Ga naar inhoud


Ziggo wil het niet doen op Titan Combo III


Robtjik

Aanbevolen berichten

Ik heb net twee Sab Titan 3 Combo kastjes gekocht voor Ziggo ontvangst.

De firmware die er bij mij in zat was die Sabje hierboven aangeeft.

Geen probleem om de zenders op te zoeken via netwerkscan, ik kon gewoon Ziggo kiezen.

Wel nadat ik dat had getest een backup gemaakt en overgestapt op andere firmware.

Dit omdat ik homeshare nodig heb, ook dat succesvol in kunnen richten.

Goed werkend zijn hiervoor:

ALI3516_14000E00_sab_locus01_ps_starlight_1CA_1CI_2.3.47.abs

Gedownload vanaf http://www.dvbstand.com/sws.php?cat=145&mark=1

En met wat meer tweaken, degene die ik na op beide kastjes heb staan omdat deze het meest uitgebreid lijkt en het hoogste firmware nummer heeft:

SAB_Titan_III_Combo_Galaxy_2.3.91_by Dekolte.abs

Ik weet even niet waar ik die vandaan geplukt heb maar ik kan hem uploaden als ik weet hoe dat ik dat kan doen hier.

Ik raad voor jou de originele firmware en als je wat meer wilt mijn eerste optie aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank maar weer voor het meedenken. Dit weekend heb ik de laatste firmware van de SAB site geïnstalleerd. Had ik niet moeten doen. Ik dacht dat daar de veranderingen waar @youriy het over had wel in zouden zitten. Niet dus. Ook de DVB-S scan leverde toen niet meer de kanalen op die ik eerst had. Natuurlijk geen back-up gemaakt. En met hijgende buitenlandse logees in mijn nek die weer hun buitenlandse programma's wilden bekijken, was het stressen om via een systeem reset de satellietfunctie weer op orde te krijgen.

Inmiddels ziet het apparaat helemaal geen Ziggo meer, terwijl hij eerst wel zelf spontaan de frequentie en de netwerk-ID gaf (alleen geen kanalen scande). Dat doet hij nu niet meer. Is me ook weer een raadsel.

 

Mijn volgende stap: back-up maken en de links van Youriy en/of sabje/proconsul gebruiken. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laatste image waarvan ik geen link heb neergezet is een Russisch ding. doet een beetje raar, teveel Vodka denk ik.

Ik draai nu op ALI3516_14000E00_sab_locus01_ps_starlight_1CA_1CI_2.3.47.abs en hier heb je ook weer de mogelijkheid om op netwerk ID te zoeken.

Hier staat Ziggo ook tussen.

Als je een hoop zenders niet ziet, zag ik ook bij mij gebeuren, dan moet je de groep kiezen onder kanalen indelen, ik weet even niet zo hoe dat ding heet maar je hebt groepen als DVD-C, ZIGGO of alle satellieten ed. Daar kan je de weer te geven kanalen vinden die je wel langs zag komen bij het zoeken naar kanalen maar niet als je op je EPG klikte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens doe ik mogelijk iets heel erg fout. De nieuwe firmware die ik geïnstalleerd heb is dezelfde als @Sabje noemde. Daar kan het niet aan liggen dus. Daarom de foto's bijgevoegd van wat ik zag toen mijn apparaat ziggo nog herkende: post-104539-0-04943900-1480335675_thumb.jpgpost-104539-0-08651300-1480335693_thumb.jpgpost-104539-0-05208300-1480335707_thumb.jpgpost-104539-0-57660700-1480335712_thumb.jpgpost-104539-0-10146500-1480335898_thumb.jpg. Rechts bij 1442 staan de scanmogelijkheden: TP scan (groen) en blind scan (wit). Beide doen het niet of althans leveren geen kanalen op. Een andere scanmogelijkheid zie ik nergens.

 

Ben ik hier gewoon aan het klungelen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@proconsul 

 

Dank voor de foto's. Mijn conclusie is nu heel simpel: de SAB krijgt geen DVB-C signaal. Dezelfde kabel die in het Humax kastje onder de SAB perfect werkt, werkt niet in de SAB die er bovenop staat. Bij de automatische installatie ziet de SAB wel de Hotbird 13E, maar geen DVB-C. Bij geen van de tp-indexnummers krijg ik iets wat op een signaal lijkt. Bij groep kiezen is kabel TV blauw, dus niet selecteerbaar. Al die tijd dat ik zoek naar Ziggo heb ik nooit gele en groene signaalstrepen gezien.

Ik denk nu dus dat de de DVB-C tuner vanaf het begin af aan kapot is geweest. Het apparaat moet terug. Of zie je nog ergens een andere mogelijkheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de zorgen. In de lnb zit de satellietkabel Ik ben nog net in staat om een kabel tv-kabel in de rf te doen. Nog wel met een gecertificeerde Ziggo aansluiting. Nee, daar ligt het echt niet aan. Toch bedankt.

 

Overigens. De satellietkabel en de Ziggo kabel heb ik gecombineerd tot één coax-kabel. En vervolgens weer gesplitst tot een satellietkabel en een Ziggo kabel. Werkt fantastisch. Op de Humax en het Sat gedeelte van de SAB. Ik geloof niet dat daar ook maar iets van een verklaring te vinden is. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt raar natuurlijk als iemand zegt, stop de stekker erin, maar je moet ze de kost geven he :-)

En dat geeft ook niks, niet iedereen is ingeburgerd in die sat techniek.

Heb je wel in plaats van die constructie ook geprobeerd de kabel rechtstreeks in de Ziggo aansluiting te doen?

Dat geen signaal hebben kan alleen betekenen, je hebt inderdaad de kabel verkeerd aangesloten of je DVD-C tuner werkt niet.

Dat laatste lijkt mij stug want hij ziet hem wel.

Ik heb ook de automatische configuratie geprobeerd, ik was toch met de firmware bezig waardoor hij weer leeg was en bij mij vind hij totaal geen satelliet, ook geen kabel. Logisch, ik heb er nog geen schotel op aangesloten.

Deze functie zoekt dus niet op de kabel.

Dat hij bij jou DVD-C als blauw aangeeft klopt ook, hij heeft daar nog niks op gevonden net als bij mij DVB-T als blauw aangeeft, die heb ik nog niet in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ proconsul. Bedankt (je bent er vroeg bij). Ik heb net SAB gebeld. Daar vermoeden ze nu ook dat de receiver niet werkt. Ik mag langskomen en mogelijk ruilen ze 'm om.

 

Ik probeer eerst nog wel eens om de TV-kabel rechtstreeks aan de SAB aan te sluiten. Toch benieuwd wat dat oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...