Ga naar inhoud


Ziggo smartcards raken entitlements kwijt.


Pass3c

Aanbevolen berichten

Had al een klein stukje hierover geschreven in een ander topic, maar dit is toch een ander probleem.

 

Situatie:

 

Huiskamer, VU+, oscam, Ziggo smartcard (oranje 0604 Irdeto kaart)

Logeerkamer: DM500HD-C, oscam, Ziggo smartcard (oranje, 0604 irdeto)

Reserve (normaliter niet aangesloten): Humax 5300C/NL, Ziggo smartcard (oranje, 0604 irdeto)

Op alle 3 kaarten zit uiteraard hetzelfde abonnement, met TV-Plus, HBO en Film1.

 

Omdat Ziggo laatste tijd zeer ruim de entitlements heeft staan heb ik in beiden oscam's AU/EMM uit staan, met de gedachten dat ik zelf zo nu en dan even de AU aanzet voor een refresh. Gewoon ter paranoia, mocht Ziggo opeens kaarten gaan uitzetten t.b.v. de Horizon.

Beiden ontvangers doen qua Oscam niets over de netwerkpoort, geen externe LAN of WAN kijkers of bronnen.

 

Dit heeft een hele poos (2 jaar ofzo) goed gewerkt.

 

Nu zag ik dat de 7 entitlements van de logeerkamer kaart redelijk op zijn einde waren, maar alles deed het nog gewoon prima (ontvanger stond nog Film1). Dus AU aangezet, en de boel even aan gelaten.

2 uur later was er niets gebeurt met de datums, ik zet de ontvanger op SBS6HD (deed nog prima), log in op Mijn Ziggo, zie daar netjes de 3 smartcard's staan, en heractiveer de kaart van de logeerkamer door op "Zenderaanbod opnieuw ophalen" te klikken.

 

Ik loop even buiten met de hond, kom terug, beeld bevroren op de ontvanger. Log in op de oscam webinterface, opeens nog maar 3 entitlements op de kaart ( 7FFD, FFD8 en 7FFE ), en dat was het...

Dacht dat het nog aan de ontvanger zou kunnen liggen. AU/EMM even voor de zekerheid uitgezet, woonkamer kaart in de slaapkamer, direct beeld. Slaapkamer kaart in woonkamer, niets..

Dus somehow heeft de kaartupdate de boel gesloopt.

 

Afin, Ziggo gebeld, was niets aan de hand met het abonnement, ook administratief niet, dus alles zou gewoon goed moeten zijn. Moest wel ff jokken door te zeggen dat de kaarten in CI+ modules zitten, want als zeg dat ze in een Dreambox en VU+ zitten, dan is dat natuurlijk bij voorbaat al de oorzaak. Ze hebben nog even voor de zekerheid alle kaarten geheractiveerd en een aanbieding gekregen om over te stappen op een nieuwe ontvanger, (zal wel Horizon zijn), maar direct afgewezen.

Ik laat de logeerkamer met de oorspronkelijke kaart maar eens een nachtje EMM's ontvangen, daarbij valt me op dat er alleen maar een boel global en relatief weinig shared EMM's doorkomen. In afgelopen 16 uur, geen enkele unique, verder is er op de kaart weinig gebeurt, entitlements zijn niet terug gekomen.

 

Toen herinner ik me dat we nog een reserve ontvanger hebben, een officiele Humax 5300C/NL zat bij het start-pakket zat. Kaartje even uitgelezen op de VU+ , 9 (!!?!) entitlements maar allemaal verlopen in 2014. Stop kaartje weer terug in de Humax, zet hem op RTL4HD, uiteraard E16-1 melding. Activeer de kaart op Mijn Ziggo, en een uurtje later nog steeds geen beeld. Stop de kaart weer even in de VU+ om te zien of er nog iets gebeurd was met de datums.. Nou.. eh.. alle entitlements zijn weg, kaart is helemaal leeg. (oscam herkent wel de serie nummer en provid, dus kaart werkt wel)

 

Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat ?

aangepast door Pass3c
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het rommelt in Irdeto-land bij Ziggo. Ben benieuwd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen een paar dagen verder, nog geen centimeter opgeschoten.

