Ga naar inhoud


Hoe onbekend IP-adres op een printer server opvragen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Jaren geleden heb ik bij mijn vroegere buurman voor zijn Kyocera laserprinter een Kyocera IB-100 printer server geïnstalleerd en deze heeft tot voor kort prima gefunctioneerd.

Intussen is een nieuwe router met een nieuw IP-nummer geplaatst en heeft men de printer server gereset met de bedoeling om deze opnieuw te configureren.

Dit dient via een Webinterface te geschieden maar het IP-nummer van de printer server is niet bekend, een handleiding ontbreekt eveneens de oorspronkelijke installatie CD.

De printer server ondersteund naar mijn mening geen DHCP Server, dus een probleem.

 

Is er een mogelijkheid om d.m.v. Laptop met Windows het interne IP-nummer te achterhalen?

  • Like 3

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan ook een ip scanner gebruiken om je netwerk te doorzoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n scanner eens in mijn verre (Windows) verleden gebruikt maar ziet die scanner ook IP-nummers uit een andere Ip-range dan die die op de laptop actief is?

Ben alweer een tijd uit Windows.

Misschien ook gelijk een opgave van een te gebruiken scanner.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Direct de printer via de USB aansluiting in de laptop steken zal geen resultaat opleveren omdat deze Kyocera laserprinter geen netwerkaansluiting heeft.

Waarschijnlijk bedoel jij de IB-100 printer SERVER in de laptop te steken.

 

Nu heb ik Wireshark nog nooit gebruikt dus weet ook niet hor daarmee om te gaan.

Betekent dit dat Wireshark het IP-nummer van de printerserver kan achterhalen ongeacht welke IP-range op dat moment op de laptop actief is?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zo'n scanner eens in mijn verre (Windows) verleden gebruikt maar ziet die scanner ook IP-nummers uit een andere Ip-range dan die die op de laptop actief is?

Ben alweer een tijd uit Windows.

Misschien ook gelijk een opgave van een te gebruiken scanner.

Bij de scanner die ik gebruik kan/moet je de ip range ingeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb FING op mijn Android tablet geïnstalleerd en die vindt echt alles.

 

Mijn zonnepanelen zitten ook op mijn router en windows vind die helemaal niet.

FING ziet ze wel en weet zelfs van welk merk ze zijn.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas geen Android tablet maar een iPad dus kan ik het niet testen.

 

De zonnepanelen zitten toch in hetzelfde segment (IP-range) waarin ook de router zit dus die zal altijd wel gevonden worden.

Het gaat hierbij om het opsporen van een apparaat met een onbekend IP-nummer zoals b.v. 192.168.20.x en dit onbekende nummer wil ik opvragen op een laptop met b.v. het IP-nummer 192.168.2.56.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als op de telefoon promiscouos mode op de WiFi adapter mogelijk is en FING kan dat inschakelen, zou dat kunnen werken.

Met promiscouos mode wordt een filter in de adapter uitgeschakeld waardoor frames van een ander subnet "zichtbaar" worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met DCC_E2?

 

Leg eens uit, ik zie er geen opties om daarmee printers met een IP-nummer uit een andere IP-range te kunnen opzoeken.

 

Sterker nog, ik zie niet eens een optie om überhaupt een printer op te sporen maar dat laatste zal wel aan mij liggen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...