Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een sat rec t.o.v. tv met DVB's


FtoA

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nee, je hebt receivers, en met een opslag medium gekoppeld aan die receiver is het ook een volwaardige recorder.

Er bestaan ook recorders, die je op een satelliet ontvanger of tv kunt aansluiten.

Dit zijn los staande apparaten, met timers en soms ook nog een ingebouwde DVD brander.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je vindt het prettig afkortingen te gebruiken! Of maak je der bewust een drama van?

 

en weer fout, hd is high definition

In die context externe usb hd  weet iedereen dat er een hard disc bedoelt wordt !

Nix wéér fout !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel is natuurlijk ook prijsverschil en kwaliteitsverschil.

Een TV met al die ingebouwde mogelijkheden, zal een pak duurder zijn.

Anderzijds kun je met een satelliet ontvanger zelf kiezen welke HDD je inbouwt, dus heb je daar ook controle over de kwaliteit/prijs

Het prijsverschil is dus niet enkel de prijs van de satelliet ontvanger...

Je kunt dan nog verder doorgaan: waarom een "smart tv" kopen, als je dezelfde mogelijkheden kunt halen uit een satelliet ontvanger. 

In feite moet je met een satelliet ontvanger enkel nog een groot scherm kopen en (eventueel) een versterker met boxen.

Maar probeer eens een scherm van pakweg 40 inch te kopen zonder al die ingebouwde brol die niemand echt nog nodig heeft

(behalve mijn schoonmoeder, maar dat mensje is al 92 jaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar probeer eens een scherm van pakweg 40 inch te kopen zonder al die ingebouwde brol die niemand echt nog nodig heeft

 

hoi Jan,

daar dacht ik ook al aan.(mijn stereo toren is ook aan vervanging toe  :)  ) Maar begreep dat een los scherm, dus een pc monitor? ongeschikt is voor (langdurig) tv kijken.

 

Weet iemand daar het fijne van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een Samsung TV met Sat ondersteuning. Ik had nog een CI module liggen dus ik het eens geprobeerd en werkte alle prima, inclusief opnemen naar USB. Alleen de opnames waren niet open. En dat heb je bij een Linux/E2 ontvanger wel. Tevens heeft een E2 decoder leuke zaken als automatisch programma's openen (plugin), hij is uitbreidbaar. En daar maakte ik met mijn vu+ duo veel gebruik van.

 

Het is maar net wat je wilt er mee doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...