Ga naar inhoud


Geen Olympische Spelen ARD & ZDF meer, ook geen Champion League!


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Een goede uitzending mag wel wat kosten.

ARD, ZDF, DeutschlandRadio zijn voor mij met afstand de beste TV & Radio zenders ter wereld.

Daar mag je best een andere mening over hebben.

Maar ik heb lang genoeg in Duitsland gewoond om dat vast te stellen. Verder heb ik mijn hele leven bij de televisie gewerkt en ben er mee opgegroeid. Dus ik weet wel degelijk hoe er op andere plekken in de wereld aan toegaat.

 

De reklame op de Duitse televisie is trouwens minimaal en ´s avonds na 20h00 en op zon & feestdagen niet toegestaan. Daarvoor is het er wel maar stelt niet veel voor. En absoluut niet te vergelijken met de reklame op de NL zenders.

 

Ook dit deden/doen de ARD & ZDF:

 

Olympia für blinde und sehbehinderte Menschen nur ein Sommermärchen?
Die Olympischen Spiele 2018 bis 2024 werden nicht mehr von den öffentlich-rechtlichen Sendern, sondern exklusiv von Eurosport übertragen. Steht damit die Berichterstattung mit Live-Audiodeskription vor dem Aus?

ARD und ZDF hatten zu den Olympischen und Paralympischen Spielen 2016 in Rio de Janeiro mit großem Aufwand und viel Erfolg die Wettkämpfe mit Live-Audiodeskription gesendet. Blinde und sehbehinderte Sportfans konnten so gemeinsam mit ihren Freunden und Familien die Spiele verfolgen und mitfiebern.

DBSV-Geschäftsführer Andreas Bethke fordert: "Eurosport muss die Olympischen und Paralympischen Spiele 2018 bis 2024 auch mit Live-Audiodeskription übertragen und darf die ca. 1,2 Mio. blinden und sehbehinderten Menschen in Deutschland nicht ausgrenzen."

Audiodeskription (akustische Bildbeschreibung) macht Fernsehsendungen und -übertragungen für blinde und sehbehinderte Menschen zugänglich. Das Geschehen auf dem Bildschirm wird in den Sprechpausen beschrieben. Während die öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten einen Großteil ihrer Sendungen mit Audiodeskription ausstatten, nehmen private Sender in Deutschland ihre gesellschaftliche Verantwortung in diesem Bereich bisher nicht wahr. www.dbsv.org


Tue, 29. Nov 2016

 

Bron: Satellifax

 

Welke zenders doen dat voor een minderheid van mensen met een visuele behindering?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In Duitsland gaat al het kijk en luistergeld ook naar de zendgemachtigden.

 

In Nederland heeft de overheid een aantal jaren geleden besloten het kijk en luistergeld via de belastingaanslag te gaan innen voor de omroepen.

In Nederland gaat elk jaar een steeds kleiner deel naar de omroepen en een steeds groter deel naar de algemene middelen.

 

Ben benieuwd wie in Nederland de Olympische spelen gaan uitzenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland heeft de overheid een aantal jaren geleden besloten het kijk en luistergeld via de belastingaanslag te gaan innen voor de omroepen.

In Nederland gaat elk jaar een steeds kleiner deel naar de omroepen en een steeds groter deel naar de algemene middelen.

 

 

Dat is inderdaad een trieste zaak.

Maar ook zolang de omroep bestaat in NL, was of is dat zuilensysteen een aburd systeem en éénmalig in de omroepwereld.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een trieste zaak.

Maar ook zolang de omroep bestaat in NL, was of is dat zuilensysteen een aburd systeem en éénmalig in de omroepwereld.

 

Tja, dat hangt in hoofdzaak af van je eigen standpunt. Ik heb het genoegen mogen smaken in landen zonder een dergelijk democratisch georganiseerd omroepsysteem te mogen leven en kwam van een koude kermis thuis, Zelfs de berichtgeving zoals deze van de BBC, de Deutsche Welle en Radio Nederland Wereldomroep kwam werd door de bevolking daar als pure politieke propaganda gekwalificeerd. Want door het ontbreken van zuilen die elk een deel van de bevolking representeerden kreeg je als kijker/luisteraar dus een soort eenheidsworst aanreikt. Eén waarheid, alles andere wat daarmee strijdig is is een leugen. Of die waarheid nu van de staat of van de commercie komt, het is in elk geval enorm schadelijk voor de democratie in een land. Elk land. Enfin, de tijden waarin we terecht zijn gekomen lijken dat aardig te bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer trieste melding dat ARD & ZDF niet meer de uitzendingen voor de Olympische Spelen zullen verzorgen. En wel van 2018 tot 2024.

