Ga naar inhoud


Zenders weggevallen


Armand

Aanbevolen berichten

De onrvanger gaat inderdaad uit in de nacht. Kan eens proberen om deze onder spanning te laten staan. Kijken of dat resultaat geeft. Zoals net al gezegd, de betreffende zenders zijn nu weg, maar er is wel voldoende signaal. Het vriest nu 5 gr. Kan zo maar zijn als morgen de zon op de lnb komt, de zenders weer terug zijn. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Laat ook even kijken of er gen vocht in de kabel zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje.

 

Ik denk dat gewoon die lnbf defect is.

 

Ik had altijd een MTI quad lnbf 0.6, en de laagband gaf ie niet meer door, vervolgens kocht ik een Scorpion quad lnbf en alle problemen waren verholpen.

 

FYI ik gebruik een Stab Italia  HH100 icm een Lenson Heath 80 cm offset schotel.

 

Dus op een bepaald moment gaf mijn lnbf icm MTI quad lnbf 0.6 mijn NanoXX 9800HD de lage band niet meer door (horizontaal/verticaal maakte niet uit. DVBS of DVBS2 maakte niet uit) ik had de lage band niet meer met die MTI.

 

Hier de specificaties van de scorpion quad lnbf:

Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,

 

Ik ben er zeer tevreden over en alles werkt weer perfect.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Vandaag een nieuwe duo-lnb laten installeren. Incl. Een nieuwe schotel, omdat de lnb niet op de oude Duitse schotel paste.

Alle zenders zijn weer terug. Wel het nodige gemopper van de SAT-installateur over de slechte kwaliteit van het bevestigings materiaal van de Triax-schotel. Wellicht niet helemaal objectief, omdat het Nederlands materiaal is?

Veel dank voor al jullie adviezen en suggesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles het weer doet.

Bedankt voor de terugmelding!

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Heb nu Astra 3 opnieuw ingescannt en NPO1 wordt nu op 12343 aangegeven. Ook Net5. een, Canvas, Veronica, NPO3 en nog 4 andere niet interessante zenders. In het geheel worden er maar 39 zenders geladen, normaal worden er wel zo'n 200 geladen.

ER zijn alleen maar zenders geladen van 12090, 12129 en 12343 en in het totaal dus 39 stuks. Alle FTA zenders worden niet geladen. En dit zou door het weer komen ?

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Heb nu Astra 3 opnieuw ingescannt en NPO1 wordt nu op 12343 aangegeven.

 

NPO1 zit in werkelijkheid op 12187 ipv 12343.

 

Staan je LOFs in je ontvanger nu op 9750/10750 in plaats van op 9750/10600, zoals dat normaliter hoort bij universele LNBs?

 

Je kunt natuurlijk bij ontvangstproblemen uitproberen of het met iets verschoven LOFs iets beter gaat, maar veel meer dan 5 MHz zou ik niet gaan verschuiven....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LOF's staan inderdaad op 9750/10750. Ik heb net sinds één week een nieuwe Triax 78 geinstalleerd, maar wel met oudere twin  LNB's. Maar de Astra1 en Astra2 funktioneren zonder problemen. Astra 3 had vanaf het begin al problemen gemaakt, blokjes en lijntjes, en wegvallen en nu dus gisteren en vandaag helemaal geen ontvangst van Astra3 meer. Daarom heb ik de Freguenties nod een keertje ingescanned met het aangegeven resultaat.

 

Het is wel zo dat ik op dit moment aan het renoveren ben en de receiver in een andere kamer staat, met als gevolg dat er 2 verlengingskabels achter mekaar aanzitten. Maar deze geven voor Astra 1 + 2 geen probleem. En toen vorige week de nieuwe schotel geinstalleerd was heeft ie ook zo'n 200 zender geladen, en nu maar 39. Ik zit Pauw te kijken op Freg. 12343. 

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik rechtsonderaan het knopje "Gebruik volledige editor", dan kom je in een scherrm waar je ook fotoos/bijlagen kunt toevoegen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...