Ga naar inhoud


Ziggo activeert geen smartcards meer?


Sambir

Aanbevolen berichten

Net opgehangen met ziggo

 

De call agent heeft bevestigd dat Ziggo geen smartcard meer laat activeren, omdat deze niet meer verkocht worden en alleen bij ziggo te verkrijgen zijn (voor een huur prijs). Maw dit is om de tweede hands handel tegen te gaan. Blij dat ik er nu al genoeg heb

 

Hij heeft voor mij een call ingeschoten om deze aan de account te activeren, we zien wel of het lukt, hij heeft er bij gezet dat ik deze kaart nog had liggen (de kaart is zelf nog actief)

 

Verder laat mijn ziggo voor mij maar 2 van de 3 kaarten zien, echter er zitten wel 3 op mijn account. Bij  mijn ouders, is alles aanwezig, alleen  staat 1 onder kabel tv (onder Details en instellingen) en de andere onder standaard TV (idem). Ze zijn met de website bezig deze maand, dus misschien dat het daar aan ligt.

 

Verder had ik op 1 van mijn kaarten een e30 melding, via de website kreeg ik een error op de website bij het activeren. Hiervoor komt een signaal van Ziggo, maar dan kan 24 uur duren..... Zolang heb ik niet, dus gaat mijn andere kaar ter straks maar in (die nog wel werkt)

 

Een vraag die ik vergeten ben te vragen, wordt een smartcard in een device wat aan staat (stroom heeft) maar niet gebruikt, automatisch geüpdatet of moet je echt aanzetten en er TV er mee kijken om de kaart up to date te houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


gek dat iedereen straks weer illegaal gaat kijken....

Weinig kans met het gepairde Nagravision want dat blijft uiteindelijk over natuurlijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu een kaart wil voor een Humax of Cisco ontvanger krijg je dan nog een irdeto kaart van ziggo of kan je die ontvangers dan niet meer gebruiken? Als je nu een ci plus module wil hebben voor in je tv wat krijg je dan van ziggo?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Ik kijk net in mijnziggo en daar staat inderdaag

 

"

Extra smartcard toevoegen

Het is op dit moment niet mogelijk om je smartcard te activeren. Bel met de Klantenservice 0900 - 1884."

Ik heb n.a.v. deze topic eens gekeken hoe met met mijn 3 irdeto kaartjes (waarvan één oude @home) gesteld is. Eigenlijk gebruik ik er tegenwoordig nog maar één van.

De twee andere zijn misschien al jaren niet meer gebruikt maar doen het nu weer, langdurig wachten hielp niet maar wel heractiveren:

Inloggen op MijnZiggo - Producten - Televisie - Digitale TV activatie - Beheer je televisiediensten

Je ziet dan een opsomming van je geregistreerde kaarten, dan:

Zenderaanbod opnieuw ophalen - Zenders herstellen - Kies Ja.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij levert Ziggo helemaal geen irdeto kaarten meer.

Ook niet in combinatie met een CI+ module.

Als je een CI+ module bestelt, krijg je volgens mij nu altijd een Nagra CI+ met nagra kaart.

Vorige week een cam gekregen met een irdeto kaart.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week een cam gekregen met een irdeto kaart.

Ondanks je avatar niet in Rotterdam dus.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k),

als je de CI-Cam + van Ziggo huurt, ben je natuurlijk nog niet zeker ervan dat die Ziggo-gasten in de toekomst je kaart niet overal gaan pairen.

 

Opdat de soort gebruiker als jij, geen softcam meer kunnen gebruiken.

 

Ergo in je enigma2 kassie loopt die kaart niet meer met oscam (plotsklaps gebeurde dat met SKY Duitsland ook in een weekend)

 

Je zult dan een extra CI-Cam + moeten hebben voor overige receivers en of TVs en dan ook een nieuwe receiver waar die CI-Cam + in werkt.

- dat zijn niet alle overige receiver merken met CI-cam slot (dat is bekend)

- dat zijn dus ook niet alle TVs merken met CI-cam slot (dat is bekend)

- enkel voor CI+ gecertificeerd door Ziggo.

 

Beetje bij beetje wordt je gedwongen de apparatuur te nemen die Ziggo ter beschikking stelt.

 

Voorlopig kun je de kaart die aan jou is toegestuurd {door Ziggo} blijven gebruiken en volgens de aanwijzing hierboven van hvdh en adri activeren indien noodzakelijk.

Loopt je kaart en lopen extra kaarten nog, is geen reden tot paniek en zou ik ook niet gaan testen op mijn Ziggo.

U weet Ziggo kijkt mee per IPv6.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo heeft ze recent goed 'verstopt'.

Wat zie ja in 'MijnZiggo - Producten - Televisie - Digitale TV activatie - Beheer je televisiediensten'?

 

Het kan ook onder

'

MijnZiggo.nl - Producten - Televisie - TV Standaard - Beheer je televisiediensten'

staan

 

Bij mij zijn ze onder beide verspreid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...