Ga naar inhoud


Waalse zenders niet meer in Basic+ via sat?


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Ik ga dan mijn abonnement veranderen naar basic light. De beeldkwaliteit is met mijn trage internetverbinding niet geweldig. Geen zin, om weer een verandering  aan mijn installatie te doen, daag dan maar. Kost me dan maar minder. 

 

Ik zou niet met satelliet tv doorgaan, als ik niet in het buitenland woonde. zou ik er de brui aan geven. Al die kosten van modules, nieuwe coderingssystemen, veranderingen van sat, nou moe!

Link naar reactie
Delen op andere sites


PS: Het juiste nummer kan ik niet zeggen. De zenderlijst staat nl. niet als eerste in de lijst, maar ergens achteraan en heeft dus een hogere nummering.

Even instellen dat elke lijst z'n eigen nummering heeft.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eventjes positief nieuws Het Waals pakket op 13 east blijkt open te gaan met het basic light pakket bij TVV.

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes positief nieuws Het Waals pakket op 13 east blijkt open te gaan met het basic light pakket bij TVV.

Inderdaad. Met mijn BASIC-pakket gaan die zenders nu open.

13°E 10930 H 30000 2/3

post-79750-0-23658200-1483632868.jpg

post-79750-0-47729600-1483632869.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich vindt ik de Belgische Franstalige zenders een waardevolle aanvulling. Er is weinig Franstalig aanbod, dus ik ben blij dat ik dien kan ontvangen en bekijken met het Basic+ abbootje. Ik vind het wel vreemd, dat deze niet ontvangen kunnen worden met de schotelsetjes van TVV.

 

Ik vraag me trouwens ook af, waarom CanalDigitaal voor Hollandse kijkers, de Belgische zenders niet als premiumpakket aanbied: zowel TVV als CD zijn eigendom van M7

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Berteman

 

Voor de Vlaamse commerciele zenders heeft dat te maken met rechten. De publieke zenders worden wel doorgegeven, dat is zelfs een verplichting. 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zouden die "rechten" het niet mogelijk maken, de Vlaamse (en Waalse) commerciële zenders als premium pakket aan te bieden? Kennelijk geldt de "rechtenkwestie" niet, als men rechtstreeks bij TVV een abonnement afsluit.

 

Het aanbieden van TVV als premiumpakket voor CanalDigitaal klanten en CanalDigitaal voor TVV klanten lijkt me voor beide partijen een aardige aanvulling. Voor consumenten is het ook handiger: een factuur en incasso.

 

Of het werkelijk een rechtenkwestie betreft waag ik ook te betwijfelen uit het feit. dat veel commerciële zenders FTA te ontvangen zijn zoals bijvoorbeeld de Duitse RTL, de Britse ITV en Channel 4 en 5: het is best vreemd dat men zich moet abonneren om een reclame te bekijken  :crazy:

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verdiep je eens in de rechten van content en er zal een wereld voor je open gaan.

Maar wanneer ik de rechten voor België heb betaald, als provider/tv station, ben ik og niet gerechtigd om die daarna door te verkopen naar het buitenland.

 

Als particulier in Europa heb ik wel de vrijheid om inkopen te doen in elk Europees land.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Kennis van mij gaf aan dat hij zijn pakket wilde verhogen naar basic plus zodat hij ook franse zenders kan ontvangen, ik waarschuwde hem dat 

hij dan ook Hotbird moet kunnen ontvangen.

 

Ik ben even gaan kijken op de website  van tv vlaanderen maar daar wordt dit nog steeds nergens aangegeven behalve op de pdf zenderlijst.

Als je een basic plus zenderpakket bestelt met hardware sturen ze je gewoon een kit met een schoteltje met duo lnb waar je dan niks aan hebt.

Vreemd dat ze daar niet duidelijk over zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...