Ga naar inhoud


76% signaal maar geen zenders


FtoA
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je maar 1 lnb gaat plaatsen, dan maakt het weinig uit welke van de twee klemmen je gebruikt.
En nee, de arm van de schotel zal niet precies in de richting van de satelliet wijzen. Dat zou wel het geval zijn als er een houder op zou zitten voor één lnb. Nu staan ze er beide iets naast.
Als je met deze houder de lnb in de klem van de Hotbird zet, komen de signalen uit de richting van de Astra 19,2 en omgekeerd. De signalen worden immers gespiegeld door de refector.
De lnb-arm zal dus ruim 3 graden naast de satelliet wijzen.
 

post-60869-0-60484700-1480586152.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Sprietje, bedankt!

 

Ik denk op 33° , als ik hem in de linker zet.

Ik heb sat dir en satfinder op de Android, Geweldige apps, fascinerend om te zien dat ze beiden iets totaal anders aangeven. :crazy:

 

Kan iemand een tip geven over een dishpointer die op de laptop werkt en die Eutelsat 36B aangeeft?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 ik heb hier de G2 Support.

Ik ga maar 1 LNB plaatsen, heb er ook nog maar 1, en die dient op Astra 1 te staan.

 

Mijn doel is om Cubavisión Internacional te ontvangen, (ik wil graag de begrafenis van Fidel volgen) die zit op deze 3:

Position    Satellite    Packages

19.2°E    Astra 1L

35.9°E    Eutelsat 36B    Zap

100.5°E    AsiaSat 5

Bedenk me nu dat het misschien beter is om op een van de andere satelieten te te richten? Ze staan niet op dishpointer.

 

Kingofsat geeft niks op 35,9E zo te zien: http://nl.kingofsat.net/find.php?question=cubavision&Submit=Zap

Nu is Kingofsat soms achter met zijn gegevens, maar waar haalde jij je informatie vandaan?

 

Als ik jou was nam ik gewoon de 19oost, die zit (in Nederland) ook hoger boven de horizon, dus je hebt minder snel 'zicht'-problemen.

 

Over de G2 bisathouder: Als ik het me goed herinner kan je bij gebruik van maar één LNB de andere houder ervan afhalen, en dan de ene zó draaien, dat de houder weer (nagenoeg) precies in het midden boven de arm terecht komt. Dat maakt het uitrichten wat eenvoudiger.

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet ik op welk vervloekt LNB ( HART AS) nr ie moet staan VOOR Eutelsat 36B?

 

Waar zit dan de cubavision in die lijst?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal beste a33.

Een G2-support is gewoon het support dat gebruikt wordt voor een enkele lnb echter er worden dan twee lnb-klemmen op gemonteerd.
Bekijk de eerste foto nog maar eens goed. Je ziet dat dat de ene lnb-klem linksom en de andere lnb-klem rechtsom gemonteerd is.
Op de tweede foto kun je goed zien dat de klemmen aan de voor- en achterzijde identiek zijn en je ze dus zonder problemen om kunt draaien.

In de ene stand staat de lnb precies midden boven de lnb-arm, in de andere stand, staan ze er een stuk naast en kunnen er twee lnb-houders op geplaatst worden.
Als je dus toch maar één lnb gebruikt, is het voor het uitrichten een stuk gemakkelijker om slechts 1 lnb-houder te monteren en die zo te monteren dat de lnb precies midden boven de arm staat.
 

post-60869-0-51061800-1480594150.jpg

post-60869-0-98439300-1480594174.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

ten eerste hartelijk dank voor je begeleiding!

 

Aan jouw foto te zien heb je het goed ingeschat: ik heb hier de G2 Support.

Ik ga maar 1 LNB plaatsen, heb er ook nog maar 1, en die dient op Astra 1 te staan.

 

Mijn doel is om Cubavisión Internacional te ontvangen, (ik wil graag de begrafenis van Fidel volgen) die zit op deze 3:

Position    Satellite    Packages

19.2°E    Astra 1L

35.9°E    Eutelsat 36B    Zap

100.5°E    AsiaSat 5

Bedenk me nu dat het misschien beter is om op een van de andere satelieten te te richten? Ze staan niet op dishpointer.

