Ga naar inhoud


76% signaal maar geen zenders


FtoA
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Cubavisión Internacional zit op 30w, de Hispasat waar ook vele Spaanse zenders op zitten.
Als in de richting van de Astra 19,2 bomen staan, kun je prima de Cubavisión Internacional ontvangen op de 30w op frequentie 12092V van de Europabeam. Die heeft in Nederland een veldsterkte van 52dBW en kun je dus al met een schotel van 60cm ontvangen.
Bekijk de richting en elevatie even met Dishpointer.
 

post-60869-0-54895100-1480596540.gif

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik richt me nu even op A1

http://www.***geen-reclame***/nl/azel_calc-params.html?satlo=19.2&user_satlo=&user_satlo_dir=E&location=52.00%2C5.90&la=52.00&lo=5.90&country_code=nl&diam_w=75&diam_h=80

 

hellingshoek = 29.28°

Offset hoek = 20.36°

 

heel verwarrend, de hoek waaronder ik de schotel zet, omhoog-omlaag, is dat 20.36° ?

 

LNB-Tilt (Skew):
-3.19° (Astra 1KR/L/M/N => uitzonderingsgeval!)

 

is dit gezien vanaf staand voor de schotel?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet alleen de hellingshoek hebben ofwel elevatiehoek genoemd. Dat is dus 29,3 graden afgerond om de satelliet te vinden. Afhankelijk van de afwijking van de mast en de schotel kan dat op de elevatieschaal iets meer of iets minder zijn.

De drie bekende Astra satellieten zenden hun polarisatie 7,5 graden gedraaid uit om er voor te zorgen dat de skew van de lnb's in het verzorgingsgebied West-Europa minder ver gedraaid moeten worden.
Je hebt bij deze satellieten dus inderdaad te maken met het uitzonderingsgeval.
De skew wordt officieel bekeken in de richting van de satelliet. Min betekens in dit geval tegen de wijders van de klok ingesteld.
Maar omdat je de lnb instelt als de vóór de schotel staat, moet je de lnb vanaf jezelf gezien met de wijzers van de klok meedraaien.
 

post-60869-0-47262900-1480601906_thumb.jpg

post-60869-0-00567400-1480602226.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cubavisión Internacional zit op 30w, de Hispasat waar ook vele Spaanse zenders op zitten.

Als in de richting van de Astra 19,2 bomen staan, kun je prima de Cubavisión Internacional ontvangen op de 30w op frequentie 12092V van de Europabeam. Die heeft in Nederland een veldsterkte van 52dBW en kun je dus al met een schotel van 60cm ontvangen.

Bekijk de richting en elevatie even met Dishpointer.

 

En daar zend ie in MPEG-4

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn logica heb ik de rode hoek als hellingshoek genomen.

Op de getallenschaal staat nergens een wijzer, hoe kan je godsnaam weten waar je zit?

Het hart vande bout???

 

post-104675-0-30470500-1480606694_thumb.jpg

 

 

 

Heb de schotel nu ergens rond de 30 staan. Ondertussen heb ik wel beeld! :cool:

In totaal 97x tv zenders waarvan een heleboel Duitse zenders!

Zal dit A1 zijn?

Hoe kom ik nu bij cubavision?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Dit is Astra 19,2°E. Probeer eens een manuele scan te doen op de frequentie

11509 V 22000 5/6 waar Cubavision uitzendt. 

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel zit verkeerd in elkaar.

De moeren om de elevatie instelling los en vast te zetten behoren aan de andere zijde te zitten.

Aan de zijde van de elevatieschaal moet de bolle kop van de bout zitten met daarachter een ring met een keep. Die inkeping is het wijspunt voor de elevatieschaal. Zie de bijlage.

post-60869-0-22526500-1480611209_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...