Ziggo heeft blijkbaar 24 tot 72 uur nodig voor een kaart activatie, dus steeds na 48uur terug bellen, verhaal nogmaals uitleggen, en dan weer willen ze eerst een kaart activatie doen.

Toch zie ik op mijn Oscam geen enkele Unique EMM voorbij komen, en ook de Humax geeft nog steeds geen kik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies zou zijn om de kaarten even in een officiële ontvanger te stoppen of anders onder CCcam . Het kan zijn dat jou oscam niet goed is ingesteld om unique emm's te verwerken.

 

Ow ik zie dat je ook al in de humax geprobeerd hebt.. dan zit het waarschijnlijk toch bij ziggo.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies zou zijn om de kaarten even in een officiële ontvanger te stoppen of anders onder CCcam . Het kan zijn dat jou oscam niet goed is ingesteld om unique emm's te verwerken.

 

Ow ik zie dat je ook al in de humax geprobeerd hebt.. dan zit het waarschijnlijk toch bij ziggo.

Jah, had zelf ook even mijn twijfels of het wellicht aan Oscam zou kunnen liggen, CCcam werkte vroeger er prima mee, dus had afgelopen 48 uur 1 kaartje op CCcam 2.3.0 gelaten. 

 

card reader /dev/sci0

handled 2020(0) ecms and 4632(4632) emms

 

Irdeto card

Caid 604 ACS 5 NLD

Cardserial xxxxxxxxxxxxxx (xxxxx)

Provider 00 009c00

 

Helaas dus..

2e kaartje zit nog steeds in de Humax, ook nog steeds niets. Dat word morgen weer bellen dus.

Bij een handmatige activatie, zouden er toch Unique EMM's verzonden moeten worden ? Als dat zo is, zou ik eventueel kunnen zien of dat er überhaupt iets vanuit Ziggo werkt.

 

Anderzijds, zo bijzonder is het hier allemaal niet, lijkt me dat er meer mensen dit probleem hebben (of gaan krijgen) ?

aangepast door Pass3c
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ongecodeerde zender zetten lijkt me niet echt logisch, daar zit niets op, dus ook geen EMM. Bij Ziggo adviseren ze meestal gewoon RTL4HD of SBS6HD.

 

Afin, klagen helpt. Eenmaal voorbij de eerste lijn kunnen er toch dingen waargemaakt worden. Nadat de boel intern is geëscaleerd kwam er een uur na het telefoongesprek ineens een stortvloed van Unique-EMM's binnen gestroomd, alle kaarten gingen weer open, entitlements tot Aug 2017.

 

Een directe oorzaak kon men niet geven, wel het vermoeden dat het toch intern administratief te maken kon hebben, mogelijk in verband verhuizingen in verleden (2x in korte tijd, waar een korte periode van voormalig UPC tussen zat).

Ik zet de EMM kraan wel weer ergens in Juli weer open, voor het geval ze weer zoiets per ongeluk loslaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nooit geweten dat er EMM binnen kan stromen uit een FTA kanaal. Advies van Ziggo lijkt me inderdaad ook het handigst, staat je ontvanger/TV op NPO 1, dan weet je nog niet wanneer je kaart geupdate is. Met RTL4HD is dat direct te zien zodra je beeld krijgt :)

 

Vind het overigens frappant dat ook mijn HBO entitlements tot Aug. 2017 geldig zijn. Zijn er dan nog plannen voor deze zenders ? Dacht dat deze kanalen per 1-1 geheel niet meer in gebruik zouden zijn.

aangepast door Pass3c
Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zou dat niet kunnen?  FTA kanalen kunnen ook ecm pids en emm pids hebben. Die entitlements kunnen ze van de kaart afhalen of ook niet of straks hergebruiken voor een ander pakket.  Je weet het niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...