Ga naar inhoud


Test signaal op de AM 891


astro iris

Aanbevolen berichten


Misschien gaan ze toch een ander programma uitzenden. De vergunning loopt nog en zoveel kost die zender nu ook weer niet aan stroom kosten.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige zender die Hilversum III vervangde en ik nog juist kon horen op de autoradio. Zoals de 1440 ,ook weg.

Ik vraag mij af of dat gaat via sateliet in de auto ?

 

Excuus, ik begrijp echt niets van wat je zegt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07 schreef op 17 Dec 2016 - 07:34:

Excuus, ik begrijp echt niets van wat je zegt.

 

 

Ik zal deze ook even voor je "vertalen" Eduard07. :D

 

Radio 538 op 891AM was de enige zender die NPO Radio 3 verving (je weet wel soortgelijke muziek) en die hij nog net kon ontvangen/horen op zijn autoradio daar ergens in Wallonië. Net zoals de 1440 AM (uit Luxemburg) is deze nu ook weggevallen.

.

Verder vraagt hij zich af of satelliet radio werkt in de auto.  Het antwoord daarop is: Nee volgens mij niet omdat wij niet zoiets hebben als de Amerikanen met hun Sirius Satellite radio. Helaas.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige zender die Hilversum III vervangde en ik nog juist kon horen op de autoradio. Zoals de 1440 ,ook weg.

Ik vraag mij af of dat gaat via sateliet in de auto ?

Dome van Oyster, Megasat, Travelvision, Intellian, Seatel o.i.d.? Werkt dat ook in een rijdende auto?

 

Anders stream via internet (wel voldoende databundel dan). Wordt ook weer lastiger als 3FM of 538 een geoblock hebben.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De enige zender die Hilversum III vervangde en ik nog juist kon horen op de autoradio. Zoals de 1440 ,ook weg.

Ik vraag mij af of dat gaat via sateliet in de auto ?

 

Kunnen ja, een aantal jaren geleden kon dat met de Afristar satelliet die voor Afrika bedoeld was maar ook een heel stuk Europa meepikte. In de VS heb je zoiets ook, er waren eerst twee systemen, nu is alleen Sirius over (niet te verwarren met de vroegere gelijknamige Skandinavische satelliet).

 

Tja, was het maar waar, enkele L-Band transponders, voor elk Europees land pakweg 5 radiozenders, die je met een aangepaste radio en antenne op je wagen in alle landen van Europa in perfekte kwaliteit zou kunnen ontvangen.

 

Helaas moest Afristar na een aanvankelijke proefperiode waaraan o.a. onze Wereldomroep, de Deutsche Welle, de BBC World Service en nog een aantal zenders aan meededen in commerciële handen worden gegeven. Die maakten er een potje van door met name veel te dure abonnementen te willen verkopen zodat het geheel ter ziele is gegaan. En gezien onze verknochtheid aan het heilig verklaarde ondernemerschap zou het hier wel diezelfde kant op gaan. Want de gedachte dat een volk ook iets gezamenlijk zonder commercie zou kunnen financieren dat is tegenwoordig bij voorbaat al taboe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...