Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.
We delen ook informatie over gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.
Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy

Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Welkom op Sat4all! Om optimaal gebruik te kunnen maken van deze website, kan je gratis registreren. Geregistreerde leden kunnen o.a. gebruik maken van de volgende extra functies:
  • Reageren op berichten/Plaatsen van nieuwe berichten
  • Abonneren op bericht-updates
  • Je eigen profiel aanmaken, vrienden zoeken
  • Downloaden van bijlagen
  • Uitgebreide zoekfunctie
Dus... registreer nu geheel gratis op Sat4all!

Wij respecteren je privacy!

Foto

Welke 4 k ontvanger

• Login om te beantwoorden
30 reacties in dit onderwerp

#16 Offline Sprietje - Geplaatst: 27 november 2016 - 18:00

Sprietje

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 18311 berichten
  • LocatieRoosendaal en Costa Calida

Ja Crazy Sat. die hebben inderdaad 4096 pixels maar dat is de professionele versie. Die vindt je niet terug in de huishoudelijke schermen.

Maar wil je nu echt veel beter beeld, neem dan een Oled UHD-scherm, bijv. de LG55B6V vlak of de LG 55C6V gebogen. Dat is verbluffend.

Dit bericht is bewerkt door Sprietje: 27 november 2016 - 18:02

#17 Offline satmaat - Geplaatst: 27 november 2016 - 18:13

satmaat

Sat4all Core Member

• Leden
  • 1326 berichten

Voor de Dreambox zou ik al helemaal niet gaan met hun eigen closed software als ze net zo vaak updates gaan uit brengen als ontvangers nou dan heb je wat

Als je op git.opendreambox.org kijkt, dan zie je dat er nog genoeg ontwikkeling is... Dan zie je ook meteen dat het python on de .h files nog open source zijn plus de opbouw van het image zelf.. Verder zie ik dat ze toch af en toe nog wat leuks maken... Maar zit het in een .cpp file dan kan de opensource community het wiel twee keer uitvinden...

bron citaat:  http://forums.openpl...e-2#entry611866

Ik ben geen VU+ liefhebber 

Omdat jij er weinig van kent.

#18 Offline Crazy Sat - Geplaatst: 27 november 2016 - 18:16

Crazy Sat

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 11948 berichten
  • LocatiePoperinge

maar wil je nu echt veel beter beeld, neem dan een Oled UHD-scherm, bijv. de LG55B6V vlak of de LG 55C6V gebogen. Dat is verbluffend.

Ja die zullen wel verbluffend zijn maar met een stevig prijskaartje , als jij dit wil neertellen geen probleem. Boven zijn het 4K televisies wat je bedoeld , is dus in schril contrast met de PC schermen waarnaar je prefereert.
Laat het ons maar houden bij een prima UHD scherm of TV voor onze huiskamers , die 4K schermen zijn bedoeld voor bedrijven. Maar ik zeg het nogmaals persoonlijk zie ik weinig verschil met mijn UHD scherm. Maar ik ben een "grijze ouwe man" van 65+ met bril , wat wil je ? :)

Dit bericht is bewerkt door Crazy Sat: 27 november 2016 - 18:19

Feedhunting , a crazy hobby !

2 x DM800 HD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS6921 , TBS6925 en TT-budget S2-1600 kaart. Deltastar 120 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

#19 Offline minplus - Geplaatst: 27 november 2016 - 21:45

minplus

Sat4all Core Member

• Leden
  • 2159 berichten

De VU solo 4K is een schitterende machine.

VU+ Duo met open pli, Max 2100+ en 220, Gregorian, Big bisat, LCD en een glasbakplasma

#20 Offline hvdh - Geplaatst: 28 november 2016 - 09:24

hvdh

Sat4all Core Member

• Leden
  • 1498 berichten
  • LocatieOss

Ik zit alleen met die DVB-S2X wat in mijn maag, ik heb niet de indruk dat een van die ontvangers dat ondersteunt.

Misschien komen er later andere plugin tuners die dat ondersteunen, maar het zou toch handig zijn als ook de ingebouwde tuners dit ondersteunen.

Eind december komt de Octagon SF-4008 die ook DVB-S2X ondersteunt.

http://www.opena.tv/forum391/

Dr.HD F16, TBS 6925, ET 8500, T-55/Triax/Bisat voor 9/13/19/23/28/39/42/45/46/52/53/68°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

#21 Offline Debuurvrouw - Geplaatst: 28 november 2016 - 09:54

Debuurvrouw

Sat4all Fan

• Leden
  • 329 berichten
  • LocatieGelderland

Omdat jij er weinig van kent.

Ehhh waar baseer jij dat op?

Wij hebben jaren lang de VU boxen geleverd maar deze zijn nooit mijn favoriet geworden helaas.