Eurosport gaat dit doen.

Ik heb altijd gedacht dat de Olympische Spelen een non profit organisatie waren. Dus begrijp ik niet dat het naar Eurosport gaat.

Daarmee zit dus weer een belangrijk sport evenement achter de betaal TV. Alhoewel de Duitse Eurosport (nog) fta is. In ieder geval mogen we genieten van een reklame doorspekt sportfestijn.

 

En dat terwijl ARD & ZDF een werkelijk uitstekende verzorging deden en kosten nog moeite gespaard hebben. En zonder reklame welteverstaan. :(:angry:

 

Bron: ntv

 

Ik vind dat helemaal geen trieste melding, in tegendeel! Eindelijk wat meer zinnige programma's in plaats van een totale overdosis van sport op alle netten die bovendien volstrekt overtollig is omdat er in elk van die sporten sowieso al nationale, regionale en wereldkampioenschappen bestaan. Een hele berg opgeklopte superdure flauwekul, ontbrekende bezoekersaantallen ter plekke tonen dat ook steeds weer aan.

 

Enne, ik weet niet waar dat betaal-tv gedoe op slaat, ik kan me vergissen want ik ben geen sportliefhebber, maar is de Duitse Eurosport variant niet FTA? Ik meen me te herinneren dat dat zo is, excuses als ik me vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • Moderator

Als vervolg op de trend sport achter de decoder te zetten, en meer geld binnen te harken zal vanaf 2018 in Duitsland de voetbal Champion League alleen nog maar te zien te zijn achter de decoder bij Sky.

Sky heeft meer geld voor de rechten geboden als het ZDF kon bieden en verantwoorden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sport 7 was het lichtende voorbeeld.

" We gaan het helemaal anders doen"  was hun slogan.

 

Dat heeft niet lang geduurd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een goede ontwikkeling. Sport, wat slechts voor een beperkte doelgroep interessant is, mag het budget nooit overmatig belasten.  Goede zet!  Blijft er meer geld over voor goede programma's!

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV te maken voor de grote meute die alleen maar geestdodende troep willen zien is niet de bedoeling van televisie maken.

 

De Duitse TV heeft een wettelijke opdracht van het Parlament:

 

Die ARD hat den gesetzlichen Auftrag, mit ihren Programmen der Information, Bildung, Beratung und Unterhaltung zu dienen. Ihr Ziel ist es, mit ihren Angeboten täglich möglichst viele Menschen zu erreichen. Der Auftrag der ARD und des öffentlich-rechtlichen Rundfunks ist in den Landesrundfunkgesetzen und im Rundfunkstaatsvertrag festgelegt. Er definiert auch die Zahl der Programme, die wesentlich zur Meinungs- und Medienvielfalt in Deutschland beitragen.

 

Het gaat erom een grote veelvuldigheid aan een zo groot mogelijk publiek te brengen. Minderheden horen daar ook bij.

Juist door deze "wettelijke opdracht" zijn ARD en ZDF hieraan gebonden.

 

Of sport maar voor een beperkte groep interessant is, is jouw mening. Ik ben het daar helemaal niet mee eens.

Het is jammer dat de voetbal Champion League achter de decoder verdwijnt. Maar ik kan me de beweegreden van ARD/ZDF goed voorstellen om niet om iedere prijs een voetbalwedstrijd te moeten tonen.

De voetbal uitzendingen van ARD en ZDFzijn/ waren van hoge kwaliteit. Vooral het commentaar van Béla Réthy is van ongekend hoog niveau te vergelijken met de helaas overleden Theo Koomen.

Het volgende seizoen hebben ze gelukkig nog.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij, is het inderdaad met de opdracht die de ÖR omroepen in Duitsland hebben, belangrijk om niet "onevenredig veel" geld uit te geven voor sport...  ik zeg niet dat ze sport helemaal moeten schrappen, maar dat ze zorgvuldig met het budget moeten omgaan.

Olympische spelen, of champion league kost "onevenredig veel"...  dus ga je dat niet doen.

 

Ik vraag me overigens af hoeveel % van de TV kijkers sport (m.n. OS en champ league) willen zien, en dan ok nog eens, hoeveel zouden daarvoor dan een eventueel hogere kijk-bijdrage in koop willen nemen?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...