 

- op dishpointer zie ik 13E, 5E©, 4W;  bedoel je die voor HB?

- En ik zie 19.2E & 13E ©; is dat Astra 1?

- Kan ik met deze schotel niet direct op Astra 1 richten, er staat nogal wat begroeing op 13 die ik op 19 ontwijk?

- Voor de duidelijkheid, de arm van schotel moet de lijn volgen die naar de satelliet wijst? Of moet ik een denkbeeldige lijn trekken van midden kop naar begin arm?

 

alvast dank voor nieuwe reakties

 

Ga nou eerst eens op je gemak zitten en neem een pilsje.

Dan ga je nadenken wat je nou eigenlijk wilt.

Cubavision om de begravenis van Castro te zien? Deze man heeft mij nooit ge-inspireerd en nou maakt die je je kop nog dol omdat je de begravenis van die l...wilt zien?

Ik neem aan dat je in Nederland woont?

 

Dan heb ik goed nieuws voor je: Cubavision zit helemaal niet op 36° oost. En AsiaSat5 op 105° oost, ie zit achter de horizon en kun je shaken. En is voor de Aziatische markt bedoelt. Is een pure C-band satelliet en Cubavision zit daar helemaal niet op.

 

Blijft over: Astra 19,2° Oost: 11.508V, 22.000, 5/6

en Hispasat op 30° West: 12.092 V, 3/4

 

Op enkele andere satellieten zit ie ook maar gecodeerd.

 

Dus je best bet is Astra 19,2° oost en het is echt niet moeilijk om deze satelliet te vinden. Kijk even naar de buren of andere mensen in de straat die een schotel hebben, dan heb je alvast een referentie.

Dan neem je een kompas en je stelt vast waar Astra 19,2° oost staat. 0° oost of west is het zuiden op je kompas, dan ga je 19,2° (afgerond 20° meer oostelijk van het zuiden africhten en dan ben je al heel dicht in de buurt. Voor Hispasat is het 30° meer naar het westen vanuit 0°.

Dishpointer verteld je de azimuth en skew.

Wij gebruiken Dishpointer beroepsmatig en het werkt op Analdroid, iOS en BlackBerry dus ik snap niet dat je het niet voor elkaar krijgt. Ga buiten staan met je smartphone, zorg dat ie de GPS satellieten ziet en dat het kompas in je telefoon aan staat.

 

Dan neem je je ontvanger met WERKENDE settings en zet dat ding op Cubavision of een ander programma op 19,2° oost.

 

Ik hoop dat het lukt, veel plezier met die Fidel. Doe hem de groeten van mij. :D

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En wat wou je hiermee nu zeggen? Hij is gecodeerd kennelijk en bovendien zit hij in de ZuidAfrica beam.

Zit je daar in de buurt toevallig?

 

En in de andere listing verschijnt hij niet.

 

Groet,

A33

 

edit: O, er is intussen ook alweer gereageerd.

 

PS @FtoA: Lees je ook de berichten terug die zo'n beetje tegelijkertijd met je eigen post zijn geplaatst?

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dishpointer verteld je de azimuth en skew.

 

 

Dan neem je je ontvanger met WERKENDE settings en zet dat ding op Cubavision of een ander programma op 19,2° oost.

 

 

 

beste ridder IJzerbout,

fijn dat  je over azimuth (Een tekening waarbij het oosten 'links' ligt en het zuiden boven) begint want je zult het wel begrijpen: ik heb geen idee hoe ik dat aan mijn schotel moet instellen?!

 

Zag net dat mijn Topfield zijn laatst uitgekomen FIRMWARE update heeft: nov 2011, is dat werkend genoeg voorA1?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cubavision International zit op de Eutelsat 36B gecodeerd op een beam gericht op Zuid Afrika:

 

E36B_Ku-band_Southern_Africa_Downlink_Co

 

Aangezien jouw locatie onbekend is gaan we vooralsnog uit van de Benelux en daar ben je het beste af met de Astra, anders zou Hispasat nog gaan maar staat wel lager aan de horizon maar je zal maar net vrij zicht hebben die kant op en richting Astra niet.

Edit: Ik lees nu dat je nog een oude receiver hebt, dan is Astra 1L je enige optie omdat-ie daar nog in MPEG-2 uitgezonden wordt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...