Ga naar inhoud


Crooswijk doet schotels in de ban


Sprietje

Aanbevolen berichten

Schotels mogen niet zonder vergunning voor de voorgevel worden geplaatst. Dat is een wettelijke bepaling, zie bijlage.

Wel moeten de bewoners geïnformeerd worden en de tijd krijgen om zelf de schotel te verwijderen anders is het vernieling van andermans eigendom als die van de gevel gesloopt worden.

 

Je hebt gelijk, maar ik denk dat als deze bewoners er een rechtszaak van maken, de rechter de verhuurder/eigenaar sterk zal aanraden, zo niet verplichten om zelf ook met een alternatieve oplossing te komen.

 

Ik vind nog steeds dat onze oosterburen een geweldige oplossing voorhanden hebben met een centrale schotel op het dak van een flatgebouw.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kan dan wel, die dingen maken nog herrie ook.

Ik heb er 2 tegen de gevel van mijn slaapkamer en die zijn onhoorbaar. Dus jouw opmerking is wat kort door de bocht.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals:Voor een schotel tot 2 meter is geen vergunning nodig.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou je sieren om een dergelijke stelligheid ook te onderbouwen.

Sprietje doet zijn uitspraak onderbouwen door een informatieblad bij te voegen maar jij roept iets in de ruimte zonder bij te vertellen waarop dat gebaseerd is.

 

Ik zou zeggen, voer eerst een Vergunningscheck uit via bijgaande link en kijk naar de uitkomst.

 

https://www.omgevingsloket.nl/Particulier/particulier/home?init=true

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een klojo van een interviewer.  Of een klojo van een eindredacteur.

 

Geen enkele eigenaar van een schotel is om commentaar gevraagd, of het is er uitgeknipt.

Alleen maar GW-achtige opmerkingen haalden de uitzending.  Is dit het niveau waar het met de Nederlandse berichtgeving naar toe gaat??

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou je sieren om een dergelijke stelligheid ook te onderbouwen.

Sprietje doet zijn uitspraak onderbouwen door een informatieblad bij te voegen maar jij roept iets in de ruimte zonder bij te vertellen waarop dat gebaseerd is.

 

Ik zou zeggen, voer eerst een Vergunningscheck uit via bijgaande link en kijk naar de uitkomst.

 

https://www.omgevingsloket.nl/Particulier/particulier/home?init=true

Oke: (is een citaat uit het EVRM,die ook door Nederland en Belgie is geratificeerd)

https://www.antennebureau.nl/onderwerpen/plaatsing-antennes/europees-verdrag-tot-bescherming-van-de-rechten-van-de-mens-evrm

En daar is ook jurispedentie over van het europese hof: (2 paginaś vol bij ixquick dus)

https://www.ixquick.com/do/search?cmd=process_search&query=schotelverbod+europees+hof&language=nederlands&cat=web&dgf=1&pl=&ff=

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dan moet je eerst een vergunning aanvragen en ik ben er haast zeker van dat niemand dat gedaan heeft.

Citaat uit je eigen pdf:

 "Daarom mag een antenne meestal niet vergunningvrij op  

het voorerf (voor of aan de voorgevel) worden geplaatst."

Let hier op het woord meestal!

En bij een flat is er vaak geen andere mogelijkheid.

Rechters hebben al verboden onderuit gehaald waarbij schotels aan de voorzijde waren geplaatst.

Zelfs verboden in huurcontracten zijn ongeldig verklaard.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een klojo van een interviewer.  Of een klojo van een eindredacteur.

 

Geen enkele eigenaar van een schotel is om commentaar gevraagd, of het is er uitgeknipt.

Alleen maar GW-achtige opmerkingen haalden de uitzending.  Is dit het niveau waar het met de Nederlandse berichtgeving naar toe gaat??

 

Willy

Precies wat ik ook al schreef; het is zieke stemmingmakerij.

En levert hier weer een discussie over vergunningen e.d. terwijl je zo'n laag niveau filmpje zou moeten negeren of tenminste niet serieus aandacht aan besteden.

Maar het zal wel weer geld opleveren voor de makers van deze flut..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je iets anders verwachten van Powned?

Maar het verwoordt wel het gevoel wat heerst in Nederland: Met een schotel ben je buitenlander of woon je in achtergebleven gebied en anders niet goed bij je hoofd of zo.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat terwijl je eigenlijk niet goed bij je hoofd bent als je zo'n Big Brother Horizonbox hebt staan, toch?

aangepast door Eduard07
  • Like 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...