Ga naar inhoud


Geen Olympische Spelen ARD & ZDF meer, ook geen Champion League!


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik vraag me overigens af hoeveel % van de TV kijkers sport (m.n. OS en champ league) willen zien, en dan ok nog eens, hoeveel zouden daarvoor dan een eventueel hogere kijk-bijdrage in koop willen nemen?

 

Misschien zijn dat typisch evenementen waarvoor je pay-per-view zou kunnen invoeren.

 

Opbrengst grotendeels naar de organisatoren (de zender krijgt de technische tijd vergoed als haar deel).

Eens kijken wat het "nationaal belang" eenieder persoonlijk waard is en of en hoe snel het onbeperkt belasten van andermans beurs zal zijn afgelopen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo'n keuze zou zijn voor degenen die willen kijken.

Bij de niet kijkers gaat het om de keuze tussen 0 en € 1. 
Zou je alles hoofdelijk omslaan dan levert dat in feite een belasting op. Die dan niet bij de overheid terecht komt maar bij particulieren.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Linksom of rechtsom, de rekening komt altjd bij de eindgebruiker terecht.

 

Alleen stoppen met tegen elkaar opbieden en de prijs op te drijven is een oplossing, maar ook een utopie.

Het bedrijf wat de hoogste prijs betaald heeft afstraffen door het product niet af te nemen is het enige middel wat de consument heeft.

 

Discovery heeft als tegenzet, de rest van zijn programma's daarop duurder gemaakt en pleegt nu koppelverkoop.

 

Vroeger of later spat deze zeepbel uit elkaar, zie Sport 7.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Jongens,

 

Over de Olympische Spelen:

Iedere keer dat die worden gehouden kan je ze gratis volgen via de BBC Red Button zenders op 28,2E, ik zal dus nooit PPV betalen, alles is gratis te ontvangen.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou - de BBC betaalt daar ook voor hoor, en dus indirect de Britse bevolking.

je hebt gewoon geluk dat we in de spotbeam zitten van de astra2 waardoor we de red button kanalen kunnen ontvangen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jean-Claude,

 

Je hebt helemaal gelijk, wij hebben geluk, en het is nog gratis ook!

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linksom of rechtsom, de rekening komt altjd bij de eindgebruiker terecht.

 

Alleen stoppen met tegen elkaar opbieden en de prijs op te drijven is een oplossing, maar ook een utopie.

Het bedrijf wat de hoogste prijs betaald heeft afstraffen door het product niet af te nemen is het enige middel wat de consument heeft.

 

Discovery heeft als tegenzet, de rest van zijn programma's daarop duurder gemaakt en pleegt nu koppelverkoop.

 

Vroeger of later spat deze zeepbel uit elkaar, zie Sport 7.

 

Tja, dan mag zijn maar intussen blijven we maar doen alsof het kijken naar commerciële meuk zoveel ons minder kost dan in de tijd dat we radio en tv nog zagen als een gemeenschapsdienst die exclusief aan ons als bevolking was toebedeeld. Ik vind het nog steeds tragisch als ik zie hoe kwaliteits radio en kwaliteits tv steeds verder  verdrongen wordt door hersenloze schreeuwerds en kinderlijk amusement. Zelf ben ik geen sportliefhebber maar ik vind dat iets essentieels als de Olympische Spelen waar we direct en indirect zoveel belastinggeld in steken nooit en te nimmer aan de commercie had mogen worden versjacherd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De grootverdieners in de sport moeten niet denken heiligen zijn, laat ze allemaal met beide benen weer op de grond gaan staan, ze doen al gek genoeg om belastinggeld via constructies zo min mogelijk belasting te betalen.

 

Dat hoef je als amateursporter niet te flikken, dan heb je een flink probleem.

 

De meeste topsporters uit Nederland m.u.v. voetballers, verdienen zo weinig dat ze vaak nog een (bij)baan hebben, waar is dat grote bedrag gebleven?!

 

Vaak zijn dat m.u.v. voetballers, niet de topsporters.

 

Ik heb niets met sport kijken, maar de bedragen die er in omgaan zijn belachelijk hoog.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kruik gaat zolang te water tot ze barst en dat is niet zover meer af. Hier in België ook abonnementen op voetbal met 20% omhoog, resultaat het regent opzeggingen.

 

Laten we het hopen, ook in Nederland, dan gaan de aanbieders hopelijk weer normaal denken.

 

Wat wilt de klant, en wat wilt de klant daar voor betalen?!

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kruik gaat zolang te water tot ze barst en dat is niet zover meer af. Hier in België ook abonnementen op voetbal met 20% omhoog, resultaat het regent opzeggingen.

Dan gaat ook daar de dure sport in het basispakket..en mag jij de komende jaren alsnog meebetalen..


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De wal zal eens het schip keren......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootverdieners in de sport moeten niet denken heiligen zijn, laat ze allemaal met beide benen weer op de grond gaan staan, ze doen al gek genoeg om belastinggeld via constructies zo min mogelijk belasting te betalen.

 

Dat hoef je als amateursporter niet te flikken, dan heb je een flink probleem.

 

De meeste topsporters uit Nederland m.u.v. voetballers, verdienen zo weinig dat ze vaak nog een (bij)baan hebben, waar is dat grote bedrag gebleven?!

 

Vaak zijn dat m.u.v. voetballers, niet de topsporters.

 

Ik heb niets met sport kijken, maar de bedragen die er in omgaan zijn belachelijk hoog.

 

We leven in een vrije markteconomie.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...