....

 

Kortom, nu een los printje zien te bestellen en een nieuwe raspberry pi.....

 

klein probleempje is dat ik niet weet wat de oorzaak is geweest..... oftewel gebeurd het weer of was het een "toevalstreffer"?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige wat ik daarin zou kunnen bedenken dat je dezelfde kabel tussen de raspberry en de camera hebt gehad vanaf de netgear switch, dus fout in de kabel waardoor voeding op verkeerde aders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, nu een los printje zien te bestellen en een nieuwe raspberry pi.....

Tenzij je een hele goede reden hebt om een raspberry te kopen, zal ik je willen adviseren om een Orange Pi PC plus te kopen, en daar Armbian op te zetten. De technische limitaties van de Raspberry heb je met deze SBC niet en ze zijn ook nog sneller... :) (Grote voordeel van deze specifieke SBC is dat er een 8GB eMMC op zit, waar je gewoon je OS op kan zetten en geen SD kaartje nodig hebt :) )

  • Like 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige wat ik daarin zou kunnen bedenken dat je dezelfde kabel tussen de raspberry en de camera hebt gehad vanaf de netgear switch, dus fout in de kabel waardoor voeding op verkeerde aders.

nee, in dit geval dus niet, het werkte gewoon. Enige wat er anders was op het moment was dat ik een oude laptop aangezet heb met een vast IP adres dat vervolgens een melding genereerde welke ik gewoon op ok klikte ( zonder goed te lezen..... ) en toen was het weg..... Nar mijn mening geen oorzaak voor hetgene wat ik had, maar denk dat het gewoon toeval was.

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je een hele goede reden hebt om een raspberry te kopen, zal ik je willen adviseren om een Orange Pi PC plus te kopen, en daar Armbian op te zetten. De technische limitaties van de Raspberry heb je met deze SBC niet en ze zijn ook nog sneller... :) (Grote voordeel van deze specifieke SBC is dat er een 8GB eMMC op zit, waar je gewoon je OS op kan zetten en geen SD kaartje nodig hebt :) )

eeeh een goede reden niet echt nee, eerder misschien onwetendheid, onbekendheid :-) .... ik zag net dat die orange Pi een gigabit netwerk heeft, vind ik alweer voordeel omdat mijin cameras hoge resolutie hebben dus dat is wel handig dan. ook een arm erop dus mijn software ( XEOMA ) draait daar weer op... tips waar in NL te krijgen of enkel via ali in china ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...