Ga naar inhoud


NOS teletekst: RTL stopt met teletekst per 1 april 2017


Amager95

Aanbevolen berichten


Onderzoek alles en behoudt het goede!

700 bladzijden reclame en een paar bladzijden met nietszeggend nieuws.

 

Het nieuwsgedeelte was prima! Een aanvulling op hiaten en te veel Randstadnieuws bij de NOS.

Dus ook volgens jouw uitgangspunt hierboven had RTL tekst dan moeten blijven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar gebruik ik mijn laptop of smartfone voor.

 

Na elke keer zappen eerst 15 minuten wachten voordat het TT geheugen weer is volgelopen is ook niet echt snel te noemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff moeten de Belgische zenders ook weg?? Maargoed denk dat weinig mensen het zullen missen.. En teletekst kijken steeds minder mensen.. En Npo gaat gewoon door dus wees blij.. Altijd meteen weer negatief gekletst over nu de rest nog.. Kijk gewoon niet.. Gooi het allemaal uit je voorkeur.. Blij dat ik de keuze heb om wel te kijken wanneer en waar ik naar wil.. Zo dit moest ik nu eens kwijt.. Fijne feestdagen vanaf andere kant van de wereld

 

Nou, daar vergis je je best in. Allereerst is het de gemakkelijkste manier om even te kijken welk programma er loopt. En wat mij vaak overkomt: ik zie een stukje nieuws onderin het beeld langslopen dat niet door het nieuwsprogramma wordt gemeld (of al gemeld is) en wil snel even weten waar het over gaat. Dan is doorgaans Teletekst een prachtig middel om in een paar tellen te zien wat ik wil weten. Vooral bij dat laatste is de info die onderin beeld langsloopt vaak onvoldoende om er gericht naar te zoeken op iets als internet. Bovendien zijn er nog enorme aantallen mensen (waaronder wijzelf) die alleen internet via een vaste computer in een aparte ruimte hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard wordt het nog erg vaak gebruikt. Hier zijn mensen die alleen naar zichzelf kijken en op die basis oordelen wat in of out is... ze bezitten een smartphone en kijken de hele tijd op dat schermpje... moeten dan soms wel een bril opzetten om de kleine tekst te kunnen lezen etc etc... Teletekst is wat dat betreft een stuk handiger...  ik heb bewust geen smartphone, omdat dit apparaat voor mij niets toevoegt, het heeft een veel slechtere accutijd dan mijn normale mobiele telefoon, en die telefoon gebruik ik om te bellen...  internetten die ik op de laptop... en snel even de beurs, een wisselkoers, wat extra informatie over een programma oid bekijken, doe ik op teletext. Teletekst duurt heus geen 15 minuten om een pagina te benaderen...  ik zou dan negatief kunnen doen, en kunnen opperen dat je eerst 15 minuten naar je smartphone moet zoeken, en als je pecht hebt die dan eerst nog moet gaan laden...  maar dat zou wat al te kinderachtig zijn uiteraard ;)

 

Maar mensen die dit te 'ouderwets' vinden, hoeven niet op de txt knop te drukken... voor de liefhebbers is het erg handig, je hebt er geen extra apparaten en ook geen internet voor nodig. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de voordelen van ermee stoppen niet in verhouding tot de nadelen. Met name ouderen zijn de dupe. Er was een TV uitzending met NOS medewerkers en het blijkt voor de nieuwspagina's maar 1 man personeel te kosten. En alle infrastructuur is er al, kost niets extra. Ik denk dat de NOS gewoon met tijd is meegegaan door ook een teletekst app uit te brengen. De gebruikerscijfers steunen de meerwaarde royaal.

