Ga naar inhoud


verandering afspelen p.p.s


Gast peterp

Aanbevolen berichten

ik ben een verzamelaar van p.p.s dia presentatie en korte grappige film fragmenten afspeelbaar vlc ,die krijg ik van mijn vrienden en kennissen en die sla ik op in een map met de naam pps. in deze map heb ik weer andere mappen met de namen van de personen van wie ik de pps krijg en soms stuur ik ze door naar iemand anders . dit is al jaren goed gegaan tot een paar dagen terug , toen was alles veranderd en kon niet afspelen op vlc ,heb geprobeerd in de eigenschappen het weer terug te zetten naar vlc  maar kon nog steeds niet afspelen kreeg wel een melding dat ze omgezet waren en dat ik naar een site moest gaan en een code ingeven voor verandering,WAT IK NOG NIET GEDAAN HEB het bestandstype is :AESIR  code :BDBFB1-A886-C1A7-4037-0AB887 B60758 . in de melding die ik kreeg staat het volgende download en installeer de TOR BROUWSER   en vul uw pesoonlijke code in, WAT IK OOK NOG NIET HEBT GEDAAN !!!!, wat ik ook gemerkt hebt is dat elk afspeelbaar pps een andere code heeft en dat een  film fragment  WEL afspeelbaar is met vlc het gaat dus volgens mij alleen maar om dia presentaties  wie kan mij hier uit helpen en een oplossing geven ?????????????? bijgevoegd de melding die ik kreeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een sterk vermoeden dat men probeert je te hacken, je zal ingrijpende maatregelen moeten nemen om hieruit te raken.

 

Voor wat ik zie probeert men je Ransomware op te dringen voor zover dit nog niet is gebeurt, ga zeker niet in op elke vraag die men stelt .

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ransomware

 

https://www.politie.nl/themas/ransomware.html

 

 

Aan de slag om te redden wat er te redden valt, betaal nooit aan afpersers, dan komen ze zeker nog terug ook.

aangepast door Lunico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees er een beetje voor dat je pps bestanden als verloren mag beschouwen.

 

Je computer is geïnfecteerd en men probeert je waarschijnlijk nog wat geld afhandig te maken.

 

Welke extensie hebben je bestanden?

Je kan de extensie eens proberen terug te zetten naar .pps of .ppt

 

mvg 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd... Het lijkt erop dat je geïnfecteerd bent met een cryptovirus.....

 

Ik hoop dat je een goede backup hebt,.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die ransome ware heb ik er afgehaald met malewarebytes ,die is weg ,de extenties zal ik proberen terug te zetten ik heb nu wel gemerkt nu de ransomeware eraf is ik weer kan ontvangen zonder omzettingen naar die aesir enz ect ,ik heb nog een pps dia show in mijn verwijderde items en die heb ik naar mijn eigen e-mail adres gestuurd en ontvangen en in zo,n geïnfecteerde map gezet en daar gebeurd niks mee dus van die ransome heb ik naar mijn mening geen last meer van ,nu nog kijken hoe ik die geïnfecteerde dia pps weer terug naar afspelen krijg zal eens kijken op google naar encrypted files herstellen.in ieder geval voor zover bedankt voor de adviezen en vraag mij tevens af hoe die ransome binnen is gekomen  , misschien via een pps die mij toegestuurd is ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hoort / leest dat je geïnfecteerd bent door een virus dan ga je toch geen files op een forum plaatsen?

 

dan ga je eerst je eigen virusscanner direct een volledige scan laten doen

dan ga je ook niet nog eens de bestanden verzenden aan wie dan ook

 

met downloads van verwijderingstools moet je ook voorzichtig zijn als het niet de officiële website van de maker van die tool / sofware is.

dan vertrouw ik bijvoorbeeld STINGER wel als ik mag kiezen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

don,t worry tonskidutch  ik heb gisteren alles van de ransome er al afgehaald,, ik heb meerdere virusscanners,die van windows,spyhunter en malwarebytes die heb ik gistermorgen allemaal verschijdene keren laten draaien, heb wel een vraag over het antwoord van muppet betreffende de site die hij melde https://www.pcrisk.n...pted-ransomware is dit wel een veilige site ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee, ;)

 

ik gebruik noscript als add-on op firefox en schakel elke optie tegen een bedrijging aan (de default na installeren)

dan pas kijk ik op dergelijke sites

en dan nog kan in de installatie.exe een browser hijack zijn opgenomen

 

 

 

#13

gold ook andere mensen die het lezen

was niet kwaad maar informatief t.a.v. andere lezers

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing:
Bij een aantal varianten is de makkelijkste en snelste oplossing om systeemherstel te gebruiken en terug te grijpen naar een systeemherstelpunt van een moment dat de infectie niet actief was.

  • Start de computer in veilige modus.

     Lees hier hoe je de computer in veilige modus kan opstarten.

  • Start systeemherstel en kies een systeemherstelpunt waarvan je weet dat de infectie toen niet actief was.

     Lees hier hoe je systeemherstel kan starten.

  • Herstart de computer in normale windows modus en controleer of de problemen opgelost zijn.

  • Start nu schijfopruiming en verwijder overbodige bestanden. Gebruik je ook een andere browser dan verwijdere je daarin ook best de tijdelijke internetbestanden.

     Lees hier hoe je schijfopruiming start.

  • Scan met Malwarebytes' Anti-Malware en voer een volledige systeemscan uit.

     Lees hier meer over het gebruik van Malwarebytes' Anti-Malware.
Update je antivirusprogramma en voer een volledige systeemscan uit.

Er zijn verschillende varianten actief en niet altijd zal bovenstaande methode een oplossing bieden.
Wordt het probleem niet opgelost dooor gebruik van systeemherstel, dan kan Hitmanpro, meer bepaald HitmanPro.Kickstarter redding brengen.
Een handleiding over hoe HitmanPro.Kickstarter te gebruiken vind je hier
.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de bestanden daadwerkelijk door een cryptovirus/ransomware zijn aangetast heb je niets meer aan het simpelweg veranderen van de extensies. De politie heeft een specifieke site opgezet waar decodeersleutels op staan. Heb je heel veel mazzel dan is de decryptiesleutel ervan beschikbaar. Deze site is uiteraard veilig en kun je dus gewoon oproepen. Voor de sitenaam even googelen. Is er géén decryptiesleutel én heb je géén backup dan is het 'leider Ernussbutter' en ben je je bestanden gewoon kwijt..

 

Beetje 'moutarde après le diner' maar waarom geen actieve virusscanner als je toch regelmatig mailt en surft???

 

www.nomoreransom.org is de site (even opgezocht)

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...