Ga naar inhoud


M7 Group huurt nieuwe transponder en breidt HD-aanbod uit


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Je bedoelt UHD  4K.

 

Veel titels en series zijn ondertussen bij Netflix in 4K, HDR en Dolby Vision verkrijgbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Gerard 76:

Vroeger had je met een schotel mooier beeld.

 

Dit kan ik alleen bevestigen in de analoge tijd kon de kabel niet tippen aan sat.

Toen kwam mpeg2 en het beeld was nog goed.

Nu met mpeg4 en bitrate beperking is het huilen met de pet.

De nationale zenders (ard zdf bbc tf enz) laten wel zien dat het veel beter kan.

Inderdaad besparingen bij de providers door komst joyne nog meer besparingen

om rond te komen.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Gerard 76:

Vroeger had je met een schotel mooier beeld.

 

Op deze manier is het in HD doorgeven van sbs9 of fox nog verder weg dan ooit.

Iedere aanbieder behalve digitenne biedt dit in HD aan.

 

Ach...gelukkig is Netflix wel in HD

 

 

 

 

 

Netflix heeft ook veel 4K, maar daar moet je extra voor betalen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

4k interesseert me niet.

Als de bron goed 1080p is dan weet je niet wat je ziet.

Helemaal op een oled.

 

Lineair is game over.

M7 zet,zeggen ze zelf ook,meer in op on demand.

 

Toch zal t ontbreken van fox en sbs9 en nog wat zenders in HD voor veel abonnees als een gemis worden ervaren.

Na deze zet lijkt het erop dat ze niet de intentie hebben om ze nog om te zetten naar HD

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom deze zenders nog omzetten naar HD? Al wat ze uitzenden is herhaling op herhaling vermengd met héél reclame. Juist dit zorgt voor de teloorgang van het lineaire TV kijken. Mensen zijn het beu en de reclameaanbieders zien ook wel dat dat hele çommerciële zender gebeuren ze nu in de kont bijt. Het grensnut is weg en blijft weg.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel HD uitzendingen van diverse Europese zenders/providers die per satelliet worden aangeboden zien er niets beter uit dan de SD uitzendingen zoals b.v. de ARD/ZDF ze 5? jaar geleden uitzond. Inmiddels worden de SD uitzendingen daar met Flink minder bitrate uitgezonden om dat er anders te weinig of geen verschil zou zijn. Dit is een trend die waarschijnlijk ook weer toegepast word met 4K en HD. Wat o.a. C.D. doet om veel te veel zenders op 1 transponder te proppen en te zeggen dat er  fantastische  techniek is die dit mogelijk maakt is voor mij onzin. Het beeld is gewoon niet mooi. Omo wast witter geloof ik niet in en dat is ook zichtbaar. Ik noem het dan ook Hans Klok transponders. Ook bij Ziggo HD is het niet helemaal in orde, wel redelijk. O.a. de BBC HD is via 28E scherper dan op de kabel. Lang leve 8K enz.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je beeldscherm, satelliet ontvanger en de software daarvan, als mede alle "beeldverbeteraars" bepalen hoe je het plaatje ervaart.

 

Is alles goed ingesteld zul je wel degelijk verschil zien tussen SD en HD.

 

Zie je dan nog geen verschil wordt het tijd de oogarts te bezoeken.

Je zichtvermogen is aan veroudering onderhevig, een geleidelijk proces wat je zelf niet bewust ervaart.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit is inderdaad minder geworden, je kan geen 200 € uitdelen als je er maar 100 in bezit hebt, maar dat is net wat ze nu doen.

Er is altijd iemand, in dit geval TV kanalen die het op sommige momenten met minder moeten stellen.

Wat niet uitgestuurd wordt, wordt ook niet ontvangen, in hoever de processor van de tv dat kan opvangen is maar zeer de vraag. 

En die zogenaamde beeld verbeteraars, dat is het eerste wat hier afgezet wordt, een goed ingeregelde Tv heeft dat niet nodig.

tv3.gif

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is alles goed ingesteld zul je wel degelijk verschil zien tussen SD en HD.

 

Ik zie ook wel verschil hoor, duidelijk het HD beeld is niet mooi ( komt door de videoverbeteraar) wie hier intrapt heeft gewoon een minder geheugen voor visuele beelden en ziet dat dan niet. De instellingen staan bij mij optimaal en een oogarts kan hier ook niets aan doen. Altans niet aan mijn ogen. Bovendien zijn de beelden bij andere zenders wel prima dus...Zo zie ik bv. dat de achtergrond onscherp is ook als dat niet de bedoeling was, ja zo spaar je bitrates. Maar het scherpe close beeld is ook niet mooi te krijgen. Voor wie het niet ziet geeft het niet maar voor wie het wel ziet is het niet leuk om naar te kijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Hansen:

 

 

Ik zie ook wel verschil hoor, duidelijk het HD beeld is niet mooi ( komt door de videoverbeteraar) wie hier intrapt heeft gewoon een minder geheugen voor visuele beelden en ziet dat dan niet. De instellingen staan bij mij optimaal en een oogarts kan hier ook niets aan doen. Altans niet aan mijn ogen. Bovendien zijn de beelden bij andere zenders wel prima dus...Zo zie ik bv. dat de achtergrond onscherp is ook als dat niet de bedoeling was, ja zo spaar je bitrates. Maar het scherpe close beeld is ook niet mooi te krijgen. Voor wie het niet ziet geeft het niet maar voor wie het wel ziet is het niet leuk om naar te kijken.

 

Weer iemand die er totaal geen kijk op heeft.  De  achtergrond wordt echt niet onscherper door compressie, dat is gewoon een manier van filmen.    Bij teveel compressie word het gehele beeld onscherp en vooral bij snelle beweging zul je zien dat de contouren vervagen.   En kijk maar is goed naar de randen van een zenderlogo, daar kun je het ook altijd heel goed zien.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

(Bewegings)onscherpte kan ook veroorzaakt worden door de conversie van Amerikaanse 30 Hz beeldfrequentie naar het Europeese 25 Hz.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...