Ga naar inhoud


LNB C-Band defect ?


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

 

Het afstem element, variabele condensator lijkt mij verloren.

Of al die moeite $ 20 waard is?

 

Is ook mijn mening . De nieuwe is al onderweg. :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat moet je niet zeggen, corrosie is geleidend, ik maak dit soort dingen altijd schoon met een glasvezelpen, je staat verbaast hoe vaak ik zo de nodige printen heb schoongemaakt en weer werkten. Daarna met goede lakspray inspuiten en je hebt geen last meer van corrosie. Niet geschoten is altijd mis.

Voordat je het deksel er weer op doet kijken of de afdichtring nog goed is, voor de zekerheid wikkel ik dan nog rondom wat vulkaniserende tape om de randen heen.

 

glasvezelpen.jpg

Dat zou je dan wel hééél voorzichtig moeten doen .

Bij de p-fets zitten speciaal gebogen draadlusjes voor afstemming en filtering .

post-30993-0-39208000-1480934859_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het resultaat blijft dan altijd nog een gok, door kruipstromen kunnen er stromen in componenten zijn gaan lopen die de actieve componenten kunnen beschadigen.

 

Grootste probleem blijft de afstem condensator van de LO.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk verbaasd hoe zeer dat boeltje gecorrodeerd is in zo´n relatief korte tijd.

 

Wij hebben vorig jaar een camera verloren tijdens opnamen vanuit een boot op de Gulf.

De cameraman viel met zijn hele uitrusting overboard en de peperdure camera, een Arri Alexa, was verloren. (de cameraman niet, die heeft het overleefd).

Voor de verzekering hebben we de camera 2 dagen daarna opgedoken en in de werkplaats opengemaakt. Die zag er nog niet zo gecorrodeerd en aangevreten uit als die C-band LNC. En dat terijl die in zout water lag !!

Ik heb er foto´s van ergens. Ga zoeken, dan plaats ik ze wel hier. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

zure regen en zout water zal het verschil zijn  :crazy:

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De schade aan die LNB zal ook niet in 2 dagen ontstaan zijn, maar misschien al over een periode van een jaar.

 

Arri Alexa, grofweg 70.000+ bij aanschaf, en dat zonder lenzen.

Kwam er nog beeld uit na het drogen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een paar jaar geleden had ik nog wel eens een tussenstop in de zandbak, maar tegenwoordig zie ik vliegtuigen alleen nog hoog overkomen.

Anders was ik zeker komen kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...