 

Het is mij trouwens al meerdere malen opgevallen dat de NOS via teletekst duidelijk meer info geeft over een TV programma dan de veel modernere EPG!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard wordt het nog erg vaak gebruikt. Hier zijn mensen die alleen naar zichzelf kijken en op die basis oordelen wat in of out is... ze bezitten een smartphone en kijken de hele tijd op dat schermpje... moeten dan soms wel een bril opzetten om de kleine tekst te kunnen lezen etc etc... Teletekst is wat dat betreft een stuk handiger...  ik heb bewust geen smartphone, omdat dit apparaat voor mij niets toevoegt, het heeft een veel slechtere accutijd dan mijn normale mobiele telefoon, en die telefoon gebruik ik om te bellen...  internetten die ik op de laptop... en snel even de beurs, een wisselkoers, wat extra informatie over een programma oid bekijken, doe ik op teletext. Teletekst duurt heus geen 15 minuten om een pagina te benaderen...  ik zou dan negatief kunnen doen, en kunnen opperen dat je eerst 15 minuten naar je smartphone moet zoeken, en als je pecht hebt die dan eerst nog moet gaan laden...  maar dat zou wat al te kinderachtig zijn uiteraard ;)

 

Maar mensen die dit te 'ouderwets' vinden, hoeven niet op de txt knop te drukken... voor de liefhebbers is het erg handig, je hebt er geen extra apparaten en ook geen internet voor nodig. 

Dit standpunt deel ik volop, zonder daarom ouderwets te zijn. Teveel wordt door sommigen op dit forum vanuit eigen standpunt gekeken zonder rekening te houden met andere meningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het anders verwoorden, je zou schrikken hoeveel mensen nog teletekst gebruiken.

 

En moet ik me daar nou ineens voor gaan schamen?

 

Jouw uitspraak zegt meer over je eigen intolerantie dan over de ander.

 

Of bedoel je het anders dan het zo klinkt?

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem het alleen op voor de mensen die wel nog teletekst willen of niet meer kunnen kijken, ik heb mij aan de situatie al aangepast. Is er dan iets verkeerd om het op te nemen voor minder bedeelden? Ik heb dit al eens eerder gezegd, mensen die zich geen internet kunnen veroorloven, hebben op deze lijst geen woord. Persoonlijk ken ik heel veel mensen die de VRT teletekst missen en Nederland gaat dezelfde kant op, of heeft iedereen er al internet en smartphone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gebruik ik mijn laptop of smartfone voor.

 

Na elke keer zappen eerst 15 minuten wachten voordat het TT geheugen weer is volgelopen is ook niet echt snel te noemen.

 

Ja maar dan gebruikte je Teletekst niet echt waar het volgens mij voor bedoeld was. Het ging om snel en heel gericht even iets specifieks opzoeken waarvan je al uit je hoofd wist waar het stond. In Brabant gold dat bijvoorbeeld (in elk geval in mijn jonge jaren) voor de tijden wanneer en waar de postduiven waren gelost. Ikzelf gebruikte primair 101 en 102 voor de nieuws headlines als ik geen tijd had om een heel nieuws bulletin af te luisteren of kijken. En op Duitsland, 333, om snel te weten wat er speelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem het alleen op voor de mensen die wel nog teletekst willen of niet meer kunnen kijken, ik heb mij aan de situatie al aangepast. Is er dan iets verkeerd om het op te nemen voor minder bedeelden? Ik heb dit al eens eerder gezegd, mensen die zich geen internet kunnen veroorloven, hebben op deze lijst geen woord. Persoonlijk ken ik heel veel mensen die de VRT teletekst missen en Nederland gaat dezelfde kant op, of heeft iedereen er al internet en smartphone?

 

Ben je minder bedeeld als je gewoon geen zin hebt om weg van de tv te lopen om maar met het internet te gaan klooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel ouderen zijn gewend en gehecht aan teletekst. Er hoeft geen computer aanwezig te zijn of steeds aan te staan.

RTVNoord heeft veel gemopper van ouderen moeten slikken toen TT wegens bezuinigingen het loodje moest leggen per 1 /1/17.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja maar dan gebruikte je Teletekst niet echt waar het volgens mij voor bedoeld was. Het ging om snel en heel gericht even iets specifieks opzoeken waarvan je al uit je hoofd wist waar het stond. In Brabant gold dat bijvoorbeeld (in elk geval in mijn jonge jaren) voor de tijden wanneer en waar de postduiven waren gelost. Ikzelf gebruikte primair 101 en 102 voor de nieuws headlines als ik geen tijd had om een heel nieuws bulletin af te luisteren of kijken. En op Duitsland, 333, om snel te weten wat er speelde.

Moet je na een rondje zappen eens een teletekst bladzijde openen op je tv,

Dan stond op blz 100  33 verschillende index pagina's door elkaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...