Al was mijn 1e HD ontvanger een VU Duo.Nu kies ik voor de ontvanger waar ik het makkelijkste mee kan streamen.

Maar dat is ieder zijn eigen keuze toch?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

#22 Offline Jürgen - Geplaatst: 28 november 2016 - 10:13

Jürgen

Sat4all Core Member

• Leden
  • 8505 berichten
  • LocatieDen Hoorn ZH
Daar heb je helemaal gelijk.
VU+ SOLO 4K VTI 11.x, Ipad Mini 4 IOS v10.x MacBook 13" Retina Pro OS X Sierra 10.x

#23 Offline satmaat - Geplaatst: 28 november 2016 - 10:31

satmaat

Sat4all Core Member

• Leden
  • 1326 berichten

Wij hebben jaren lang de VU boxen geleverd maar deze zijn nooit mijn favoriet geworden helaas.

Al was mijn 1e HD ontvanger een VU Duo.Nu kies ik voor de ontvanger waar ik het makkelijkste mee kan streamen.

Dat bevestigt dat je er niet veel van kent.
Je hebt dus nooit een VU+ 4K gehad.
Omdat jij geen VU+ liefhebber bent, wil niet zeggen dat het voor anderen ook zo is.
Ieder zijn eigen keuze toch?

Dit bericht is bewerkt door satmaat: 28 november 2016 - 10:39

#24 Offline ceesv - Geplaatst: 28 november 2016 - 12:13

ceesv

Moderator

• Moderators
  • 19958 berichten

De Solo4k streamt als de beste, ik denk dat de buurvrouw haar bevindingen stoelt op ervaringen uit het verleden.

Maar wees blij dat er keuze is, dat garandeert innovaties en verbeteringen, naast een voor de consument betere prijs.

Gaat niet bestaat niet!               Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800,HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

#25 Offline Tonskidutch - Geplaatst: 30 december 2016 - 11:35

Tonskidutch

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 42241 berichten
  • Locatiever weg van hier

welke 4K past bij jou, dan lees ook dit vergelijkingstabelletje

het is nooit te laat, het is eerder nog te vroeg

#26 Offline Tonskidutch - Geplaatst: 6 januari 2017 - 14:35

Tonskidutch

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 42241 berichten
  • Locatiever weg van hier

je oude DUO had natuurlijk 100 Mbit

een zeer potente allrounder gedurende 6 jaar ondanks zijn hardware

een voorbeeld voor menig nieuw merk met enigma2 erop

een met TOP ondersteuning

de nieuwe 4K kassies hebben 1000 Mbit (en veel krachtigere processoren + meer geheugen)

die zijn met de nieuwe in het VTI image opgenomen streaming linux resources zoals Gstreamer grandioos

maar er zijn ook andere receivers en maar enkele daarvan die tegelijk TOP ondersteund worden zoals de Dreambox

het is nooit te laat, het is eerder nog te vroeg

#27 Offline Sjaak(k) - Geplaatst: 6 januari 2017 - 18:14

Sjaak(k)

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 19107 berichten

Tja ik hoef geen losse 4K ontvanger te kopen want mijn gloednieuwe Philips UHD tv heeft satelliet aan board en ik kan dus nu al de 4K testuitzendingen ontvangen. ;)

#28 Offline ceesv - Geplaatst: 7 januari 2017 - 14:08

ceesv

Moderator

• Moderators
  • 19958 berichten

Een losse satelliet ontvanger heeft vele voordelen t.o.v. Sjaaks oplossing, maar dat weet hij zelf ook wel.

Gaat niet bestaat niet!               Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Rebox-8000, Wisi OR 280

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

#29 Offline Seniorsatter - Geplaatst: 7 januari 2017 - 14:16

Seniorsatter

Proeflid

• Leden
  • 460 berichten
  • LocatieZaandam

Zoals bv een uitgebreide EPG op diverse Engelse(28.2) zenders.

Mijn FTA ontvangers: Mutant HD2400(3xDvb-S2--1x Dvb-C/T2) Xtrend ET8000(3x Dvb-S2)

hangen met hun diverse tuners aan Triax 64 en Triax 78 met allebei Triple-LNB. Zgemma H2H 

(Dvb-S2--Dvb C/T2) hangt aan de Triax 78. Amino 150 (Tele2 iptv light abo)

#30 Offline ceesv - Geplaatst: 7 januari 2017 - 14:19

ceesv

Moderator

• Moderators
  • 19958 berichten

Of de opname faciliteit.

OF de FCB tuners.

Of de streaming facility

Of nog veel meer.

Mogelijke gelijksoortige onderwerpen Collapse

Onderwerp Forum Gestart door Statistieken Laatste bericht